مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه دولتی ۱۴۰۳| دفترچه

ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه دولتی 1403

ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه دولتی ۱۴۰۳در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت  سال تحصیلی ۱۴۰۳، ظرفیت های خالی ارائه شده توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی انجام  می شود. داوطلبان جا مانده از زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ یا افرادی که از رشته محل قبولی خود راضی نیستند، می توانند مجددا شانس خود را برای پذیرش امتحان کنند. از سال ۹۷ مصوبه ای توسط سنجش و پذیرش دانشجو اعلام شد که طی آن مقرر شد از سال ۹۷ به بعد مرحله تکمیل ظرفیت در کنکور سراسری برای رشته های با آزمون حذف گردد به طوریکه اتفاقا در کنکور سال ۹۷ و ۹۸ تکمیل ظرفیت برای دانشگاه های سراسری برگزار نشده و تنها دانشگاه فرهنگیان اقدام به برگزاری تکمیل ظرفیت نمود. اما سوال و دغدغه داوطلبان اینجاست که آیا احتمال دارد که برای کنکور سال ۱۴۰۳ تکمیل ظرفیتی برگزار می شود یا خیر؟ با توجه به اهمیت مرحله تکمیل ظرفیت برای داوطلبان کنکور در این مقاله تصمیم گرفته شد به بررسی احتمال برگزاری و زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۳ پرداخته شود.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه های سراسری ۱۴۰۳

روند پذیرش دانشجویان در رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری، هر ساله در دو نوبت مهرماه و بهمن ماه به انجام می رسد و داوطلبان تحصیل بر اساس سوابق تحصیلی با ثبت نام در بازه زمانی مشخص در تعداد زیادی از کد رشته محل های بدون آزمون دانشگاه های پیام نور، غیرانتفاعی، یک سری رشته های روزانه و نوبت دوم و تعداد محدودی از کد رشته محل های واحدهای پردیس خودگردان پذیرفته می شوند.

زمان پذیرش سوابق تحصیلی سراسری ورودی بهمن ماه را تکمیل ظرفیت بدون کنکور می نامند که داوطلبین جهت نام نویسی در بازه تعیین شده می توانند اقدامات لازم را انجام دهند. سازمان سنجش و آموزش کشور هنوز اطلاعیه ای برای تعیین مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری بهمن ماه ۱۴۰۳ منتشر نکرده است. با توجه به فرآیند سال گدشته پیش بینی می شود، بازه ثبت نام از اوایل بهمن ماه آغاز شود.

لازم به ذکر است سازمان مذکور احتمالا با تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری فرصت مجددی را برای آن دسته از داوطلبانی که موفق به نام نویسی در بازه اولیه نشده بودند، ایجاد می نماید. همچنین در صورت انتشار اصلاحیه دفترچه مربوطه، ویرایش اطلاعات ثبت نامی و نیز کد رشته های انتخابی در این بازه زمانی برای متقاضیان امکان پذیر خواهد بود.

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رشته قبولی با رتبه های اعلامی سازمان سنجش در کنکور سراسری ۱۴۰۳

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری ۱۴۰۳

داوطلبان واجد شرایط ثبت نام در تکمیل ظرفیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ می بایست در زمان تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه سراسری مشخص شده به سایت سازمان سنجش مراجعه و اقدامات لازم برای ثبت نام غیر حضوری در تکمیل ظرفیت آزمون سراسری را انجام دهند. در ادامه به نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۳ پرداخته ایم:

۱. مراجعه به سایت رسمی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org طی زمان مشخص شده

۲. کلیک بر روی گزینه “سراسری”

۳. کلیک بر روی گزینه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

۴. وارد کردن اطلاعات مورد نیاز و سپس انتخاب رشته مورد علاقه

۵. کلیک بر روی گزینه تایید و سپس ثبت نهایی

حتما بخوانید: اصلاحات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳| دانلود

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری مهر ماه ۱۴۰۳

برای تکمیل ظرفیت کنکور سراسری در سال ۱۴۰۳، مراحل مشخصی وجود دارد که برای برخی از رشته‌ها اجرا می‌شود. جهت آشنایی بیشتر داوطلبان گرامی، نام‌های رشته‌های مربوطه در دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری مهر ماه ۱۴۰۲ قابل دسترسی برای متقاضیان قرار می‌گیرد و به محض انتشار دفترچه مربوط به سال ۱۴۰۳ در این قسمت قرار داده خواهد شد.

دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش با سوابق تحصیلی سراسری بهمن ماه سال ۱۴۰۲

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های دانشگاهی و مدارس، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ | راهنمای جامع، زمان، نکات مهم

آرکا مشاوره

صفر تا صد رشته فوریت های پزشکی | بازار کار، شرایط، وظایف و…

آرکا مشاوره

کارنامه قبولی مهندسی کامپیوتر دانشگاه دولتی ۱۴۰۲| آخرین قبولی و درصدهای لازم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید