مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد

ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد

متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد باید در زمان انتشار فراخوان پذیرش از سمت دانشگاه راهنمای ثبت نام را مطالعه کنند و در صورت دارا بودن شرایط پذیرش استعداد درخشان با آگاهی از مدارک لازم برای ثبت نام در بازه زمانی مشخص نسبت به ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد اقدام نمایند.

زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد تنها مختص دانشجویانی می باشد که واجد شرایط استعداد درخشان دکترا آزاد باشند. به این صورت که با توجه به کسب حداقل معدل و نمره قبولی لازم داوطلبان می توانند بدون شرکت در کنکور دکتری سراسری در دانشگاه و یکی از رشته های دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ثبت نام کنند. البته لازم به ذکر است که مرحله مصاحبه دکتری در پذیرش بدون آزمون دانشگاه آزاد وجود دارد و متقاضیان می بایست جهت قبولی در دکتری بدون آزمون آزاد نمره موردنیاز در این مرحله را کسب کنند تا مجوز ورود به مقطع دکتری داشته باشند.

ثبت نام استعداد درخشان دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از ۱ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ساعت ۲۴:۰۰ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه تمدید شد.

پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ بر اساس انتشار فراخوانی به اطلاع کلیه متقاضیان می رسد. لذا، داوطلبان هر واحد دانشگاه آزاد اسلامی می توانند با مطالعه اطلاعیه منتشر شده از زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ و شرایط ثبت نام بدون کنکور دکترا مطلع شده تا با وجود داشتن شرایط ذکر شده در زمان مقرر کلیه مراحل مربوط به ثبت نام را تکمیل کنند.

دفترچه ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

دفترچه ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ چندین سال است که به صورت مجزا در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر می شود. داوطلبانی که قصد ثبت نام در مقطع دکتری بر اساس استعدادهای درخشان را دارند، می توانند با مطالعه این دفترچه و کسب اطلاع کافی در این مقطع ثبت نام نمایند.

هر ساله بسیاری از داوطلبان تصمیم می‌گیرند که برای تحصیل در مقطع دکتری اقدام کنند. داوطلبان برای تحصیل در این مقطع باید در آزمون جامع شرکت کنند. اما علاوه بر شرکت در کنکور دکتری روش دیگری نیز برای ورود به مقطع دکتری وجود دارد و آن ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد و بر اساس سوابق تحصیلی استعداد درخشان می باشد.

دانشگاه ٱزاد هر ساله در بازه زمانی تعیین شده، دفترچه ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد را منتشر می کند و در آن شرایط و ضوابط ثبت‌نام به صورت کامل در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد

پذیرش بدون آزمون فارغ التحصیلان ممتاز برای ورود به دوره دکتری در دانشگاه آزاد دارای شرایط پذیرش استعداد درخشان است که طی بخشنامه برای اطلاع عموم منتشر می شود. مفاد اصلی این شرایط به شرح زیر است.

شرط معدل

طبق آئین نامه استعداد درخشان دانشگاه آزاد اسلامی، داوطلبان در تمام گروه های آزمایشی مقطع کارشناسی ارشد باید شرط معدل حداقل ۱۷.۵ داشته باشند که نتایج انتخاب رشته دکتری بدون آزمون آزاد برای این دسته از داوطلبان با در نظر گرفتن ظرفیت پذیرش هر دانشگاه، معدل و لیست انتخاب داوطلب اعلام خواهد شد.

نمره پایان نامه

حداقل نمره پایان نامه داوطلبان ممتاز متقاضی در هر گروه آزمایشی باید ۱۷ باشد. درخصوص دانش آموختگانی که ارزیابی پایان نامه آن ها به صورت توصیفی بوده، تنها دانش آموختگانی که پایان نامه آنها با درجه “خوب” به بالا ارزیابی شده، مجاز به ثبت نام در دوره بدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان) خواهند بود.

متجانس بودن رشته فارغ التحصیلی

متقاضیان شرکت در دوره بدون آزمـون (اسـتعدادهای درخشان) مقطع دکتری تخصصی باید رشـته ای متجـانس بـا رشته فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسـی ارشـد خـود را در مجموعه انتخاب نمایند و در زمان ثبت نام از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند.

دارا بودن مدارک در زمان مصاحبه

داوطلبانی که فرم ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد را تکمیل کردند، در صورت کسب حدنصاب لازم برای دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد، باید فایل مقالات علمی پژوهشی، علمی ترویجی، کنفرانسی، پایان نامه، تولیدات علمی و … را در روز مصاحبه همراه خود داشته باشند.

مدت زمان سپری شده از فارغ التحصیلی

فارغ التحصیلان ممتاز و استعدادهای برتر حداکثر تـا ۵ سال پس از فراغت از تحصیل (فارغ التحصیلان سال ۱۳۹۶ بـه بعد) در مقطع کارشناسی ارشد مجاز به اسـتفاده از تسـهیلات این آئین نامه به منظور پـذیرش در مقطـع دکتـری تخصصـی می باشند. 

ارائه فایل مقالات ISI و ISC

داوطلبان دوره بدون آزمون در صورت کسب شـرایط دعوت به مصـاحبه لازم اسـت نسـخه ای از فایـل مقـالات و تولیدات علمی چاپ شده در مجلات ISI یا مجـلات علمـی پژوهشی فارسی زبان و غیر فارسی زبان داخلی یا خارجی یـا ISC خود را با فرمت اعلام شده در زمان مصاحبه بـه گـروه تخصصی مربوطه ارائه نمایند. 

نحوه ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد

متقاضیان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد بعد از مطالعه شرایط پذیرش استعداد درخشان و ورود به سایت دانشگاه آزاد به نشانی phdreg.azmoon.iau.ac.ir باید ابتدا از قسمت “خرید کارت اعتباری ثبت نام” نسبت به خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد اقدام نمایند، سپس بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنند.

مطالب مرتبط:

ثبت نام بدون کنکور رشته داروسازی ۱۴۰۳/شرایط و …

آرکا مشاوره

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سرعین سال تحصیلی ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما مشکین شهر سال تحصیلی ۱۴۰۲

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید