مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳| زمان، شرایط و نکات مهم، مهر و بهمن

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

پذیرش در رشته های بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۳ شرایط و قوانینی دارد و تمامی افرادی که بخواهند در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند باید این شرایط را دارا باشند. لیست این شرایط در دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۳ مشخص شده است. افرادی که این شرایط را دارند می ‌توانند در موعد زمانی مشخصی که دانشگاه آزاد اعلام می ‌کند، ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه ازاد سال ۱۴۰۳ را انجام دهند و فرم دانشگاه آزاد را پر کنند. بهتر است به این منظور تمامی اطلاعات مورد نیاز، علی ‌الخصوص معدل دیپلم به درستی وارد شود و هر گونه مغایرتی در اطلاعات، مسئولیتش بر گردن خود داوطلبان است و در صورت مغایرت اطلاعات، یا عدم صحت آن ها، این افراد نمی توانند در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند.برای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه ازاد سال ۱۴۰۳ لازم است از زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه ازاد سال ۱۴۰۲ و نحوه انتخاب رشته بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه ازاد سال ۱۴۰۳ نیز اطلاعات کافی را داشته باشید که در این مقاله در مورد آن به تفصیل صحبت خواهیم کرد.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ورودی مهر ۱۴۰۳

همان طور که قبلا نیز گفته شد، دانشگاه آزاد اسلامی در دو نوبت مهر و بهمن ماه ثبت نام های بدون کنکور را به متقاضیان ارائه می دهد. هر کدام از این نوبت ها، تاریخ مشخصی برای ثبت نام دارند که از طریق اطلاعیه های سایت دانشگاه آزاد در اختیار افراد قرار می گیرد که در خارج از این بازه هیچ ثبت نامی از متقاضی پذیرفته نمی شود.

ثبت نام بدون کنکور آزاد

بدینوسیله به اطلاع متقاضیان ثبت نام و شرکت در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی می رساند ، ثبت نام و انتخاب رشته برای آن دسته از رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی که در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته نیمسال اول پذیرش آنها به صورت صرفاً براساس سوابق تحصیلی است.

ثبت نام با و بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ – نیمسال اول
مقطع زمان ثبت نام
کارشناسی ناپیوسته ۳ الی ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۳
کاردانی پیوسته اواخر تیر ماه ۱۴۰۳
کارشناسی پیوسته ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۳
کاردانی ناپیوسته ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۳

انتخاب رشته متقاضیان رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳

انتخاب رشته متقاضیان رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کننده درآزمون سراسری(به جز رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی ) از روز چهارشنبه ۱۴ شهریور ماه آغاز میشود.

کلیه داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ که متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی می­ باشند( به جز رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) می توانند با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی www.azmoon.org نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. داوطلبان لازم است با استفاده از کد دسترسی مندرج در ذیل کارنامه و کد ملی به سامانه وارد شده و پس از پرداخت وجه انتخاب رشته نسبت به انتخاب حداکثر یکصد رشته و محل متناسب با گروه آزمایشی مربوطه اقدام نمایند.

داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی اصلی در گروههای هنر و زبان خارجی شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند در صورت تمایل رشته/ محل های این گروه را در میان انتخاب های یکصدگانه خود منظور نمایند.

لازم به ذکر است متقاضیان گروه آزمایشی علوم تجربی که در کارنامه اعلام نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند توجه داشته باشند که رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی مراکز دانشگاه‌ آزاد اسلامی در دفترچه راهنمای انتخاب رشته سازمان سنجش درج شده است لذا داوطلبان می توانند کدرشته محلهای فوق را که مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است در فرم انتخاب رشته سازمان سنجش با توجه به اولویت درج نمایند.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ورودی بهمن ۱۴۰۳

ثبت نام آزاد

کلیه افراد تلاش می کنند تا با وارد شدن به دانشگاه در رشته تحصیلی مورد علاقه خود مشغول به تحصیل شده و مدرک مد نظر خود را دریافت کنند. با توجه به شرایط برگزاری کنکور و سختی های آن، دانش آموزان می توانند بدون نیاز به حضور در جلسه کنکور سراسری صرفا بر اساس سوابق تحصیلی خود (معدل) در دانشگاه ها مشغول به تحصیل شوند. در کنار دانشگاه های دولتی، دانشگاه های آزاد اسلامی نیز این امکان را برای دانش آموزان ایجاد می کنند تا بتوانند بدون آزمون وارد دانشگاه شوند.

در حالت کلی پذیرش رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد به ۴ دسته اصلی کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته تقسیم می شود که شرایط پذیرش و ثبت نام هر کدام به صورت مجزا در اختیار افراد قرار می گیرد. ضمن اینکه زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در دو نوبت مهر ماه و بهمن ماه انجام می گیرد که برای هر نوبت زمان ثبت نام مشخصی وجود دارد. زمان ثبت نام هر یک از نوبت های مهر و بهمن، با توجه به اطلاعیه های منتشر شده در سایت این دانشگاه به متقاضیان اعلام می گردد.

ثبت‌نام و انتخاب رشته از روز سه‌شنبه ۳ بهمن ماه ۱۴۰۳ آغاز و تا روز یکشنبه ۸ بهمن ماه ادامه خواهد داشت. متقاضیان ثبت نام در این دانشگاه می توانند با توجه به اطلاعیه های منتشر شده توسط دانشگاه، از نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ورودی بهمن ۱۴۰۳ مطلع شوند.

اطلاعیه داوطلبان جا مانده از ثبت نام ورودی مهرماه

ثبت نام حضوری داوطلبان متقاضی و جامانده دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد برای تمامی مقاطع ذکر شده، تابع برخی شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که متقاضیان هر دوره باید پیش از ثبت نام تمامی این ضوابط را بررسی کنند. در مرحله بعد مهم ترین شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را ارائه داده ایم.

شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

اعتقاد و التزام عملی به دین اسلام و یا یکی از ادیان موجود در قانون اساسی

عدم عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران

نداشتن فساد اخلاقی و اعتیاد

داشتن توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی

پذیرش کلیه قوانین حاکم بر دانشگاه آزاد اسلامی

عدم تعهد دانشگاه ها به تامین خوابگاه دانشجویانشرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته : معدل کتبی دیپلم (رشته های نظری) و معدل کل دیپلم (رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش)

کاردانی پیوسته : پذیرش بر اساس معدل کل دیپلم

کارشناسی ناپیوسته : پذیرش بر اساس معدل کل مقطع کاردانی

داشتن توانایی جسمی و بدنی متناسب با رشته تحصیلی دانشگاه که باید مورد تایید کارشناس نیز قرار گرفته باشد.

مدارک تحصیلی مورد نیاز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

کاردانی پیوسته : دارا بودن دیپلم (نظام سالی واحدی / ترمی واحدی، نظام قدیم چهار ساله و یا نظام ۳-۳-۶) رشته های فنی و حرفه ای و کارو دانش

کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته : دارا بودن دیپلم نظام سالی واحدی / ترمی واحدی + پیش دانشگاهی (یا کاردانی)، دیپلم نظام ۳-۳-۶ و یا دیپلم چهار ساله نظام قدیم

کارشناسی ناپیوسته : دارا بودن مدرک کاردانی پیوسته و یا ناپیوسته مورد تایید وزارت علوم

فارغ التحصیلی داوطلبان حداکثر تا تاریخ ۳۱ / ۶ / ۱۴۰۳ برای ورودی مهر و حداکثر تا تاریخ ۳۰ / ۱۱ / ۱۴۰۳ برای ورودی بهمن

تفاوت درصد تاثیر معدل دیپلم با توجه به رشته انتخابی و عنوان دیپلم (مختص مقطع کارانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته)

تعداد حداکثر ۲۰ انتخاب برای هر مجموعه رشته برای ورودی مهر و بهمن

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

همان طور که می دانید، ثبت نام بدون کنکور آزاد ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی از طریق سامانه مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد انجام می گیرد. در خصوص نام نویسی نیمسال دوم نیز می توان گفت بر خلاف سال های گذشته که این فرآیند به شیوه حضوری صورت می گرفت، در دو سال اخیر اینترنتی بوده و با طی مراحل زیر انجام می شود.

ابتدا وارد سایت مرکز به نشانی azmoon.org شوید و در صفحه اصلی بر روی لینک فعال “ثبت نام و انتخاب رشته دوره بدون آزمون مقطع کارشناسی یا کاردانی (پیوسته یا ناپیوسته) صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳” در نیمسال تحصیلی مورد نظر کلیک کنید.

نکته: در صورتی که قصد ثبت نام برای مقاطع دیگر یعنی کاردانی ناپیوسته و یا کارشناسی و کاردانی پیوسته را دارید، می بایست روی لینک مربوط به آن ها کلیک نموده و مابقی مراحل را به صورت ذیل ادامه دهید.

۱. در این مرحله گزینه “خرید کارت” را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که بدون خرید سریال و کارت اعتباری ثبت نام، اجازه ورود به سامانه نام نویسی بدون آزمون دانشگاه آزاد را نخواهید داشت.

 

۲. برای شروع مراحل خرید کارت اعتباری ثبت نام، بر روی دکمه “ادامه” کلیک کنید.

۳. سپس با انتخاب دوره مورد نظر خود، به مرحله بعدی منتقل شوید.

توجه نمایید: زمانی که لینک ثبت نام مابقی مقاطع به این لیست اضافه شد، امکان نام نویسی این مقاطع نیز در تاریخ تعیین شده وجود دارد.

۴. پس از انتخاب دوره مربوطه لازم است با کلیک بر روی گزینه “بلی” تمایل خود را جهت ادامه مراحل اعلام نمایید.

۵. در این مرحله باید داوطلب تمامی اطلاعات خواسته شده را در بخش های مربوطه وارد نموده و در نهایت  کلید “ثبت اطلاعات و نهایی نمودن خرید” لمس کنید.

۶. در این بخش با فشردن کلید “بلی” صحت اطلاعات خود را تایید کنید.

۷. در ادامه برای واریز هزینه ثبت نام به درگاه پرداخت هدایت خواهید شد و باید مطابق با تصویر زیر اقدام کنید. (پرداخت هزینه منحصرا به صورت اینترنتی انجام می شود). پس از درج اطلاعات کارت بانکی خود، کلید “پرداخت” را لمس کنید.

۸. با پرداخت هزینه ثبت نام، سیستم به شما یک شناسه پرداخت ارائه می دهد که باید از آن برای شروع ثبت نام خود استفاده کنید. بنابراین مجددا به مرحله دوم بازگردید و بر روی لینک “ثبت نام” کلیک کنید

۹. وارد کردن کد ملی و سریال کارت خریداری شده برای ورود به سامانه ثبت نام و تایید دکمه ورود.

پس از تکمیل مراحل فوق، نوبت به وارد کردن کد رشته محل های مورد نظر در فرم انتخاب رشته می رسد:

۱۰. کد رشته و کد محل مورد تقاضا را از دفترچه ثبت نام بدون کنکور آزاد پیدا کرده و پس از وارد کردن آن ها در قسمت مربوطه فرم مذکور، بر روی گزینه “جستجو” کلیک نمایید تا رشته و دانشگاه مورد نظر شما یافت شود.

۱۱. سپس دکمه “تایید” را فشار دهید تا رشته ثبت شود؛ به همین ترتیب می توان انتخاب های بعدی را نیز وارد و ثبت نمود.

۱۲. پس از پایان تمام مراحل ثبت نام، یک کد رهگیری دریافت خواهید کرد که در زمان اعلام نتایج به آن نیاز خواهید داشت.

۱۳. پس از طی تمامی مراحل فوق و به منظور ذخیره اطلاعات وارد شده، بر روی عبارت “تایید نهایی” کلیک کنید.

پس از تکمیل فرم مربوط به اطلاعات و ثبت تمامی موارد، ثبت نام بدون کنکور فرد نهایی شده و کد رهگیری ثبت نام در اختیار داوطلب قرار داده می شود. پس از آن فرد باید منتظر اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور خود باشد و نتایج را از طریق همان سایت ثبت نامی دریافت کند. در صورتی که فرد به عنوان داوطلب پذیرفته شده باشد باید برای ارائه مدارک به دانشگاه محل تحصیل مراجعه کند.

نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۴ با تاثیر ۴۰% سوابق تحصیلی

سهمیه های انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۳

سهمیه هایی که می توانید در انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۲ از آن ها استفاده کنید شامل موارد زیر می باشد:

سهمیه عادی: این سهمیه برای داوطلبانی است که از هیچ سهمیه ای استفاده نمی کنند و تفاوتی بین شهرهای مختلف ایران در استفاده از سهمیه عادی نیست.

سهمیه بسیج فعال: داوطلبانی که سابقه ی بسیج فعال دارند می توانند با استفاده از کد رهگیری و اعلام تمایل به استفاده از سهمیه بسیج فعال از مزایای این سهمیه برخوردار شوند.

سهمیه رزمندگان: برای داوطلبانی که حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشته اند.

سهمیه جانبازان: برای داوطلبانی که فرزند یا همسر جانباز ۲۵ درصد به بالا هستند.

سهمیه خانواده شهدا: برای داوطلبانی است که عضو خانواده شهدا هستند.

 

هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402

مرحله اصلی از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ پرداخت هزینه ثبت نام می باشد که برای هر ثبت نام مبلغ مشخصی اعلام می شود. هزنیه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ با عنوان کارت اعتباری شناخته می شود و افراد در اولین مرحله ثبت نام باید کارت اعتباری خود را خریداری کرده و مبلغ را به صورت اینترنتی واریز کنند. کارت های اعتباری با نام خود شخص خریداری می شود و قابلیت تغییر و انتقال به شخص دیگری را ندارد.

هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد سال گذشته در نوبت مهر ماه ۱۷۱ هزار تومان بود و متقاضیان در زمان بدون آزمون آزاد​ کارت اعتباری خود را خریداری کردند. در حال حاضر هزینه ثبت نام بدون آزمون آزاد در نوبت مهر ماه ۱۴۰۳ نیز تقریبا مبلغ ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود

ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳ تمامی مقاطع (کلیک نماییید)

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته با کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ (کلیک نمایید)

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید. کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

مهمترین تغییرات کنکور سراسری ۱۴۰۳ | نحوه برگزاری، زمان، شرایط و…

آرکا مشاوره

ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت ۱۴۰۳| زمان ثبت نام و نکات کلیدی

آرکا مشاوره

اصلاحات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳| دانلود

آرکا مشاوره

۱ دیدگاه

آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۱۰-۲۸در ۱۸:۲۰

با سلام
ثبت‌نام و انتخاب رشته از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش از روز سه‌شنبه ۳ بهمن ماه آغاز و تا روز یکشنبه ۸ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

پاسخ

دیدگاهی بنویسید