مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور سراسری ۱۴۰۳ | زمان، مدارک و نحوه ثبت نام

ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور 1402

داوطلبانی که پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۳، در رشته محل مورد نظر قبول شده اند با اطلاع از نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور سراسری​ می بایست اقدام به تکمیل مدارک تحصیلی خود اعم از دریافت تاییدیه تحصیلی نموده و سپس در مهلت مقرر مراحل ثبت نام در دانشگاه محل قبولی خود را انجام دهند. ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ معمولا مدتی بعد از انتخاب رشته و دریافت نتایج نهایی انجام می شود که در این مقاله به بررسی دقیق زمان ثبت نام حضوری دانشگاه سراسری و مدارک ثبت نام حضوری دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

زمان ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه سراسری ۱۴۰۳

همزمان با اعلام نتایج نهایی، اطلاعیه مرتبط با ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ نیز از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود. افرادی که جزو اسامی پذیرفته‌شدگان در یکی از دانشگاه های سراسری هستند، باید در زمان های اعلام شده اقدام به تکمیل مراحل ثبت نام خود در دانشگاه محل قبولی نمایند. در صورتی که پذیرفته‌شدگان طی بازه زمانی که در اختیار آن ها قرار گرفته است برای ثبت نام در دانشگاه سراسری مورد نظر اقدام نکنند، این موضوع به معنای انصراف آن ها تلقی خواهد شد. در سال گذشته داوطلبان گرامی از ابتدای مهرماه نسبت به ثبت نام خود اقدام نمودند و برای سال جاری هنوز تاریخ دقیقی مشخص نشده است که به محض انتشار آن، مقاله حاضر بروز رسانی خواهد شد.

مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور سراسری ۱۴۰۳

آن دسته از افرادی که به عنوان پذیرفته شدگان کنکور سراسری اعم از دوره های روانه و شبانه، غیر انتفاعی و پیام نور معرفی شدند. جهت انجام مراحل ثبت نام خود در واحد دانشگاهی می بایست مدارک لازم را به محل قبولی خود ارائه داده و یا مدارک لازم را در سایت ثبت نام دانشگاه مربوطه بارگذاری نمایند. اطلاع از مدارک لازم برای ثبت نام در رشته محل قبولی باعث می شود تا فرد مدارک مورد نیاز خود را از پیش آماده کرده و هنگام ثبت نام با مشکلی مواجه نشود. این مدارک به شرح زیر می باشد:

اصل شناسنامه و یک برگ کپی از تمام صفحات
اصل کارت ملی به همراه یک برگ تصویر پشت و روی آن
۳ قطعه عکس ۴*۳ تهیه شده در سال جاری
اصل‌ و كپی دفترچه بیمه (در صورت دارا بودن) اعم از خدمات درمانی، تامین اجتماعی، ارتش و…
مدرکی دال بر مشخص کردن وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا
برخورداری از توانایی جسمی لازم متناسب با رشته قبولی
ارائه رسید پستی تاییدیه دیپلم (نظام قدیم) و تاییدیه پیش دانشگاهی (نظام جدید)
گزارش کلی سوابق تحصیلی پایه های دهم تا دوازدهم برای داوطلبان نظام جدید
کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان (نظام جدید)
اصل و کپی مدرک و یا گواهی دیپلم نظام جدید آموزش متوسطه و سال ما قبل دیپلم
اصل و کپی مدرک دیپلم کامل متوسطه یا گواهی آن برای نظام قدیم آموزش متوسطه
اصل و کپی مدرک و یا گواهی تحصیلی متوسطه سال ما قبل دیپلم و دو سال ما قبل دیپلم برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه
اصل ‌یا گواهی ‌مدرک تحصیلی دوره چهار ساله یا دوره شش ساله دبیرستان و یا هنرستان با مهر و امضای مدیر برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه
اصل و کپی مدرک پیش دانشگاهی
اصل و یا گواهی مدرک پایان دوره کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای
اصل حکم مرخصی سالانه و یا موفقیت کتبی و بدون قید وشرط سازمان متبوع (برای کارمندان دولت)

مراحل ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه سراسری ۱۴۰۳

سازمان سنجش به عنوان مجری کنکور سراسری، این آزمون را برگزار می کند و تمامی مراحل آن شامل ثبت نام تا اعلام نتایج کنکور از طریق درگاه اینترنتی این سازمان با آدرس الکترونیکی sanjesh.org انجام می شود. پس از اعلام نتایج نهایی، اطلاعیه مرتبط با ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ نیز از طریق سایت سنجش منتشر می شود. افرادی که به عنوان پذیرفته‌شدگان در دانشگاه های سراسری اعلام می شوند، حتما باید با مطالعه اطلاعیه منتشر شده از سوی سایت سنجش، برای ورود به مراحل بعدی اقدام نمایند. در ادامه به مراحل ثبت نام پرداخته ایم.

حتما بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه دولتی (سراسری) ۱۴۰۳

مراجعه به سایت سنجش

ابتدا متقاضیان باید به سایت سنجش مراجعه کنند تا متوجه شوند که در کدام دانشگاه سراسری پذیرفته شده اند. سپس اطلاعیه منتشر شده از سوی این سازمان را بررسی کنند تا از مهلت ثبت نام، مدارک لازم برای ثبت نام و … به طور کامل مطلع گردند.

دریافت تاییدیه تحصیلی

یکی از مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ تائیدیه تحصیلی می باشد. این تائیدیه در واقع مدرکی است که شامل گواهی پایان دوره داوطلب می باشد و آموزش و پرورش برای دانشگاه محل قبولی فرد ارسال می کند.

مراجعه به سایت دانشگاه محل قبولی

طی این مرحله لازم است که داوطلبان بر اساس مهلت اعلام شده از سوی سایت سنجش، به سایت دانشگاه محل قبولی خود مراجعه کرده و اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان در دانشگاه محل قبولی خود را مطالعه نمایند. زمان ثبت نام، مدارک مورد نیاز برای تکمیل مراحل ثبت نام، فرم های ثبت نام و همینطور نحوه ثبت نام اعم از حضوری و یا اینترنتی از طریق این اطلاعیه ها مشخص می شود.

اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ | زمان، نحوه ثبت، نکات مهم

مشاوره ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه سراسری ۱۴۰۳

در مورد مشاوره ثبت نام حضوری دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ و زمان ثبت نام حضوری دانشگاه سراسری و مدارک مورد نیاز باید گفت که به طور کلی نام نویسی در مراکز آموزشی کار پیچیده ای نبوده و بسیار ساده می باشد، اما افراد بهتر است برخی از نکات را رعایت کرده و از قوانین پیروی کنند تا دچار مشکل نشوند. جهت رفاه حال متقاضیان لیست کلیه نکات لازم برای نام نویسی حضوری در مراکز آموزشی دولتی در زیر آورده شده است:

متقاضیان باید در زمان بندی معین شده برای ثبت نام حضوری در دانشگاه حاضر شده و از تاخیر خودداری کنند، زیرا بعد از اتمام مهلت ثبت نام امکان محروم شدن فرد از نام نویسی وجود دارد.

در صورتی که دانشگاه سراسری نام نویسی را در دو مرحله آنلاین و حضوری برگزار می نماید، افراد باید ابتدا حتما مراحل نام نویسی آنلاین را طی کرده و سپس برای مراجعه حضوری اقدام کنند.

همراه داشتن تمامی مدارک مورد نیاز همراه با کپی از آن ها ضروری و الزامی است.

در صورتی که دانشجو نیاز به گرفتن خوابگاه دارد باید در هنگام نام نویسی آنلاین یا ثبت نام حضوری درخواست خود را بیان کرده و برای گرفتن خوابگاه هم اقدام نماید.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید. کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۲ | دی ماه، تیرماه، به تفکیک رشته و…

آرکا مشاوره

دانلود اصلاحات دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

آزمون رایانه ای در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید