مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

آخرین تغییرات کتاب درسی ۱۴۰۳ | تجربی-انسانی-ریاضی

تغییرات کتاب درسی 1403/آرکا

تغییرات کتاب درسی برای کنکور ۱۴۰۳ از موضوعات مهمی است که اکثر داوطلبان تمایل دارند اطلاعات کاملی از آن داشته باشند؛ هر سال با شروع سال تحصیلی جدید و انتشار کتاب‌های درسی تغییرات زیادی در قسمت‌های از کتاب انجام میشود، به همین دلیل بهتر است داوطلبان گرامی با این دسته از تغییرات آشنا شوند.
اطلاع از تغییرات منابع کنکور ۱۴۰۳ به موفقیت داوطلبان در آزمون سراسری کمک می‌کند. بهتر است که دانش‌آموزان به صورت دقیق با تغییرات کتاب درسی آشنا باشند. اگه شما هم دوست دارید با این دسته از تغییرات آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا ادامه مقاله  همراه ما باشید.

تغییرات کتاب درسی برای کنکور ۱۴۰۳ رشته انسانی

دروس تخصصی کنکور انسانی شامل ریاضی، اقتصاد، زبان و ادبیات فارسی، عربی، تاریخ و جغرافیا، فلسفه و منطق، علوم اجتماعی و روان شناسی می باشد. در کتاب‌های درسی کنکور ۱۴۰۳ در رشته انسانی، تغییراتی در برخی از دروس اعمال شده است.

کتاب های ریاضی و آمار سه سال و فلسفه یازدهم و جغرافیا یازدهم و علوم فنون دوازدهم بدون تغییر هستند. اما در درس اقتصاد، کتاب درسی کاملاً عوض شده است.

در درس جغرافیا دهم، صفحات ۶، ۳۲، ۵۳، ۵۶، ۵۷، ۵۸، ۵۹، ۶۵، ۶۷ و ۷۱ تغییرات جزئی داشته‌اند. همچنین در درس جغرافیا دوازدهم، صفحات ۴۹ و ۸۲ تغییرات بسیار جزئی داشته‌اند.

در درس تاریخ دهم تغییری نداشته، اما در درس تاریخ یازدهم، در صفحه ۲۶ یک جمله اضافه شده است. همچنین در درس تاریخ دوازدهم، صفحات ۲۰، ۲۱، ۹۷، ۱۲۸، ۱۴۳ و ۱۵۲ تغییرات بسیار جزئی داشته‌اند.

در درس علوم و فنون ادبی دهم صفحه ۲۸ و در درس علوم و فنون ادبی یازدهم صفحه ۸۴ تغییرات جزئی داشته‌اند.

در درس جامعه شناسی دهم و یازدهم تغییراتی نداشته، اما در درس جامعه شناسی دوازدهم، درس ۶ برخی صفحات دچار حذف و اضافه شده است.

در درس روانشناسی یازدهم، صفحات ۱۶، ۱۷، ۲۰ و ۸۱ تغییرات جزئی داشته و کلماتی اضافه شده‌اند.

در درس عربی دهم، صفحه ۷ تمرین ۳ فرومایگان (فرومایه ترها)

تغییرات کتاب های درسی رشته ریاضی و تجربی

تغییرات کتاب های درسی رشته ریاضی و تجربی در کنکور ۱۴۰۳ بسیار کم بوده است. در کتاب های درسی ریاضی و آمار سه سال و فلسفه یازدهم و جغرافیا یازدهم و علوم فنون دوازدهم تغییراتی اعمال نشده است. این نشان می دهد که مباحث این دروس ثابت و پایدار هستند و تغییرات چندانی نمی توانند در آن ها اعمال شوند.

به همین دلیل، دانش آموزان می توانند با اطمینان به مطالعه کتاب های درسی این دروس بپردازند و نگرانی برای تغییرات نداشته باشند. البته، بهتر است که همواره با جدیدترین اطلاعات و تحولات در این حوزه ها آشنا باشند و سعی کنند به روز باشند.

تغییرات کتاب درسی ویژه تمام مقاطع تحصیلی (دروس عمومی)

تغییرات کتاب درسی از موضوعات مهمی است که ما در این مقاله به صورت دقیق بررسی می‌کنیم. تغییرات تو کتاب‌های درسی موضوع خیلی جدیدی نیست! ممکنه هر سال قسمت‌های از کتاب حذف بشن یا بعضی از موضوعات به محتوای کتاب‌های درسی اضافه بشن، در جدول زیر تغییرات کلی دروس عمومی را مشاهده میکنید:

عنوان درس بررسی تغیرات
تغییرات فارسی کنکور ۱۴۰۳ با توجه به اینکه دروس عمومی در کنکور سال ۱۴۰۳ حذف شده اند و تغییرات جدیدی نیز اعمال نشده است، بنابراین از تغییرات سال قبل پیروی کرده و منابع را طبق روال سال قبل ادامه می‌دهیم.
تغییرات عربی کنکور ۱۴۰۳
تغییرات دینی کنکور ۱۴۰۳
 تغییرات زبان انگلیسی کنکور ۱۴۰۳

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های داشگاه فرهنگیان، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۳ |نکات طلایی

آرکا مشاوره

ترمیم معدل سال یازدهم در کنکور ۱۴۰۴| نکات مهم

آرکا مشاوره

ثبت نام رشته حقوق دانشگاه علمی کاربردی۱۴۰۳|نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید