مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳| نکات مهم

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی 1403

ثبت نام رشته های بدون کنکور سال ۱۴۰۳ از جمله دانشگاه غیرانتفاعی به صورت غیرحضوری و اینترنتی انجام می شود که سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی و لینک اعلام نتایج پذیرش این دانشگاه همان سایت سازمان سنجش و آموزش کشور می باشد.

ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۳ در دو نیمسال مهر و بهمن صورت می گیرد که داوطلبان در صورت داشتن شرایط انتخاب رشته بدون کنکور، می توانند نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. با توجه به اهمیت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۳، در این مقاله به صورت کامل زمان انتخاب رشته بدون کنکور غیر انتفاعی و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی مهر و بهمن ۱۴۰۳، مدارک لازم برای ثبت نام، نحوه و شرایط انتخاب رشته بدون کنکور به صورت کامل جهت راهنمایی داوطلبان توضیح داده می شود.

سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳

همانطور که پیش از این نیز اشاره شده است تمامی مراحل ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی از نخستین مرحله یعنی انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی تا تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی و فرم انتخاب رشته داوطلبان به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

همان طور که گفته شد علاقمندان به تحصیل در رشته های بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی می توانند برای انجام ثبت نام دو ترم مهر و بهمن اقدام نمایند.

تاکنون زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۳ اعلام نشده است و به محض انتشار زمان دقیق در این صفحه اطلاع رسانی خواهد شد.

در سال گذشته ثبت نام برای پذیرش بدون آزمون ترم مهر از اواخر مرداد ماه آغاز شد، ممکن است در سال ۱۴۰۳ نیز ثبت نام در همین بازه زمانی صورت گیرد.

همچنین ثبت نام ورودی بهمن ماه بصورت بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در آذر ماه شروع شد به همین دلیل پیش بینی می شود ثبت نام ترم بهمن امسال نیز در همین بازه ی زمانی باشد. به محض انتشار خبر جدید در این باره اطلاع رسانی خواهد شد.

حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ | راهنمای جامع، زمان، نکات مهم

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳

سیستم آموزشی دانشگاه غیرانتفاعی براساس ضوابط و مقرارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و مدرک تحصیلی تمام دانشجویان توسط این سازمان صادر می گردد. البته تحصیل در هر کدام از موسسه های آموزشی و دانشگاه های کشور اعم از ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی مستلزم دارا بودن یک سری شرایط عمومی و اختصاصی می باش:

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳

تنها داوطلبانی مجاز به ثبت نام بدون کنکور و باکنکور در دانشگاه های غیرانتفاعی می باشند که تمام شرایط عمومی و اختصاصی جهت تحصیل در این دانشگاه ها را دارا باشند. توجه داشته باشید که شرایط عمومی در فرآیند جذب دانشجو در دانشگاه غیرانتفاعی با آزمون و بدون آزمون یکسان می باشد.

  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان ذکر شده در قانون اساسی کشور
  • نداشتن اعتیاد به هیچ گونه مواد مخدر
  • عدم سوء پیشینه کیفری
  • مخالف نبودن با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم سوء پیشینه اخلاقی

شرایط اختصاصی ثبت نام با کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳

داوطلبان برای تحصیلی در این رشته ها می توانند در آزمون سراسری شرکت نموده و پیش از آن می بایست از تمامی شرایط و قوانین آن آگاهی لازم را کسب کنند. به همین منظور متقاضیان می توانند با مطالعه دفترچه ثبت نام به صورت اینترنتی از طریق سایت sanjesh.org اقدام به نام نویسی نمایند.

  • دارا بودن دیپلم نظام آموزشی جدید یا (پیش دانشگاهی ) که حداکثر تاریخ اخذ آن باید تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ در نیمسال مهر ماه و ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۳ در نیمسال بهمن ماه باشد.
  • دانشجویان مقطع کاردانی در صورتی مجاز به شرکت در کنکور سراسری می باشند که مدرک کاردانی خود را حداکثر تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ دریافت نماید.
  • داوطلبانی که تحصیلات خود را در مقطع کاردانی رشته های آموزش غیرپزشکی به پایان رسانده اند، در صورتی مجاز به شرکت در کنکور هستند که مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ و یا ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ دریافت نمایند، لذا این دسته از متقاضیان در زمان ثبت نام ملزم به ارائه گواهی پایان دوره طرح نیرو انسانی خود هستند.
  • داوطلب در زمان ثبت نام نباید دانشجوی دوره های روزانه باشد. افرادی که در سال ۹۷ و قبل از آن در دوره روزانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته شده اند و قصد شرکت مجدد در کنکور را دارند باید حداکثر تا ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ از دانشگاه انصراف دهند.
  • دانشجویان دوره نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه آزاد، نیمه حضوری، مجازی، ظرفیت مازاد و پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی و… (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای آقایان)، می توانند بدون انصراف از دانشگاه، در کنکور سراسری شرکت نمایند. لازم به ذکر است که این دسته از داوطلبان در صورت موفقیت در کنکور و قبل از ثبت نام در رشته محل جدید می بایست از دانشگاه قبلی خود انصراف قطعی داده و گواهی مربوط به آن را به موسسه پذیرنده ارائه نمایند.
  • داوطلبان آقا می بایست گواهی پایان خدمت سربازی و یا معافیت از آن (دائم و یا موقت) خود را دریافت کرده باشند.

مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۳

در جواب به سوال چگونه در دانشگاه غیر انتفاعی ثبت نام کنیم می توان گفت داوطلبان متقاضی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۳ بعد از مطالعه دفترچه ثبت نام، در صورتی که شرایط انتخاب رشته بدون کنکور و شرایط ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی بدون کنکور​ را داشته باشند، باید نسبت به آماده سازی مدارک لازم برای ثبت نام و انتخاب رشته اقدام نمایند که در ادامه مدارک لازم بیان می شود:

عکس پرسنلی ۴×۳ تمام رخ متقاضی

خرید کارت اعتباری 

تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی 

لازم به ذکر است که برای تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی باید داوطلب برخی از مدارک را به همراه داشته باشد تا اطلاعات درخواستی را به صورت صحیح ثبت نماید که در ادامه به صورت کامل مدارک مدنظر بیان شده است:

اطلاعات شناسنامه ای فرد مانند نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، سریال شناسنامه و غیره

اطلاعات مربوط به کارت پایان خدمت آقایان

اطلاعات مربوط به سهمیه ایثارگران

اطلاعات تحصیلی مانند رشته تحصیلی، معدل، تاریخ فارغ التحصیلی و غیره

تعهد نامه برای ادامه تحصیلی در دانشگاه در صورت قبولی

خاطر نشان می گردد که متقاضیان بعد از قبولی در دانشگاه باید اصل مدارک اشاره شده را به همراه تاییدیه تحصیلی به دانشگاه ارائه نمایند تا ثبت نام دانشجو به صورت کامل صورت گیرد. لازم به ذکر است که صحت اطلاعات ثبت شده در فرم انتخاب رشته بر عهده داوطلب می باشد، بنابراین در صورتی که بعد از پذیرش داوطلب، به هر نحوی عدم صحت اطلاعات مشخص گردد قبولی داوطلب ملغی می گردد. 

مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود. مراحل کلی ثبت نام به شرح زیر است:

  1. مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org
  2. انتخاب گزینه ”سراسری”
  3. انتخاب گزینه ”سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر یا بهمن ماه سال ۱۴۰۳”
  1. پرداخت هزینه ثبت نام
  2. تکمیل فرم ثبت نام و فرم انتخاب رشته و بارگذاری مدارک مورد نیاز
  3. ارسال و نهایی کردن ثبت نام

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های دانشگاه فرهنگیان و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مطالب مرتبط:

کنکور سراسری انسانی ۱۴۰۲

آرکا مشاوره

شرایط تحصیل مجدد دانشگاه | کارشناسی ، ارشد، دکتری، پزشکی، شهریه و نکات مهم

آرکا مشاوره

پردرآمد ترین رشته های هنر ۱۴۰۳| نکات طلایی ومهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید