مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام کنکور سراسری اردیبهشت ۱۴۰۴|شرایط، نکات مهم

ثبت نام کنکور اردیبهشت 1404

سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان مجری برگزاری کنکور سراسری می باشد. داوطلبانی که قصد ثبت نام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۴ را داشته باشند، لازم است پس از مطالعه دفترچه ثبت نام، در صورت داشتن شرایط لازم، در تاریخ ثبت نام نسبت به نام نویسی اقدام نمایند. داوطلبانی که از زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت اطلاع نداشته باشند و فرم ثبت نام اینترنتی را تکمیل ننمایند، حق شرکت در آزمون را نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۴ رشته های با آزمون سراسری و همچنین ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی به صورت همزمان می باشد و داوطلبان در زمان مقرر شده می بایست نسبت به ثبت نام در آزمون سراسری اقدام کنند. همچنین آزمون مذکور به صورت یکپارچه برگزار می گردد و داوطلبان هر رشته می بایست در زمان تعیین شده، در کنکور مربوط به گروه آزمایشی خود شرکت نمایند.

زمان ثبت نام کنکور سراسری اردیبهشت و تیر ماه ۱۴۰۴

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، برنامه زمانی ثبت نام و برگزاری کنکور سراسری نوبت اول و دوم ۱۴۰۴ به شرح زیر می باشد:

برنامه زمانی کنکور سراسری ۱۴۰۴
فرایند نوبت اول نوبت دوم
زمان ثبت نام ۲۰ الی ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۳ نیمه دوم اسفند ماه ۱۴۰۳
زمان برگزاری ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ ۵ و ۶ تیر ماه ۱۴۰۴

همچنین دفترچه ثبت نام کنکور نیز در بازه زمانی نام نویسی منتشر می شود و داوطلبان با مطالعه آن می توانند از شرایط ثبت نام کنکور مطلع شوند.

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۴ با تاثیر ۶۰% معدل (۶۰ درصد سوابق تحصیلی)

مهم‌ترین نکات دفترچه ثبت‌ نام کنکور سراسری ۱۴۰۴

مهم‌ترین نکاتی که پس از دیدن دفترچه ثبت‌ نام کنکور با آن مواجه می‌شوید ، شامل موارد زیر است :

  • دانشجویان دوره روزانه نمی‌توانند در کنکور ۱۴۰۴ شرکت کنند.(تحت شرایطی میتوانند ثبت نام نمایند)
  • دانشجویان دوره شبانه، پردیس، پیام نور، دوره‌های مجازی می‌توانند بدون انصراف از تحصیل مجددا در آزمون سراسری ثبت‌نام کنند
  • افرادی که مشمول غیبت سربازی هستند ، اجازه شرکت در کنکور سال ۱۴۰۴ را نخواهند داشت .
  • دانشجویان نمی‌توانند دوره تحصیل و سربازی خود را به صورت همزمان انجام دهند .

فرصت مجدد ثبت نام کنکور سراسری اردیبهشت و تیرماه ۱۴۰۴

سازمان سنجش و آموزش کشور، بنابر درخواست عده ای زیادی از داوطلبان، فرصت دیگری را برای افراد جا مانده از ثبت نام کنکور ارائه می دهد. پس از اتمام زمان مقرر شده جهت نام نویسی در کنکور، این فرصت چند روزه، به عنوان آخرین زمان داوطلبان جهت شرکت در آزمون در نظر گرفته می‌ شود.
داوطلبان و دانش آموزانی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری را دارند؛ می توانند مجددا نسبت به ثبت نام در کنکور ۱۴۰۴ اقدام فرمایند یا اطلاعات قبلی خود را ویرایش نمایند. فرصت مجدد ثبت نام آزمون سراسری مختص داوطلبان زیر است:

  • داوطلبانی که در فرصت اصلی ثبت نام، موفق به ثبت نام در کنکور ۱۴۰۴ نشده اند.
  • داوطلبانی که نیاز به ویرایش اطلاعات خود دارند.
حتما بخوانید: تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۴| نکات مهم

تمدید مهلت ثبت نام کنکور ۱۴۰۴

هر ساله پس از اتمام زمان اصلی ثبت نام، از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور، مهلت دیگری برای ثبت نام و ویرایش اطلاعات ایجاد می گردد. این فرصت مجدد حداکثر سه تا پنج روز می باشد و متقاضیان جا مانده از ثبت نام می توانند مجددا برای ثبت نام در کنکور اقدام کنند. همچنین در این مهلت چند روزه، آن دسته از متقاضیانی که نیاز به ویرایش اطلاعات قبلی خود دارند، می توانند وارد سامانه کاربری خود شده و اطلاعات خود را مجددا ویرایش کنند.
از آنجایی که ثبت نام کنکور ۱۴۰۴ در دو نوبت برگزار می شود، بدیهی است که برای ثبت نام در هر نوبت، مهلت مجدد از سوی سازمان سنجش تعیین گردد. تمامی اخبار و اطلاعات مرتبط با تمدید مهلت ثبت نام از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org اطلاع رسانی می گردد.

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۴

شرکت در هر یک از نوبت های کنکور سراسری دارای یک سری شرایط عمومی و اختصاصی است. تمامی متقاضیان علاقه مند به ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه و تیر ۱۴۰۴ در صورت دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی برای ثبت نام و شرکت در این آزمون می توانند در زمان مشخص شده نسبت به ثبت نام در هر یک از نوبت های کنکور سراسری اقدام نمایند. داوطلبان باید توجه داشته باشند که صرفا افرادی اجازه ورود به جلسه و شرکت در این آزمون را دارند که تمامی شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۴ در بخش های عمومی و اختصاصی را داشته باشند.

شرایط عمومی شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۴

تدین به دین مبین اسلام 

نداشتن دشمنی و مخالفت با جمهوری اسلامی ایران

نداشتن سابقه عضویت خود و وابستگان در سازمان های غیرقانونی و فراماسونری

نداشتن فساد اخلاقی و اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۴

دارا بودن یکی از گواهینامه های پایان تحصیلات در میان انواع نظام تحصیلی ( دیپلم ) نظام جدید ۳-۳-۶، نظام سالی واحدی/ترمی واحدی به همراه مدرک پیش دانشگاهی، دیپلم چهار ساله نظام قدیم و یا داشتن مدرک کاردانی ( فوق دیپلم )

ثبت نام و ادامه تحصیل پذیرفته شدگان نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶، پیش دانشگاهی یا کاردانی می بایست حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ و ثبت نام و ادامه تحصیل پذیرفته شدگان نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ دیپلم های نظام آموزشی ۳-۳-۶، پیش دانشگاهی و یا کاردانی می بایست حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۱۱/۳۰فارغ التحصیل شوند.

فارغ التحصیلان دوره کاردانی رشته های گروه پزشکی و غیر پزشکی وزارت بهداشت به شرطی می توانند در هر یک از نوبت های کنکور سراسری ۱۴۰۴ شرکت کنند که تعهدات و خدمات قانونی ( قانون طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان ) خود را به اتمام رسانده باشند و چنانچه افرادی که در کد رشته محل های نیمسال دوم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ قبولی کسب کرده باشند ولی خدمت خود را انجام نداده باشند در صورت قبولی در رشته های گروه پزشکی ( پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی ) می توانند طرح خود را بعد از اتمام تحصیل در این مقطع بگذرانند.

نداشتن ممنوعیت و یا منع ادامه تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه ( برای آقایان )

تمامی افراد پذیرفته شده در دوره روزانه سال ۱۴۰۳ و دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، علمی کاربردی در تمامی رشته های تحصیلی می توانند بدون انصراف از دانشگاه خود در هر یک از نوبت های آزمون سراسری ۱۴۰۴ شرکت کنند و بر اساس نحوه ثبت نام آزمون ۱۴۰۴، مراحل نام نویسی را انجام دهند. این افراد می توانند در صورت قبولی در رشته یا دانشگاه دلخواه از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند.

نحوه ثبت نام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۴

همان طور که بیان شد، ثبت نام در کنکور اردیبهشت ۱۴۰۴ به صورت اینترنتی و از طریق درگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org صورت می گیرد. داوطلبان می بایست قبل از خرید کارت اعتباری، نسبت به مطالعه دقیق و کامل دفترچه راهنمای ثبت نام نوبت اول کنکور سراسری اقدام کرده و در صورت واجد شرایط بودن نسبت به نام نویسی اقدام نمایند. در ادامه مراحل ثبت نام کنکور اردببهشت ۱۴۰۴ بیان شده است:

  1. مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org
  2. دانلود و مطالعه دفترچه ثبت نام اردیبهشت ۱۴۰۴
  3. تکمیل فرم پیش نویس ثبت نام و آماده سازی مدارک لازم 
  4. پرداخت هزینه ثبت نام در آزمون سراسری
  5. ورود به سامانه ثبت نام سراسری و بارگذاری عکس داوطلب 
  6. تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی و دریافت شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۴

به منظور شرکت در کنکور اردیبهشت ۱۴۰۴، داوطلبان می بایست ابتدا نسبت به دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام اقدام نمایند. خاطر نشان می گردد، تمامی جزئیات شرکت در کنکور اردیبهشت ماه شامل شرایط عمومی و اختصاصی به صورت کامل در دفترچه بیان شده که لازم است متقاضیان قبل از ثبت نام نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.

لینک دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۴ (بزودی فعال خواهد شد)

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

دانلود سوالات و پاسخنامه کنکور انسانی اردیبهشت ۱۴۰۳ + فرهنگیان

آرکا مشاوره

لیست رشته های دانشگاه امام صادق ۱۴۰۳|نکات مهم

آرکا مشاوره

توضیحات کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید