مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۱۴۰۳| بهمن ماه، دفترچه و نکات مهم

تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری و آزاد 1402

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۱۴۰۳، فرصت انتخاب رشته مجددی را در اختیار دسته ای از دانشجویان کنکور سراسری و علاقه‌مند به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد قرار می دهد. مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در سایت خود به نشانی azmoon.org​ به منظور تکمیل ظرفیت های خالی خود و مساعدت با داوطلبانی که موفق به کسب رتبه قبولی در اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد سال تحصیلی ۱۴۰۳ نشده اقدام به برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت می کند.

مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۳

اطلاعیه مربوط به سال ۱۴۰۲: بدینوسیله به اطلاع متقاضیان ثبت نام و شرکت در تکمیل ظرفیت پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی (بهمن ماه) در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد اسلامی می رساند، ثبت نام و انتخاب رشته ، از ۱۰ بهمن ماه آغاز و تا روز ۱۴بهمن ماه ادامه خواهد داشت. (البته در موارد خاص میتوان خارج از مهلت نیز ثبت نام نمود)

به محض مشخص شدن تاریخ جدید مقاله حاضر بروز رسانی خواهد شد.

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳ چیست؟

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد، قسمتی است که به جهت تکمیل ظرفیت های خالی این دانشگاه برگزار شده و فرصتی مجدد برای دانشجویان می دهند که در اعلام نتایج های کنکور، رتبه قبولی را دریافت نکرده اند یا در رشته ای که برای ادامه تحصیل به آن علاقه داشتند، قبول نشده اند.

زمانی که تعداد نفرات ثبت نام کننده در رشته محل های ارائه شده دانشگاه آزاد کم تر از ظرفیت اعلام شده باشد، دانشگاه آزاد جهت کامل کردن ظرفیت های موجود، با قرار دادن دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در سایت آن دانشگاه به نشانی azmoon.org امکان انتخاب رشته دوباره را در اختیار دانشجویانی قرار می دهد که با توجه به کارنامه اولیه کنکور سراسری، مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد بودند.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳

شرایط و ضوابطی برای شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد برای دانشجویان می باشد که افراد باید از این شرایط اطلاع داشته باشند، تا در اولویت بندی رشته محل ها دقت کنند.

این شرایط بشرح زیر است:

دانشجویانی که ثبت نام کنکور آزاد و سراسری را انجام داده و در آن شرکت کرده اند، در صورتی که توانستند انتخاب رشته کنند، کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در کارنامه آن ها ثبت شده است. فقط دانشجویانی که این کد را دارند توانایی شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را دارند.

در دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد، هر دانشجو قادر است حداکثر صد کد رشته محل را با توجه به از میان رشته های دانشگاهی که با گروه آزمایشی خود مناسب است، انتخاب کند.

دانشجویانی که در کنکور شرکت کرده و در دانشگاه های سراسری پذیرفته شده اند، اگر در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شرکت کنند، اختیار انتخاب یکی از این دو دانشگاه را دارند.

 تا پایان مهلت انتخاب رشته ویرایش کد رشته محل های انتخابی امکان پذیر است و دانشجویان نیازی به پرداخت هزینه دوباره جهت ویرایش رشته و محل های انتخابی خود نخواهند داشت.

دانشجویانی در گروه علوم تجربی آزمون کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ شرکت کرده و اجازه انتخاب رشته دارند، به منظور این که کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در انتهای کارنامه اولیه کنکور آن ها ثبت شده، می توانند حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل خود را در فرم تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ انتخاب کنند.

 کد رشته محل های انتخابی داوطلبان و نتیجه ها تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد پس از اتمام زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد، مورد بررسی قرار گرفته و بوسیله سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org در دسترس دانشجویان قرار می گیرد.

حتما بخوانید: تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ | بهمن ماه، دفترچه ثبت نام و…

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد لیست رشته محل های دارای ظرفیت خالی را جمع آوری کرده و در قالب دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بر روی سایت خود قرار داده است. داوطلبان برای ثبت نام می توانند در صورت تمایل به سایت azmoon.org مراجعه کرده و اولویت بندی انتخاب های خود را در فرم اینترنتی مربوطه درج نمایند. ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ مستلزم پرداخت هزینه ای می باشد داوطلبان باید قبل از درج انتخاب های خود نسبت به خرید سریال اعتباری با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب اقدام نمایند.

مراجعه به سایت azmoon.org

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ و بررسی لیست رشته محل های ارائه شده

پرداخت هزینه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد و دریافت شناسه پرداخت

تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

دفترچه راهنمای تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کاردانی پیوسته تکمیل ظرفیت ۱۴۰۳-۱۴۰۲

   دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام تکمیل دوره ظرفیت کاردانی ناپیوسته پذیرش براساس سوابق تحصیلی نیمسال دوم ۱۴۰۳-۱۴۰۲  

دانلود دفرچه راهنمای ثبت نام کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد بهمن ۱۴۰۲

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام تکمیل دوره ظرفیت  کارشناسی پیوسته پذیرش براساس سوابق تحصیلی نیمسال دوم ۱۴۰۳-۱۴۰۲

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های دانشگاه فرهنگیان و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد نیر سال تحصیلی ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

حذف درخواست مجوز انتخاب واحد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

۲ دیدگاه

پیمان ۱۴۰۲-۱۰-۰۹در ۱۸:۵۲

سلام
تکمیل ظرفیت بهمن ماه کی شروع میشه ؟؟

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۱۰-۲۸در ۱۸:۲۰

با سلام
ثبت‌نام و انتخاب رشته از روز سه‌شنبه ۳ بهمن ماه آغاز و تا روز یکشنبه ۸ بهمن ماه ادامه خواهد داشت

پاسخ

دیدگاهی بنویسید