مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

شروع ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ | نحوه ثبت نام …

تکمیل ظرفیت استخدامی آموزگار ابتدایی

بعد از اعلام نتایج مصاحبه آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی و استثنایی و همچنین دبیری وزارت آموزش و پرورش، طبق روال هر سال ممکن است تعدادی از پذیرفته شدگان این آزمون به دلایل مختلف مثل فعالیت در سایر ارگان های دولتی و غیره از ادامه فرآیند استخدامی خود انصراف داده باشند. در چنین شرایطی، امکان جایگزین کردن افرادی که شرایط استخدام را داشته ولی به دلیل ظرفیت کم پذیرش از استخدام جا مانده اند، فراهم می شود. پذیرش این افراد در مرحله تکمیل ظرفیت انجام می شود که بازه زمانی آن در سال جاری، توسط معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اعلام شد. به دلیل پر نشدن ظرفیت مورد نظر آموزش و پرورش در حوزه آموزگار ابتدایی و خالی ماندن بخشی از سهمیه های آزاد و ایثارگران، آموزش و پرورش در نظر دارد برای داوطلبانی که نمره کافی را به دست آورده اند و شرایط تکمیل ظرفیت را دارند، در مدت زمان مشخص شده از سمت سازمان سنجش اقدام به دعوت از آن ها برای ثبت نام در تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری ۱۴۰۲ نماید. با توجه به اینکه اطلاع از تمام بخش های مرتبط با تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری برای داوطلبان بسیار اهمیت داشته، در این مقاله به بررسی کامل زمان، دفترچه ثبت نام، شرایط، مدارک، سایت و نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری ۱۴۰۲ و مراحل بعدی آزمون پرداخته شده است.

تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری ۱۴۰۲

آزمون استخدامی آموزگاری ۱۴۰۲ به منظور جذب ۲۸ هزار معلم در دوره ابتدایی برگزار شد و بعد از اعلام نتایج اولیه و نیز برگزاری مصاحبه های تخصصی و مرحله ارزیابی تکمیلی، اسامی پذیرفته شدگان نهایی در آزمون آموزگاری ۱۴۰۲ بر روی سایت سنجش اعلام شد. لذا، داوطلبان توانستند با مراجعه به آدرس سایت سنجش آموزش و پرورش از قبولی و عدم قبولی خود مطلع شوند.

با اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش رشته شغلی آموزگاری، مشخص شد که حدود ده هزار و هفتصد و هشتاد نفر ظرفیت از آزمون آموزگاری خالی مانده و هنوز برای این تعداد ظرفیت افراد واجد شرایطی پذیرفته نشده اند. بر این اساس طبق گفته مسئولین وزارت آموزش و پرورش، مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری ۱۴۰۲ برگزار می شود.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری ۱۴۰۲

افرادی که قصد شرکت در تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری ۱۴۰۲ و را دارند، باید در زمان ثبت نام اعلام شده از سمت آموزش و پرورش اقدام به ثبت نام در تکمیل ظرفیت این آزمون نمایند. داوطلبانی که در بازه زمانی اعلام شده اقدام به ثبت نام نکنند و از این فراخوان جا بمانند، شانس خود را از دست داده و ضرر خواهند دید. بازه زمانی ثبت نام آزمون ها و فراخوان ها معمولا ۳ تا ۷ روز فقط امکان تمدید دارد اما با توجه به مشکلات سایت های ثبت نامی بهتر است ثبت نام در روزهای اول انجام شود.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری ۱۴۰۲ از امروز مورخه ۱۷/۰۷/۱۴۰۲ الی ۲۱/۰۷/۱۴۰۲ روز جمعه میباشد.

زمان تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۲

باتوجه به اینکه آزمون دبیری پس از آموزگاری برگزار شد، بعد از اعلام نتایج نهایی آن می بایست منتظر اطلاعیه هایی جهت امکان برگزاری تکمیل ظرفیت بود. در حال حاضر خبری در این خصوص منتشر نشده است ولی با توجه به کمبود دبیر در سراسر کشور امکان برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت وجود دارد.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون دبیری ۱۴۰۲ از امروز مورخه ۱۵/۰۸/۱۴۰۲ الی ۱۸/۰۸/۱۴۰۲ میباشد.

نحوه ثبت نام در تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

همان طور که گفته شد، چنانچه پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در مرحله بررسی مدارک و یا پس از زمان مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش، به هر دلیلی انصراف خود را از ادامه سایر مراحل اعلام کنند و ظرفیت این ارگان نیز تکمیل نشده باشد، بسته به تصمیم وزارت آموزش و پرورش امکانی فراهم می شود تا داوطلبان واجد شرایطی که در سری قبل نتوانستند به مراحل بررسی مدارک و مصاحبه راه یابند، شانس خود را مجددا برای پذیرش آزمون استخدامی آموزش و پرورش امتحان کنند. چنانچه برگزاری این فرآیند از طریق سایت ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش باشد، مراحل آن به شرح زیر خواهد بود.

۱. مراجعه به سایت سازمان سنجش اموزش کشور به نشانی sanjesh.org
۲. انتخاب کلید “متمرکز دستگاه های اجرایی” از منوی سمت راست
۳. کلیک بر روی لینک فعال “مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش”

تکمیل ظرفیت آموزش و پرورش سنجش
۴. درج اطلاعات خواسته شده و تکمیل فرم ثبت نام

عدم مراجعه داوطلب در زمان مقرر به منزله انصراف او از ادامه مراحل استخدام می ‌باشد و حق اعتراض نخواهد داشت. تمامی معرفی‌ شدگان رشته‌ های شغلی وزارت آموزش و پرورش در مرحله تکمیل ظرفیت می‌بایست با مراجعه به سایت اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه از زمان و مکان حضور خود برای بررسی مدارک و مصاحبه تخصصی اطلاعات لازم را کسب نمایند.

شرایط شرکت در تکمیل آزمون آموزگاری ۱۴۰۲

اشخاصی که قصد شرکت در تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری ۱۴۰۲ را دارند، برای دریافت تایید در مرحله ثبت نام در سایت سازمان سنجش می بایست تمامی شرایط لازم برای تکمیل ظرفیت را داشته باشند در در مراحل بعدی دچار مشکل نشوند. شرایط تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری ۱۴۰۲ در دفترچه مربوطه که از طریق سازمان سنجش منتشر می شود قرار دارد و داوطلبان قبل از ثبت نام در تکمیل ظرفیت باید دفترچه مربوطه را دریافت کرده و شرایط را به صورت دقیق مطالعه نمایند.

دانلود دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت استخدامی آموزگار ابتدایی و استثنایی

جهت دانلود دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت استخدامی آموزگار ابتدایی و استثنایی وارد لینک زیر شوید.

لیک دانلود دفترچه مربوطه

دانلود دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۲

جهت دانلود دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت استخدامی دبیری وارد لینک زیر شوید.

لیک دانلود دفترچه مربوطه

مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

در مورخه ۳۰ مهر ماه نتایج تکمیل ظرفیت استخدامی وزارت آموزش و پرورش آموزگار ابتدایی و استثنایی اعلام شد و داوطلبان گرامی میتوانند از طریق لینک زیر اقدام نمایند:

سیستم کارنامه ی مرحله ی تکميل ظرفيت آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش (شغل آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی) سال ۱۴۰۱

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید. کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

دانلود منابع آزمون استخدامی دبیری هنر ۱۴۰۳| فرهنگ و هنر

آرکا مشاوره

گواهی موقت کارشناسی| نحوه گرفتن مدت زمان

آرکا مشاوره

ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۳| دفترچه، شرایط، مدارک و ….

آرکا مشاوره

۱ دیدگاه

ایرانی ۱۴۰۲-۰۷-۱۵در ۱۱:۴۲

آقایونی که در آزمون استخدامی آ.پ رشته آموزگاری شرکت کردن و در اعلام نتیجه نهایی بالاتر از حد نصاب ۴۷۰ رو آوردن ولی قبول نشدن . اگر اعتراضی نسبت به سخنان دکتر علی فرهادی در برنامه پرسشگر مبنی بر حذف نوع جنسیت در تکمیل ظرفیت آزمون ۱۴۰۲ دارید هرچه سریعتر با این وزارت خانه تماس گرفته و مراتب اعتراض خود را نسبت به این تصمیم اعلام کنید .

پاسخ

دیدگاهی بنویسید