مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

توضیحات کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳

توضیحات کارنامه کنکور 1403

توضیحات کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳ به تمامی شرکت‌کنندگان در جلسه آزمون کمک می‌کند تا با کمک مندرجات کارنامه خود، بتوانند یک انتخاب رشته درست و اصولی را در سایت سازمان سنجش آموزش کشور داشته باشند. پس از برگزاری کنکور سراسری، سازمان سنجش آموزش کشور برای تمامی حاضرین در جلسه آزمون، کارنامه‌ای تحت عنوان کارنامه اولیه منتشر می کند. دریافت کارنامه اولیه از سوی سایت سنجش، به متقاضیان کمک می کند تا از وضعیت مجاز شدن خود در دوره های مختلف مطلع شوند و مطابق با درصد دروس امتحانی، رتبه و تراز اکتسابی خود کد رشته محل هایشان را در فرم انتخاب رشته درج کنند.

کارنامه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳

کارنامه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای کلیه دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد در سایت سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می شود. در این کارنامه اطلاعاتی همچون مشخصات ثبت نامی، اطلاعات گروه آزمایشی امتحانی، وضعیت مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری در دوره (روزانه، غیر روزانه، دانشگاه فرهنگیان) و وضعیت علمی داوطلب در هر گروه آزمایشی از میان تمامی افراد حاضر در جلسه کنکور رشته امتحانی ذکر شده است.

کارنامه نهایی

کارنامه نهایی امسال با معنی متفاوتی نسبت به گذشته منتشر خواهد شد؛ در سال های اخیر کارنامه نهایی به معنی نتایج انتخاب رشته بوده ولیکن در آزمون ۱۴۰۳ رتبه، تراز و وضعیت انتخاب رشته داوطلبان در قالب کارنامه نهایی قرار بود در نیمه دوم مرداد ماه منتشر شود که با توجه به تاخیر زمان برگزاری کنکور تیرماه در اواخر مرداد ماه منتشر می شود.

کارنامه انتخاب رشته

آخرین نتیجه ای که از آزمون سراسری ۱۴۰۳ منتشر خواهد شد کارنامه انتخاب رشته می باشد که در حال حاضر زمان دقیقی برای اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری اعلام نشده است. به محض انتشار اخبار مربوطه از طریق مقاله پیش رو اعلام خواهد شد.

حتما بخوانید: منظور از رشته های نیمه متمرکز چیست

سایر توضیحات کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳​

تاثیر قطعی سوابق: براساس تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تمامی داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ مشمول تاثیر معدل در کنکور هستند. در صورتی که داوطلبانی که تاکنون مشمول سوابق تحصیلی نبودند، لازم است برای ایجاد سابقه تحصیلی در کنکور سراسری ۱۴۰۳، اقدام نمایند.

نمرات اکتسابی:

لازم به ذکر است که کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دو مرحله منتشر شد و نمرات خام یا درصد دروس در آزمون سراسری، در کارنامه اولیه در اختیار داوطلبان قرار گرفت. در این بخش از کارنامه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳، نمره هر اختصاصی گروه آزمایشی امتحانی خود را به صورت درصد مشاهده نمایید که با فرمول محاسبه نمرات مثبت و منفی، (تاثیر ۳ امتیاز مثبت به هر پاسخ صحیح و ۱ امتیاز منفی به هر پاسخ غلط) نمره خام داوطلب در هر درس محاسبه شده و به صورت درصد در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

در واقع داوطلب با مشاهده این بخش مطلع می شود چند درصد از نمره یک درس را پس از کسر نمرات منفی پاسخ های غلط کسب کرده است. با توجه به این که لینک دریافت پاسخنامه داوطلبان در این بخش از کارنامه اولیه کنکور سراسری قرار می گیرد متقاضیان با بررسی آن می توانند نمرات خود را محاسبه و صحت آن ها را کنترل نمایند.

نمره هم ترازی:

سال گذشته این بخش به کارنامه اولیه کنکور سراسری اضافه شد و هدف آن برقراری عدالت بین داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید بود به طوری که هر نظامی که سوالات کنکور آن نسبت به نظام دیگر سخت تر باشد سازمان سنجش به نمره خام این دسته از داوطلبان متناسب با آن سختی درصدی اضافه نمود که این نمره اضافه شده را نمره هم ترازی گویند. در این تصویر فرد تنها دارای سهمیه مناطق می باشد.

در این کارنامه، فرد علاوه بر سهمیه مناطق، دارای سهمیه ایثارگران می باشد.

آخرین رتبه مجاز در سهمیه در دوره روزانه و نوبت دوم: در این ستون آخرین رتبه مجاز در رشته های تحصیلی دوره روزانه و شبانه با توجه به سهمیه درج شده است. 

رتبه داوطلب در سهمیه: برای محاسبه این رتبه، تراز داوطلبان دارای سهمیه یکسان را با یک دیگر مقایسه کرده و به داوطلبی که بالاترین تراز را کسب کرده رتبه ۱ اختصاص داده می شود. سپس با توجه به تراز هر فرد، رتبه سایر داوطلبان محاسبه می شود. 

رتبه کشوری: رتبه کشوری نشان می دهد فرد در گروه آزمایشی امتحانی خود در بین داوطلبان کشور چه جايگاهی دارد.

بخش کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد :

آخرین بخش کارنامه اولیه به کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد تعلق گرفته است داوطلبانی که با توجه رتبه و تراز اکتسابی مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد شده باشند در این بخش یک کد تحت عنوان کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد قرار می گیرد و داوطلبان می توانند در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳​ که توسط سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اعلام می شود نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته مربوطه اقدام نمایند.

داوطلبانی که علاوه بر کد رشته امتحانی اول در کد رشته امتحانی شناور (هنر، زبان) نیز ثبت نام و در آزمون آن شرکت کرده باشند در کارنامه کنکور سراسری صادر شده، اطلاعات مجموعه امتحانی شناور خود را نیز مشاهده خواهند کرد. اطلاعات درج شده در این قسمت نیز بر اساس آزمون مربوط به گروه ازمایشی امتحانی و نمرات اکتسابی داوطلب در آن گروه آزمایشی درج شده است. این داوطلبان توجه داشته باشند که در مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته محل های مربوط به هر دو یا هر سه مجموعه می باشند.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

مهمترین تغییرات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله | لیست رشته ها، شرایط پذیرش، مزایا و معایب و…

آرکا مشاوره

آمادگی مصاحبه دانشگاه بقیه الله ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید