مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

تفاوت کارشناس رسمی دادگستری با کارشناس رسمی قوه قضائیه

در خصوص تفاوت کارشناس رسمی دادگستری با کارشناس رسمی قوه قضاییه سخن بسیار است اما در مجموع و به طور خلاصه می توان گفت که این دو در هیچ یک از بخش های اساسی، اعم از نوع سوالات، نحوه جذب، نوع صلاحیت های کارشناسان، حق الزحمه، عناوین الحاقی و … تقریبا هیچ تفاوت قابل توجهی با هم ندارند. در واقع، اگر چه کارشناس رسمی قوه قضائیه از طریق آزمون کارشناس رسمی مرکز امور مشاوران، وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضائیه و کارشناس رسمی دادگستری از طریق آزمون کانون کارشناسان رسمی دادگستری انتخاب می شود، اما هر دو در نهایت صاحب عنوان کارشناس رسمی دادگستری هستند. وظایف کارشناس رسمی و نیز درآمد کارشناس رسمی نیز از هر کدام از این مسیرها که باشد یکسان است و ربطی به نوع آزمون او ندارد. صرفا تفاوت در مرجع صدور پروانه میباشد که آن هم قرار است امسال به صورت مشترک برگزار شود.

داوطلبان گرامی میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط، نحوه، منابع و زمان آزمون کارشناسی رسمی دادگستری و قوه قضائیه روی لینک مشخص شده کلیک نمایند و در ادامه میتوانند جهت موفقیت در آزمون کارشناسی رسمی دادگستری با مرکز مشاوران آرکا تماس حاصل نمایند.

بیشتر بدانید: ثبت نام آزمون کارشناسی رسمی دادگستری مهر و دی ماه ۱۴۰۲

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های داشگاه فرهنگیان و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

مشاهده نتایج آزمون کارشناس رسمی دادگستری ۱۴۰۲ | قوه قضاییه، کانون دادگستری

آرکا مشاوره

حقوق سربازی ۱۴۰۳| متاهل، مجرد، نکات مهم

آرکا مشاوره

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون شورای حل اختلاف ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید