مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

شروع ثبت نام آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان ۱۴۰۳| دفترچه، نکات مهم

ثبت نام استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان 1403

ثبت نام آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد ۱۴۰۳ ، به صورت آنلاین و از طریق سازمان جهاد دانشگاهی کشور انجام می گیرد. بنابراین افراد واجد شرایط پس از مطالعه دفترچه راهنما، می توانند فرایند نام نویسی خود را انجام داده و در آزمون استخدام فرزندان ایثارگران شرکت کنند.

بر اساس اعلام معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرایند استفاده از ۲۵ درصد ظرفیت ارگان ها و دستگاه های دولتی برای استخدام ایثارگران، از سال های گذشته آغاز شده و تا حد زیادی موفق بوده است. به گونه ای که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲، حدود ۱۲۰ هزار نفر از جامعه ایثارگان در دستگاه های اجرایی، استخدام شده اند. مرحله بعدی آزمون استخدامی ایثارگران هم که اوایل بهار ۱۴۰۳ برگزار شود، ۲۹ هزار سهمیه استخدامی دیگر برای این گروه در نظر گرفته است. بنابراین فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران فرصت مناسبی دارند تا در دستگاه های اجرایی و ارگان های مختلف دولتی، استخدام شوند.

زمانبندی آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان ۱۴۰۳

همان‌ طور که توضیح داده شد، دولت برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای هفتاد درصد، به‌ صورت ویژه آزمون استخدامی برگزار می ‌کند که افراد واجد شرایط می‌ توانند در این آزمون استخدامی خاص شرکت کنند و در صورت قبولی، به مصاحبه و یا آزمون عملی دعوت شوند. چند ماه پیش ‌از زمان آزمون استخدامی فرزندان شهدا، دفترچه‌ ای برای آن منتشر می‌ شود که تمامی اطلاعات لازم برای داوطلبان در این دفترچه آورده ‌شده است.

داوطلبان باید پس‌ از مطالعه کامل دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران، با داشتن مدارک گفته شده در این آزمون نام ‌نویسی کنند تا بتوانند در آن شرکت نمایند. معمولا چند روز قبل ‌از شروع آزمون، اطلاعیه ‌هایی مبنی ‌بر دریافت کارت ورود به جلسه در سایت‌ های مختلف قرار می‌ گیرد که داوطلبان این آزمون حتما باید برای شرکت در آن کارت ورود به جلسه دریافت کنند.

در حال حاضر اطلاعیه ای مبنی بر برگزاری آزمون استخدام فرزندان شهدا ۱۴۰۳ منتشر شده است و طبق آن دفترچه آزمون در ۱۷ اسفند ماه منتشر شده و آزمون در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. داوطلبانی که تمایل به شرکت در این آزمون را دارند، باید منتظر اطلاعیه های شروع زمان ثبت نام این آزمون از مرکز آزمون جهاد دانشگاهی باشند. در ادامه این بخش به منظور اطلاع رسانی بهتر به متقاضیان واجد شرایط شرکت در این آزمون، جدول زمانبندی آزمون استخدامی فرزندان شهدا ۱۴۰۳ ارائه شده است.

مراحل آزمون استخدام فرزندان شهدا ۱۴۰۳  زمان دوره جدید
زمان ثبت نام ۱۷ اسفند تا ۱۵ فروردین
تمدید مهلت ثبت نام  اعلام نشده 
زمان کارت ورود به جلسه ۱۷ اردیبهشت
زمان برگزاری آزمون ۲۰ اردیبهشت
تاریخ اعلام نتایج اعلام نشده 

شرایط عمومی و اختصاصی آزمون استخدامی فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ و بالاتر

لینک دانلود اصلاحات و اضافات دفترچه راهنمای آزمون

مدارک لازم برای آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان ۱۴۰۳

هر سال قبل‌ از برگزاری آزمون، مدارک لازم برای آزمون استخدامی فرزندان شهدا ۱۴۰۳ در دفترچه آزمون به ‌صورت کامل شرح داده می ‌شود که معمولا در تمامی سال ‌ها مدارک لازم ثبت‌ نام یکسان است. در ادامه این بخش بر اساس آخرین دوره ثبت‌ نام آزمون استخدام فرزندان ایثارگران، مدارک لازم برای ثبت‌ نام شرح داده ‌شده است.

اولین مدرکی که داوطلبان برای ثبت ‌نام در آزمون استخدام فرزندان شهدا ۱۴۰۳ باید تهیه کنند، عکس سه ‌در چهار چهره است. داوطلبان باید یک عکس تمام ‌رخ در ابعاد سه ‌در چهار با فرمت jpg را برای ثبت‌ نام در این آزمون اسکن کنند. این عکس باید به ‌صورت تماما رنگی و دارای زمینه سفید باشد.

داوطلبان خانم باید توجه داشته باشند که عکس آن ها دارای حجاب کامل باشد و همچنین صورت آن ‌ها نیز کاملا مشخص باشد. در صورتی‌ که عکس آپلود شده داوطلبان اشتباه باشد، ممکن است که مشکلات زیادی در ثبت‌ نام آن ‌ها به وجود بیاید. داوطلبان پس ‌از آپلود عکس، باید تمامی فرم ‌های خواسته ‌شده را با اطلاعات شخصی‌ شان به صورت کاملا صحیح پر کنند.

همچنین داوطلبان باید تمامی مدارک لازم برای استخدامی فرزندان ایثارگران مربوط به آخرین مدرک تحصیلی اخذ شده خود را نیز در این سامانه وارد کنند. داوطلبان باید توجه داشته باشند که پس‌ از اتمام زمان ثبت‌ نام استخدام فرزندان شهدا ۱۴۰۳، دیگر به ‌هیچ‌ وجه امکان ویرایش اطلاعات وجود ندارد. همچنین داوطلبان برای شرکت در آزمون استخدامی، باید مبلغی را واریز کنند تا ثبت‌ نام آن‌ ها در این آزمون تکمیل شود.

استخدام فرزندان جانباز بدون آزمون

همانطور که در بخش های قبلی به طور کامل توضیح داده شد استخدام فرزندان جانباز و شهدا در سال جاری از طریق آزمون استخدامی امکان پذیر می باشد و افراد پس از انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام و بررسی آن می توانند در صورت واجد شرایط بودن در مهلت مشخص شده ای اقدام به ثبت نام کنند. یکی از سوالاتی که ذهن برخی داوطلبان را مشغول کرده است این است که آیا استخدام فرزندان جانباز بدون آزمون نیز امکان پذیر است یا خیر.

در سال ۱۴۰۳ استخدام فرزندان جانباز و شهدا تنها از طریق آزمون استخدامی امکان پذیر می باشد و هنوز هیچگونه اخبار و یا اطلاعیه ای در خصوص استخدام فرزندان این خانواده های مغزز از طریق روش بدون آزمون منتشر نشده است. درصورت انتشار اخبار و یا اطلاعیه های جدید در خصوص استخدام فرزندان جانباز بدون آزمون در این بخش به طور دقیق اطلاع رسانی خواهد شد.

سایت ثبت نام:

لینک ثبت نام آزمون استخدامی فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰٪ و بالاتر(موضوع بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه‌ ششم‌ توسعه)

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۳| دفترچه، شرایط، مدارک و ….

آرکا مشاوره

مراحل مصاحبه استخدامی تامین اجتماعی ۱۴۰۳| آمادگی مصاحبه

آرکا مشاوره

آمادگی مصاحبه ارزیابی شایستگی عمومی و اختصاصی استخدامی آموزگاری ۱۴۰۳| ابتدایی و استثنایی

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید