مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام دانشگاه افسری ۱۴۰۳| زمان ،دفترچه ،نکات مهم

ارتش جمهوری اسلامی ایران از میان متقاضیان ورود به دانشگاه های افسری ارتش ۱۴۰۳ ثبت نام بعمل می آورد. دانش آموزان گروه ریاضی، تجربی و انسانی علاقمند به ثبت نام دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۳

می توانند پس از بررسی شرایط نسبت به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام اقدام کنند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران سالانه به منظور جذب دانشجو برای تحصیل در دانشگاه های افسری   ارتشی امام علی، خاتم الانبیا، هوایی شهیدستاری، علوم دریایی امام خمینی و فارابی یک آزمون کتبی برگزار می نماید. کلیه دانش آموزان سال آخر دوره دوم متوسطه و یا فارغ التحصیلان رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و انسانی در صورت علاقه مندی و داشتن شرایط ثبت نام دانشگاه افسری ۱۴۰۳می توانند در این آزمون شرکت کرده و پس از حضور در آزمون ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ و گذراندن موفقیت آمیز مراحل مصاحبه و معاینات پزشکی، وارد دانشگاه شوند. ثبت نام آزمون افسری ارتش به صورت اینترنتی بوده و از طریق سایت ثبت نام دانشگاه افسری ارتش صورت می گیرد که در ادامه مقاله جزئیات بیشتری را به اطلاع شما می رسانیم.

از آنجا که دانشگاه های افسری ۱۴۰۳ برای تکمیل نیروهای مسلح موردنیاز خود از میان دانش آموزان فارغ التحصیل رشته های نظری دانشجویانی را می پذیرد، ممکن است بسیاری از داوطلبان سوالاتی در ذهن خود داشته باشند که در خصوص کنکور افسری ارتش سال تحصیلی جاری می باشد.

زمان ثبت نام دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۳

برای ثبت نام دانشگاه افسری ارتش نیاز است داوطلبان در آزمون مخصوص این سازمان شرکت نمایند. در حال حاضر هیچ کنکوری برای ثبت نام دانشگاه های افسری برگزار نمی شود و نیاز است داوطلبان در زمان ثبت نام، از طریق آزمون ورودی در این سازمان استخدام شوند.

تمامی مراحل ثبت نامی نیز از طریق سامانه ثبت نام دانشگاه افسری ارتش امکان پذیر می‌باشد. براساس آخرین اطلاعیه ها از سمت این سازمان، زمان ثبت نام دانشگاه افسری ارتش برای سال ۱۴۰۳ از ۱ آبان الی ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۳ اعلام شده است. جدول مربوط به زمان ثبت نام دانشگاه افسری در سال ۱۴۰۳ عبارت است از:

فرایند ثبت نام دانشگاه افسری ارتش بازه زمانی ثبت نام دانشگاه افسری ارتش تمدید ثبت نام دانشگاه افسری ارتش
خرید کارت ۱ آبان ماه الی ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۳ تا ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۳
تکمیل فرایند ثبت نام ۱ آبان ماه الی ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۳ تمدید اول : از ۱۵ آذر ماه تا ساعت ۲ بعد از ظهر روز پنج شنبه ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۳

 

 

زمان تمدید دوم: تا ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۳

ویرایش اطلاعات ثبت نامی از ۱۶ آذرماه الی پایان روز جمعه ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۳ تا ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۳

نحوه ثبت نام آزمون دانشگاه افسری ارتش

به منظور راهنمایی شما عزیزان در این قسمت راهنمای ثبت نام دانشگاه افسری ۱۴۰۳ را آورده‌ایم :

  • به سایت ارتش جمهوری اسلامی ایران به نشانی اینترنتی ” gozinesh.aja.ir ” مراجعه کنید. 
  • پس از ورود به سایت، سه لینک شامل “خرید کارت اعتباری”، ” بازیابی و فراموش کد رهگیری ” و تکمیل فرم ثبت نام دانشگاه افسری ۱۴۰۳ را در سمت راست سایت مشاهده خواهید کرد. ابتدا بر روی گزینه “خرید کارت اعتباری” کلیک کنید.
  • در این مرحله رشته تحصیلی مورد تقاضا  و همینطور حوزه ثبت نامی خود را مشخص کنید. در نهایت پس از وارد کردن “شماره تلفن همراه” و دیگر اطلاعات خواسته شده، بر روی عبارت “تائید و پرداخت” کلیک نمایید.
  • پس از وارد کردن اطلاعات خواسته و کلیک بر روی گزینه “پرداخت”، می‌توانید کد رهگیری را دریافت کنید و به صفحه اول بازگردید. حال باید بر روی لینک “تکمیل فرم ثبت نام” کلیک نمایید.
  • به منظور تکمیل فرم ثبت نام خود، باید اطلاعات خواسته‌شده شامل “کد ملی” و “کد رهگیری” خود را در کادرهای مربوطه وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه “تائید” کلیک نمایید.
  • در این مرحله ثبت نام دانشگاه افسری ۱۴۰۳ لازم است که ابتدا اقدام به بارگذاری عکس داوطلب نمایید و سپس اطلاعات خواسته‌شده شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، قد، وزن، رشته تحصیلی، معدل کل، نوع سهمیه و … نمایید. در انتها نیز بر روی گزینه “تائید نهایی” کلیک نمایید و منتظر بررسی درخواست خود باشید تا شماره پرونده ثبت نام برای شما صادر گردد.

توصیه می‌کنیم که در پایان ثبت نام، از فرم ثبت نام دانشگاه افسری ۱۴۰۳ خود یک پرینت دریافت کنید و آن را تا زمان گزینش نهایی نزد خود نگه دارید.

شرایط ثبت نام آزمون دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

داوطلبان علاقه مند به شرکت در این آزمون می بایست به مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ و اطلاعیه های موجود پرداخته و از دارا بودن شرایط لازم اطمینان حاصل نمایند. چرا که اگر وضعیت آن ها منطبق بر این شرایط نباشد، حتی در صورت قبولی در آزمون، مورد گزینش قرار نخواهند گرفت.

شرایط عمومی

  • دارا بودن تابعیت ایرانی
  • اعتقاد به دین اسلام و التزام به انجام احکام عملی
  • ایمان به انقلاب و جمهوری اسلامی ایران و اعتقاد و التزام به ولایت فقیه
  • نداشتن سوء سابقه کیفری موثر و همچنین فقدان محکومیت به موجب اقدام علیه امنیت کشور، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران
  • ارائه تعهد مبنی بر پرداخت دو برابر هزینه های آموزشی در صورت انصراف و یا اخراج
  • عدم شهرت به فساد اخلاقی برابر ضوابط گزینش
  • دارا بودن سلامت و توانایی جسمی و روانی (مطابق با معاینات پزشکی استخدام)
  • داشتن حداقل سن ۱۶ سال تمام و حداکثر ۲۳ سال (توجه داشته باشید که در صورت انجام خدمت سربازی، مطابق با مدت زمان خدمت به حداکثر سن داوطلب اضافه می شود.همچنین فرزندان شهدا، جانبازان از کار افتاده کلی و آزادگان از کار افتاده کلی از شرط سن و معدل معاف می باشند. لازم به ذکر است که حداکثر سن برای رشته خلبانی هواپیما، ۲۰ سال می باشد.)
  • عدم عضویت، وابستگی و یا هواداری از احزاب، گروه ها و سازمان های سیاسی
  • داشتن حداقل قد ۱۶۵ سانتی متر برای تمامی داوطلبان و دید چشم ۱۰/۱۰ برای رشته خلبانی و دید چشم حداقل ۸/۱۰ برای سایر رشته ها
 

جذب و استخدام داوطلبان بر اساس نیاز سازمان در سال ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ صورت می گیرد و شاخصه هایی همچون تدین و انقلابی بودن در تمامی مراحل گزینش مورد توجه قرار می گیرند. متقاضیانی که علاقه مند به خدمت در ارتش هستند، می بایست آمادگی لازم برای حضور در هر ماموریتی را داشته و با هدف رزمنده شدن به ارتش بپیوندند.

شرایط اختصاصی

  • ارائه تعهد خدمتی مطابق با ضوابط قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • داوطلبان علوم انسانی تنها در رشته های مدیریت دفاعی دانشگاه امام علی، نیروی زمینی (در
    رسته های اداری پرسنلی، دارایی، آماد، دژبان، ترابری و..) آماد هوایی دانشگاه ستاری، نیروی هوایی وخاتم االنبیاء (ص) پدافندهوایی، مدیریت و کمیسر دریایی دانشگاه امام خمینی، حفاظت اطلاعات دانشکده فارابی امکان پذیر می باشد.
  • دارا بودن حداقل معدل کل دیپلم برای فارغ التحصیلان رشته های تجربی و ریاضی ۱۴ و برای فارغ التحصیلان رشته های علوم انسانی ۱۶ تعیین شده است. متقاضیان در حال تحصیل (نظام جدید) معدل های یاد شده در سال دوم متوسطه (سال یازدهم) ملاک است و بایستی مدرک قبولی سال آخر متوسطه ( سال دوازدهم) خود رابا شرط حداقل معدل اعلامی و حداکثرتا قبل از شروع دوره جامعه پذیری نظامی مشترک و رزم مقدماتی حداکثر تا تاریخ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ (قبل از شروع رزم مقدماتی) ارائه کنند. (در غیر این صورت قبولی آنان باطل می گردد.)
  • دارا بودن حداقل معدل کل ۱۵ برای داوطلبان رشته خلبانی هواپیما
  • کسب حدنصاب قبولی در آزمون علمی، معاینات پزشکی، مقاومت جسمانی و صلاحیت های گزینشی
  • نداشتن تعهد خدمتی یا استخدامی به دستگاه های دولتی و بخش خصوصی
  •  فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده کلی، آزادگان از کار افتاده کلی در اولویت استخدام بوده و شرط سن و معدل برای آن ها در نظر گرفته نمی شود.
  • بسیجیان فعال، حافظان کل قرآن کریم و داوطلبان عضویابی شده در اولویت استخدام قرار دارند.
  • دانشجویان واجد شرایطی که در سایر دانشگاه ها به تحصیل مشغول هستند، با توجه به ضوابط موجود، مجاز به ثبت نام می باشند. اما این دانشجویان در صورت پذیرفته شدن، می بایست برگه انصراف از تحصیل خود را ارائه نمایند.
  • درجه داران رسمی و پیمانی (بین درجات گروهبان یکمی تا استوار یکمی) می توانند پس از کسب مجوز از نیرو یا سازمان مربوط درکنکور اختصاصی شرکت نمایند. این دسته از متقاضیان، صرفا مورد پذیرش در دانشگاه نیرو / سازمان متبوعه خود قرار می گیرند.
  • داوطلبانی که دارای معافیت پزشکی می باشند، امکان ثبت نام ندارند.
  • از شرکت کنندگان مشمول که دارای اضافه خدمت سنواتی می باشند، استخدام به عمل نخواهد آمد.

لیست رشته های دانشگاه افسری ۱۴۰۳

دانشگاه افسری ارتش در ۴ گروه نیروی زمینی، دریایی، هوایی و پدافند هوایی اقدام به پذیرش واجدین شرایط می نماید. افراد برای انتخاب از میان لیست رشته های دانشگاه افسری ۱۴۰۳ باید به مدرک دیپلم خود توجه نمایند. لازم به ذکر است که هنگام ثبت نام فرد متقاضی می بایست یکی از نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و پدافند هوایی را انتخاب نماید و در صورت انتخاب نیروی زمینی و هوایی فرد می تواند علاقه مندی دوم را نیز انتخاب نماید.
 

 رشته های تحصیلی دانشگاه افسری ۱۴۰۳
عنوان رشته و گرایش های مربوطه دانشگاه  نوع دیپلم و پیش دانشگاهی

مدیریت دفاعی (زمینه های اداری، پرسنلی ، دارایی، آماد، دژبان، ترابری – مختص کلیه نیروها) 

علوم دفاعی (زمینه های : پیاده، زرهی، توپخانه، صحرایی و موشکها، پدافند هوایی، ش.م.ه، بهداشت و درمان) 

مهندسی دفاعی (زمینه های :استحکامات و عمران، الکترونیک، مخابرات و جنگال، مکانیک، مهمات)

خلبانی بالگرد – مهندسی عمران

مهندسی نگهداری و تعمیر بالگرد

ریاضی و فیزیک

امام علی (ع)          نیروی زمینی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی

شامل مهندسی فرماندهی و کنترل( کنترل شکاری، عملیات موشک)

مهندسی مکانیک (گرایش تعمیر و نگهداری سامانه های دفاعی هوایی) 

مهندسی برق (گرایش های الکترونیک، مخابرات)

خاتم الانبیا (ص)    قرارگاه پدافند هوایی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی

مهندسی نگهداری و تعمیر هواپیما، مهندسی هوافضا

مهندسی برق (گرایش: مخابرات، الکترونیک، جنگال) 

ترافیک هوایی (مراقبت پرواز)، مدیریت آماد دریایی

مهندسی رایانه (گرایش: نرم افزار – مختص کلیه نیروها)

خلبانی پهپاد (مختص کلیه نیروها)

رشته های هوانوردی ( گرایش: خلبانی شکاری و ناوبری هوایی)

شهید ستاری        نیروی هوایی

ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی

شامل: تفنگدار دریایی، مهندسی کشتی، مدیریت و کمیسر دریایی، مهندسی ناوبری و فرماندهی کشتی، مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی 

امام خمینی (ره) نیروی دریایی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی

علوم كاربردی اطلاعات (گرايش حفاظت اطلاعات)
مهندسی برق (گرايش جنگ اکترونیک)

مهندسي سايبري زمينه (كنترل سايبري)

دانشگاه افسری علوم و فنون فارابی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی

امتیازات در نظرگرفته شده پس از استخدام دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ 

  • تحصیل در دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران (دانشگاه افسری امام علی(ع)، دانشگاه خاتم الانبیاء (ص)، دانشگاه هوایی شهید ستاری، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر و دانشکده علوم و فنون فارابی) شبانه روزی می باشد.
  • پذیرفته شدگان می توانند از پوشاک، تغذیه، آموزش، خدمات بهداشتی و درمانی به طور رایگان استفاده نمایند.
  • دانشجویان در طول تحصیل کمک هزینه تحصیلی دریافت می نمایند.
  • پس از طی ۷ ترم تحصیلی با موفقیت، به دانشجویان درجه ستوان دومی اختصاص می یابد و پس از فارغ التحصیلی به آنان دانشنامه کارشناسی در رشته مربوطه اعطا میگردد.
  • دانش آموختگان از تسهیلات، وام های مصوب، کارت اعتباری حکمت، بیمه خدمات درمانی و بیمه عمر برای خود و خانواده تحت تکفل برخوردار خواهند شد و همچنین سایر خدمات رفاهی مطابق با مقررات و ضوابط موجود به آن ها تعلق می گیرد.

دفترچه ثبت نام دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

دفترچه ثبت نام دانشگاه افسری ارتش به منظور آگاهی از شرایط و مقررات نام نویسی و برگزاری آزمون ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴، از طریق سامانه گزینش و استخدام آجا در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. متقاضیان می بایست پیش از هر اقدامی ابتدا این دفترچه را مطالعه نموده و پس از اطلاع از ضوابط و کسب اطمینان از داشتن شرایط لازم، نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. همچنین جهت سهولت در دسترسی به این فایل، پی دی اف آن در جدول زیر قرار گرفته است که با کلیک بر روی لینک فعال، قابل دریافت می باشد.

دانلود دفترچهثبت نام دانشگاه افسری ۱۴۰۳

نکات مهم پیرامون ثبت نام دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

  • داوطلبان دقت کنند که در هنگام خرید کارت، می بایست به انتخاب نیروی مورد علاقه جهت تحصیل و خدمت بپردازند و طبیعتا این انتخاب باید بر اساس آگاهی نسبت به شرایط پذیرش، علایق فردی، وضعیت تحصیلی و جسمی شکل بگیرد. لازم به ذکر است که متقاضیان در هیچ یک از مراحل ثبت نام مجاز به تغییر انتخاب خود نخواهند بود.
  • داوطلبان عضو یابی شده توسط هر یک از نیروها، می بایست در هنگام خرید کارت، نیروی مربوطه را انتخاب کنند.
  • داوطلبانی که نیروی مورد عباقه خود را نیروی زمینی یا هوایی انتخاب می کنند، می توانند انتخاب دوم خود را از بین نیروی پدافند هوایی یا نیروی دریایی علامت گذاری کنند.
  • متقاضیان می بایست شماره پرونده و اطلاعات ثبت نامی صادر شده از سوی سامانه را پس از تکمیل فرم ثبت نام دریافت کرده و نگه داری نمایند.
  • مسئولیت واگذاری فرآیند خرید کارت اعتباری و نام نویسی به افراد دیگر اعم از خانواده، دوستان، کافی نت و … بر عهده شرکت کنندگان می باشد.
  • داوطلبان می بایست به هنگام پرداخت هزینه آزمون از بخش مربوط به “انتخاب حوزه ثبت نام”، استان و حوزه مورد نظر خود را با توجه به محل سکونت برگزینند و نهایت دقت را در این مورد به کار ببرند. نحوه انتخاب حوزه را برای متقاضیان استان های مختلف پذیرنده، به شکل زیر می باشد.
  1. داوطلبان ساکن استان های تهران، قم و البرز می بایست حوزه خود را استان تهران انتخاب نمایند.
  2. حوزه متقاضیانی که محل سکونت آن ها یکی از استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری می باشد، استان اصفهان می باشد.
  3. شرکت کنندگان ساکن استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد می بایست حوزه خود را استان شیراز انتخاب کنند.
  • با توجه به این که پس از پرداخت هزینه ثبت نام، این وجه تحت هیچ شرایط قابل بازگشت نمی باشد، داوطلبان می بایست نسبت به ثبت اطلاعات مربوط به مشخصات فردی، استان محل سکونت – حوزه و انتخاب نیروی مورد علاقه خود نهایت دقت را به عمل بیاورند.
  • دانشجویانی که در آزمون سال های قبل پذیرفته شده اند و در حین تحصیل یا خدمت در دانشگاه های افسری، انصراف داده، ترک تحصیل کرده و یا اخراج شده اند، اجازه خرید کارت و ثبت نام ندارند.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید. کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 
 

مطالب مرتبط:

برنامه ریزی کنکور انسانی ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳_ تمام مقاطع

آرکا مشاوره

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد اصلاندوز سال تحصیلی ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید