مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۳ | نکات مهم

ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1402

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی سال نهم به دهم ۱۴۰۳ برای آن دسته از دانش آموزانی که قصد تحصیل در این مدارس را دارند، الزامی است. مدارس نمونه دولتی از جمله مدارس با کیفیت آموزشی بالا در سطح کشور می باشند که از سال های گذشته تا کنون اقدام به جذب دانش آموزان با استعداد می کنند. این مدارس هم در دوره متوسطه اول و هم در دوره متوسطه دوم فعالیت داشته و دانش آموزان خود را از طریق آزمون ورودی جذب می کنند. البته ثبت نام نمونه دولتی در حال حاضر با تغییراتی نسبت به سال های قبل همراه بوده است. اول این که دیگر مانند گذشته آزمون ورودی این مدارس به صورت مشترک با مدارس تیزهوشان برگزار نمی شود. تفاوت مهم بعدی هم در نحوه جذب دانش آموز مدارس نمونه دولتی در دوره های متوسطه اول می باشد. با توجه به این که تعداد زیادی از دانش آموزان تمایل به ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۳ دارند، در این مطلب نحوه نام نویسی برای هر دوره را بیان می کنیم.

نکته مهم برای متقاضیان ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۳، اطلاع از زمان تعیین شده برای نام نویسی می باشد. چرا که جهت این امر یک بازه زمانی مشخص تعیین شده و داوطلبان باید در این بازه زمانی اقدامات لازم را انجام دهند. از طرف دیگر، باید با شرایط و ضوابط در نظر گرفته شده برای ثبت نام در این مدارس هم آشنایی داشته باشید. در ادامه زمان بندی و شرایط تعیین شده برای ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی را به صورت کامل برای شما توضیح می دهیم. در نتیجه قبل از اقدام به ثبت نام، آگاهی لازم را از این موارد به دست آورده و جهت نام نویسی با مشکلی رو به رو نخواهید بود. البته توجه داشته باشید که نام نویسی این آزمون به صورت اینترنتی انجام گرفته و نیازی به مراجعه حضوری به مدرسه و یا نهاد دیگری وجود ندارد. در همین راستا، نحوه ورود به سایت نمونه دولتی و انجام ثبت نام از این طریق را هم بیان خواهیم کرد.

زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۴-۱۴۰۳

زمان ثبت نام آزمون نمونه دولتی به صورت هماهنگ در استان ها اعلام می شود. مدارس تیزهوشان برای هر پایه تحصیلی با توجه به زمان بندی ثبت نام آزمون تیزهوشان دانش آموزان را در پایه های مختلف تحصیلی ثبت نام می نماید. مدارس نمونه نیز، همانند سایر مدارس دیگر ابتدا زمان بندی برای هر پایه در نظر دارند و بر اساس آن، ثبت نام را برای کلیه داوطلبان به انجام خواهند رسانید.

ثبت نام هایی که به صورت اینترنتی می باشند ، از طریق سامانه ثبت نام تیزهوشان صورت می پذیرد. لذا داوطلبان در صورتی خواهند توانست در ثبت نام این مدارس شرکت کنند که سامانه امکان ثبت نام را در اختیار آنان قرار دهد. پس از اتمام مهلت ثبت نام، سامانه به صورت خودکار بسته خواهد شد و لذا امکان ثبت نام برای هیچ یک از دانش آموزان پس از آن وجود نخواهد داشت.

در زمان ثبت نام نمونه دولتی دفترچه ثبت نام در اختیار کلیه داوطلبان از طریق سامانه ثبت نام آزمون تیزهوشان قرار داده خواهد شد. لذا آن دسته از داوطلبانی که مایل به شرکت در این آزمون می باشند، لازم است ابتدا به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای آزمون پرداخته و پس از آن نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارسال مدارک در سامانه مورد نظر اقدام کنند.

طبق بخشنامه منتشر شده، زمان ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۳ از مورخه ۱۸ فروردین ماه آغاز و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

زمان ثبت نام مدارس نمونه دولتی پایه هفتم ۱۴۰۳

تغییرات ایجاد شده در رابطه با زمان ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم در سال های اخیر ، موجب حذف این آزمون گردیده است. به طوری که در سال های گذشته ما شاهد عدم برگزاری این آزمون بوده ایم و این مدارس به شکل های دیگری در حال فعالیت می باشند. چنانچه قوانین جدید تغییر یابند، ثبت نام برای دانش آموزان همانند سال های گذشته به صورت اینترنتی خواهد بود.

شکل تغییر یافته مدارس تیزهوشان پایه دوم متوسطه به صورت مدارس هیئت امنایی می باشد. به همین دلیل این مدارس دیگر آزمون ورودی نخواهند داشت و ثبت نام آنان به صورت حضوری و در مدارس مربوطه صورت خواهد پذیرفت. لذا دانش آموزان واجد پذیرش در این مدارس خواهند توانست در این آزمون پذیرفته شوند.

زمان ثبت نام نمونه دولتی هفتم، همزمان با ثبت نام سایر مدارس صورت خواهد پذیرفت. لذا کلیه دانش آموزان عزیز می توانند به مدارس محل تحصیل خود جهت ثبت نام مراجعه نمایند. شرایط معدلی در نظر گرفته شده برای این دانش آموزان نیز کمتر از این شرایط ثبت نام نمونه دولتی نخواهد بود. لذا دانش آموزان عزیز لازم است نسبت به اطلاع از این شرایط اقدامات لازم را انجام دهند.

سایت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۴-۱۴۰۳

سایت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی

اکنون که اطلاعات لازم را در مورد زمان ثبت نام نمونه دولتی ورودی های ششم به هفتم و نهم به دهم در اختیار دارید، می توانید در مهلت تعیین شده فرآیند نام نویسی را انجام دهید. همان طور که گفتیم، ثبت نام در این مدارس برای دانش آموزان متوسطه اول به صورت هیئت امنایی و برای دانش آموزان مشغول به تحصیل در دوره متوسطه دوم به صورت شرکت در آزمون ورودی است. به هر حال، متقاضیان تحصیل در این مدارس باید در زمان تعیین شده فرآیند ورود به سایت نمونه دولتی و ثبت نام را انجام دهند. نام نویسی در آزمون ورودی این مدارس در سال های قبل برای هر کدام از استان های کشور به صورت جداگانه برگزار می شد اما در سال جاری ثبت نام نمونه دولتی به صورت هماهنگ و از طریق سایت my.medu.ir انجام می شود و دیگر نیازی به مراجعه به سامانه های استانی نیست.

ضوابط و شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳

برای نام نویسی در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی یک سری شرایط و ضوابط ویژه هم تعریف شده است که متقاضیان باید اطلاع کاملی از آن ها داشته باشند. زیرا تنها افرادی که دارای شرایط در نظر گرفته باشند، امکان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳ را خواهند داشت. در صورتی که عدم وجود شرایط داوطلب در هر مرحله از ثبت نام این آزمون مشخص گردد، نام نویسی داوطلب باطل شده و امکان استرداد هزینه هم به هیچ عنوان وجود ندارد. این شرایط و ضوابط تعیین شده برای ثبت نام نمونه دولتی به صورت کامل در دفترچه راهنمای مربوط به هر استان توضیح داده شده اند. البته اکثر شرایط و ضوابط مربوطه برای شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی همه استان های کشور یکسان می باشند. با توجه به اهمیت این موارد برای متقاضیان، در این بخش مهم ترین شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی را برای تان آورده ایم. این موارد به شرح زیر می باشند.

  1. داوطلب باید تابعیت ایرانی داشته باشد. البته نام نویسی داوطلبان غیر ایرانی هم طبق بخش نامه های جدید امکان پذیر شده است؛ منتهی این افراد باید در تقاضانامه این موضوع را مشخص نموده و کد اتباع خود را وارد کنند.

۲. تمامی دانش آموزان پایه نهم امکان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳را دارند.

۳. رقابت علمی در آزمون های ورودی دبیرستان های نمونه دولتی بین دانش آموزان همان ناحیه، منطقه یا شهرستان می باشد.

۴. داوطلبان ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۳ که متقاضی تحصیل در شاخه نظری هستند، تنها امکان انتخاب یک رشته از بین ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی را دارند.

۵. هر متقاضی تنها می تواند برای شرکت در آزمون یک دبیرستان نمونه درخواست خود را ثبت کند.

۶. هر داوطلب بعد از ورود به سایت نمونه دولتی امکان ثبت درخواست تنها برای یک هنرستان فنی و حرفه ای را دارد.

۷. رقابت علمی ورود به هنرستان های نمونه دولتی در هر شهر و شهرستان، بدون در نظر گرفتن ناحیه، منطقه و شهرستان خواهد بود.

۸. دانش آموزان عشایر متقاضی ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳ ، به دلیل کوچ رو بودن در هر منطقه ای از استان امکان نام نویسی و شرکت در آزمون را دارند.

۹. آن دسته از دانش اموزانی که در حال تحصیل در مدارس خارج از کشور بوده و تمایل به تحصیل در مدارس نمونه دولتی داخل دارند، باید مطابق با شرایط ثبت نام نمونه دولتی اقدام نمایند. در واقع این افراد هم باید مانند سایر داوطلبان ثبت نام شان را انجام داده و ثبت نام کنند. این دانش اموزان در فرم تقاضانامه باید کد مدرسه دوره قبل را کدی قرار دهند که در دفترچه راهنما برای آن ها قرار داده شده است

نکات مهم و ضروری ثبت نام مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳

۱. برای ورودی های ششم به هفتم مدارس نمونه دولتی هیچ گونه آزمون ورودی برگزار نشده و جذب دانش آموز در این مدارس به صورت هیئت امنایی انجام می گیرد.
تمامی نکات لازم برای نام نویسی در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه در دفترچه راهنمای آزمون ارائه شده اند.

۲. داوطلبان ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۳ باید قبل از اقدام به نام نویسی این دفترچه را به صورت کامل مطالعه نمایند. دقت داشته باشید که دفترچه راهنمای هر کدام از استان ها به صورت جداگانه ارائه می شود.

۳. متقاضیان تحصیل در مدارس نمونه دولتی ورودی های نهم به دهم باید به سایت مربوط به ثبت نام استان خود مراجعه کنند. در این بخش آدرس سامانه ثبت نام هر کدام از استان ها را برای تان قرار داده ایم. در نتیجه به راحتی می توانید فرآیند ورود به سایت نمونه دولتی مربوطه را انجام دهید.

۴. اطلاع از شرایط در نظر گرفته شده برای ثبت نام مدارس نمونه دولتی از اهمیت بالایی برخوردار است. قبل از نام نویسی حتما این شرایط را با دقت مطالعه کنید.

انتخاب مدارس نمونه دولتی1403

سایت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳

کارت ورود به جلسه آزمون نمونه دولتی معمولا در ۳ الی ۵ روز قبل از برگزاری آزمون منتشر و در دسترس دانش آموزان قرار می گیرد. داوطلبانی که نام نویسی خود را انجام داده اند در زمان دریافت کارت ورود به جلسه می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی my.medu.ir نسبت به دریافت این کارت اقدام نمایند.

در کارت ورود به جلسه اطلاعاتی همچون زمان آزمون نمونه دولتی و محل برگزاری آزمون و شماره داوطلبی دانش آموز نوشته شده است. بدلیل حجم بالای ورود به سایت ثبت نام نمونه دولتی توصیه می شود در روزهای ابتدایی انتشار کارت نسبت به دریافت آن اقدام کنید.

سامانه اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳

نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم در یک بازه یک تا دو ماهه پس از برگزاری آزمون منشتر می شود. آن دسته از داوطلبانی که در این آزمون شرکت کرده اند با مراجعه به سایت نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم نسبت به مشاهده نتایج و دریافت کارنامه خود اقدام نمایند.

داوطلبانی که فرایند ثبت نام را در سایت ثبت نام نمونه دولتی خود تکمیل کرده اند. طی زمان اعلام شده از سوی آموزش و پروش می‌توانند در زمان مقرر نسبت به دریافت نتایج اقدام کنند.

سهمیه های دانش آموزان خاص در آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳

پیرو آغاز ثبت نام مدارس نمونه دولتی و انتشار دفترچه ثبت نام در سایت ثبت نام نمونه دولتی به اطلاع آن دسته از دانش آموزان که عضو خانواده معظم شهدا و ایثارگران هستند می رسانیم که در این دوره از پذیرش مدارس نمونه دولتی نیز سهمیه ۱۰ % به ترتیب اولویت به شرح زیر به این عزیزان اختصاص داده شد ضمنا کلیه داوطلبانی که قصد استفاده از سهمیه های ۱۰ % جهت پذیرش را دارند می بایست تا موعد ثبت نام اقدام به دریافت کد احراز هویت از بنیاد نمایند تا در موعد ثبت نام با مشکلی مواجه نشوند.

سهمیه های دانش آموزان خاص در آزمون مدارس نمونه دولتی
اولویت اول جهت استفاده از سهمیه شاهد : فرزندان شاهد
اولویت دوم سهمیه شاهد برای فرزندان جانبازان بالای ۵۰% و دانش آموزانی که پدرشان بالای ۳ سال اسارت داشته است.
اولویت سوم استفاده از این سهمیه در ثبت نام نمونه دولتی با فرزندان جانبازان ۲۵ تا ۴۹% و فرزندان آزادگان بالای ۶ ماه اسارت خواهد بود.
اولویت چهارم : استفاده از سهمیه شاهد برای قبولی در مدارس نمونه دولتی با فرزند جانباز زیر ۲۵ درصد و آزاده زیر ۶ ماه اسارت خواهد بود.

 

نکته خیلی مهم : ثبت نام نمونه دولتی در صورتی برای داوطلبان خانواده های شاهد و ایثارگران با اعمال سهمیه خواهد بود که دانش آموز متقاضی حداقل ۷۰% نمره آخرین دانش آموزی که در آزمون شرکت کرده را کسب نماید اعمال سهمیه در پذیرش آنها تاثیر نخواهد داشت ضمنا تمامی سهمیه های مربوط به ثبت نام آزمون نمونه دولتی در صورتی که در کارنامه آزمون نمونه دولتی دانش آموزان درج نگشته باشد هیچ تاثیر مثبتی نخواهد داشت.

منابع آزمون نمونه دولتی نهم ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳

مدارس نمونه دولتی از رده بندی علمی بالایی برخوردار بوده و تقریبا مشابه با مدارس تیزهوشان می باشند. از این رو به دلیل کادر آموزشی مجرب و نیز کیفیت آموزشی بالا بسیاری از خانواده ها تمایل دارند فرزندانشان در پایه دهم بعد از قبولی در آزمون نمونه دولتی مشغول به تحصیل در این مدارس شوند و از امکانات مختلف این مدارس برای ارتقا علمی خود استفاده کنند.

دانش آموزانی که به دنبال قبولی در آزمون مدارس نمونه دولتی هستند می توانند علاوه بر منابع آزمون نمونه دولتی، بهترین کتاب های تستی را مطالعه نموده تا بتوانند با آمادگی کامل در این آزمون شرکت کنند و حد نصاب نمره لازم را برای تحصیل در مدارس نمونه دولتی کسب نمایند.

وزارت آموزش و پرورش جهت کمک به داوطلبان علاقه مند به تحصیل در این مدارس و نیز برنامه ریزی مناسب برای مطالعه و یادگیری منابع آزمون نمونه دولتی، هر ساله لیستی از این منابع را در اختیار متقاضیان قرار می دهد تا دانش آموزان بتوانند با بهره گیری از بهترین کتاب های آموزشی و تستی به نتیجه دلخواه خود دست یابند. در ادامه به بررسی جزئیات دروس امتحانی، ضرایب دروس و منابع کمک درسی آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

ضرایب اعلام شده برای هر یک از دروس منابع آزمون نمونه دولتی نهم به دهم بر اساس دفترچه ثبت نامی به شرح زیر میباشد:

منابع نمونه و تیزهوشان1403

اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۳

مدارس نمونه دولتی برای گزینش دانش آموزان در مقطع نهم به دهم اقدام به برگزاری آزمون می کنند و شرکت کنندگان در صورت کسب نمره قبولی در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی،امکان تحصیل در این مدارس را خواهند داشت. پس از برگزاری آزمون و پشت سر گذاشتن این مرحله، نوبت به اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم می رسد که لیست اسامی قبول شدگان در تاریخ مشخص در سامانه مربوطه قرار خواهد گرفت.

زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳

تا امروز هیچ اطلاعیه ای مبنی بر زمان دقیق اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ ارائه نشده، ولی با توجه به روال سال های گذشته جواب آزمون نمونه دولتی احتمالا ۱۰ تا ۱۵ روز بعد از برگزاری آزمون انجام بشه. با توجه به زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی که در تاریخ ۹ تیر ماه می باشد، پیش بینی می کنیم که نتایج این آزمون در اواخر تیر یا مرداد ماه اعلام بشه.

لازمه این نکته رو بگیم آزمون مدارس نمونه دولتی در سراسر کشور در یک تاریخ مشخص و به صورت هماهنگ برگزار میشه و نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی در سال گذشته در هر استان متفاوت و وابسته به شرایط اون منطقه اعلام میشد، اما با توجه به راه اندازی پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش در سال جاری، نتایج به صورت هماهنگ و تنها از طریق این سایت اعلام خواهد شد.

نحوه دریافت نتایج آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳

با توجه به اینکه در سال جدید نحوه اعلام نتایج تغییر کرده است، بسیاری از دانش آموزان ممکن است در مور نحوه مشاهده نتایج نگران باشند. به همین منظور در این بخش راهنمای مشاهده اعلام نتایج را آورده‌ایم.

ورود به سایت my.medu.ir

وارد کردن سریال شناسنامه و کد ملی

انتخاب گزینه آزمون نمونه دولتی

مشاهده نتایج نمونه دولتی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳

چنانچه دانش آموز در این آزمون نمره قابل قبول را کسب نموده باشد، در کارنامه او واژه “پذیرفته شده” نشان داده خواهد شد.

 

اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳

برای داوطلبانی که موفق به کسب نتیجه قبولی نشده اند و یا در لیست ذخیره قرار گرفته اند، فرصتی برای اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم در نظر گرفته شده است تا از این طریق دانش آموزانی که به کارنامه خود اعتراض دارند، بتوانند درخواست خود را ثبت کنند.

مهلت اعتراض از شروع زمان اعلام نتایج نمونه دولتی آغاز می‌شود و در این مدت دانش آموزان با مراجعه به سایت my.medu.ir اعتراض خود را ثبت نمایند. پس از اتمام مهلت ثبت اعتراض، آموزش و پرورش درخواست‌ها را بررسی کرده و نتیجه را اعلام می‌کند. نتایج اعتراض نیز معمولا ۲ تا ۳ هفته پس از پایان مهلت اعلام می‌گردد. برای کسب اطلاع سریع از زمان اعلام نتایج اعتراض به آزمون می‌توانید در کانال تلگرامی یا پیچ اینستاگرامی مشاوران آرکا عضو شوید.

خلاصه نکات مهم در خصوص آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۴

۱. از این پس، اعلام نتایج و سایر فرآیندهای مربوط به آزمون مدارس نمونه دولتی از طریق سایت my.medu.ir انجام می شود.

۲. داوطلبانی که در آزمون نمونه دولتی شرکت می کنند و در یک مدرسه پذیرفته می شوند، مجاز به ثبت نام در دیگر مدرسه های نمونه دولتی نمی باشند و هیچ گونه درخواستی برای انتقال و جا به جایی پس از اعلام نتایج پذیرفته نخواهد شد.

۳. برای کلیه دانش آموزانی که در آزمون پذیرفته نشده اند، کارنامه ای شامل تعداد پاسخ های صحیح و غلط، نمره کسب شده در هر درس، تراز دانش آموز و تراز آخرین فرد قبول شده در مدرسه مورد نظر وی در سایت قرار می گیرد.

۴. کسب ۸۰ درصد نمره قبولی برای پذیرش دانش آموزان همزاد کافی می باشد.

۵. در هر دوره از آزمون پس از اعلام نتایج، اسامی تعدادی از شرکت کنندگان در لیست ذخیره این مدارس قرار می گیرد که در صورت عدم تکمیل ظرفیت، پذیرش از این دانش آموزان صورت گیرد.

با توجه به رقابت سنگین قبولی در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم و همچنین قبولی در این آزمون با آینده شغلی و اجتماعی داوطلبان و دانش آموزان عزیز رابطه مستقیمی دارد، لذا جهت آمادگی بیشتر داوطلبان گرامی بسته نمونه سوالات آزمون نمونه دولتی تهیه شده است که دانش آموزان گرامی میتوانند از طریق لینگ زیر نسبت به تهیه آن اقدام نمایند.

نمونه سوالات و منابع  آمادگی آزمون مدارس نمونه دولتی سال نهم به دهم ۱۴۰۴-۱۴۰۳ (بزودی منتشر خواهد شد)

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های داشگاه فرهنگیان، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مطالب مرتبط:

تک ماده و تبصره دروس نهایی دوازدهم ۱۴۰۳| شرایط، نکات مهم

آرکا مشاوره

معرفی دانشگاه الزهرا | شرایط،زمان

آرکا مشاوره

ترمیم معدل کنکور سراسری ۱۴۰۴| زمان، هزینه، مدارک، نکات مهم و…

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید