مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت ۱۴۰۳| زمان ثبت نام و نکات کلیدی

ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 1403

ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت مختص فارغ التحصیلان مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری عمومی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی بوده و تحت شرایط و ضوابط مشخصی انجام می‌گیرد. ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت تا ۳ ماه پس از فارغ التحصیلی دانشجویان امکان پذیر می‌باشد. طبق قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، دارندگان مدرک فوق دیپلم و بالاتر رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی و رشته‌های وابسته می‌بایست بعد از فراغت از تحصیل خود در داخل کشور و در مناطق مورد نیاز وزارت بهداشت و تشکیلات تابعه آن خدمت نمایند.

زمان ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت ۱۴۰۳

وزارت بهداشت تاریخ مشخصی را برای ثبت نام طرح پزشکی و دندانپزشکی ۱۴۰۳ در نظر گرفته و به فارغ التحصیلان واجد شرایط دانشگاه های دولتی و دانشگاه آزاد این امکان را می دهد تا آمادگی خود را برای انجام خدمت اعلام نمایند. ضمن اینکه جدول زمان بندی ثبت نام تمامی دوره ها معمولا به طور همزمان منتشر می شود.

لازم به ذکر است طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ برای کلیه رشته های دارای طرح نیروی انسانی اجباری از جمله: پزشکی، دندانپزشکی، اتاق عمل، پرستاری، تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی)، داروسازی، علوم آزمایشگاهی، فوریت های پزشکی و هوشبری اجباری بوده و داوطلب می بایست ضمن تسویه حساب با دانشگاه محل تحصیل خود نسبت به انجام آن اقدام نمایند.

با توجه به نیاز فوری برخی مناطق کشور به پزشکان و دندانپزشکان، ثبت نام قانون خدمت فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دو قالب اعزام مستقیم و اعزام ادواری و طبق زمانبندی مشخصی صورت می گیرد. جدول زمان بندی ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت ۱۴۰۳در این بخش از مقاله برای پزشکان و دندانپزشکان مشمول طرح پزشکی قرار گرفته است.

زمان بندی دوره های ثبت نام پزشكان و دندانپزشكان عمومی ۱۴۰۳
نام دوره شروع دوره پايان دوره اعلام نتايج
دوره اول ۱۴۰۳/۲/۲ ۱۴۰۳/۲/۹ ۱۴۰۳/۲/۱۱
دوره دوم ۱۴۰۳/۳/۲۳ ۱۴۰۳/۴/۲ ۱۴۰۳/۴/۴
دوره سوم ۱۴۰۲/۵/۲۴ ۱۴۰۳/۶/۳ ۱۴۰۳/۶/۶
دوره چهارم ۱۴۰۳/۷/۲۲ ۱۴۰۲/۸/۳ ۱۴۰۳/۸/۶
دوره پنجم ۱۴۰۳/۹/۲۲ ۱۴۰۳/۱۰/۱ ۱۴۰۳/۱۰/۳
دوره ششم ۱۴۰۳/۱۱/۲۵ ۱۴۰۳/۱۲/۴ ۱۴۰۳/۱۲/۷

توجه : ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ متقاضیان با توجه به تراکم زمان فارغ التحصیلی پزشکان و دندانپزشکان و اطلاعات دریافتی از اداره دانش آموختگان هر دو ماه یک بار انجام شده و نتایج آن معمولا ۴ روز پس از مهلت ثبت نام از طریق سامانه رشد وزارت بهداشت اعلام می گردد.

متقاضیان سایر رشته های دارای طرح اجباری نیز حداکثر ۳ ماه پس از فارغ التحصیلی فرصت دارند جهت ثبت نام و اعلام آمادگی خود اقدام نمایند. در غیر این صورت مشمول ۳ تا ۶ ماه اضافه خدمت در مناطق محروم بر اساس نظر دانشگاه خواهند شد. داوطلبان طرح ن نیروی انسانی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ برای آشنایی با نحوه و مراحل ثبت نام می توانند به مطالعه مقاله زیر پرداخته تا از جزئیات تکمیل فرم طرح نیروی انسانی مطلع شوند.

نکته مهم: فارغ التحصیلان رشته‌های دارای طرح اجباری حداکثر ۳ ماه پس از اتمام تحصیلات خود فرصت دارند تا در سامانه مربوطه، نسبت به ثبت نام طرح خود اقدام نمایند. در صورت عدم ثبت نام در بازه زمانی مذکور، داوطلب مشمول ۳ تا ۶ ماه اضافه خدمت در مناطق محروم بر اساس رأی دانشگاه خواهد شد.

حتما بخوانید(کلیک کنید) ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳| نکات مهم

رشته‌هایی که دارای طرح اجباری هستند عبارت‌اند از:

 نام رشته علوم پزشکی مقطع  نوع طرح نیروی انسانی
 علوم آزمایشگاهی  لیسانس اجباری
 پرستاری  لیسانس  اجباری
 اتاق عمل  لیسانس  اجباری
هوشبری لیسانس  اجباری
 رادیولوژی  لیسانس  اجباری
  پرستاری دندانپزشکی  لیسانس  اجباری
  بهداشت دهان  لیسانس  اجباری
مامایی  لیسانس  اجباری (جدید۱۴۰۲)
تغذیه  لیسانس  اجباری (جدید۱۴۰۲)
بهداشت عمومی  لیسانس  اجباری (جدید۱۴۰۲)
بینایی سنجی لیسانس  اجباری (جدید۱۴۰۲)
گفتار درمانی لیسانس  اجباری (جدید۱۴۰۲)
کاردرمانی لیسانس  اجباری (جدید۱۴۰۲)
فیزیوتراپی  لیسانس  اجباری (جدید۱۴۰۲)
فن آوری اطلاعات سلامت لیسانس  اجباری (جدید۱۴۰۲)
پزشکی دکتری حرفه ای  
دندانپزشکی دکتری حرفه ای  
داروسازی دکتری حرفه ای  
اپیدمیولوژی   اجباری (جدید۱۴۰۳)
مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی   اجباری (جدید۱۴۰۳)
انفورماتیک پزشکی   اجباری (جدید۱۴۰۳)
اقتصاد سلامت   اجباری (جدید۱۴۰۳)
 اقتصاد بهداشت   اجباری (جدید۱۴۰۳)
 مددکاری اجتماعی   اجباری (جدید۱۴۰۳)
حتما بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳| نکات سرنوشت ساز
در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

 

مطالب مرتبط:

مشاهده کارنامه نفرات برتر کنکور سراسری ۱۴۰۳| همه رشته ها

آرکا مشاوره

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۴

آرکا مشاوره

زمان اعلام نتایج کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳| نکات طلایی

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید