مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۴

ثبت نام کنکور سراسری 1404

کنکور سراسری ۱۴۰۴ مانند کنکور دو سال اخیر، در دو نوبت برگزار می گردد و زمان و جزئیات برگزاری آن توسط سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام می گردد. لازم به ذکر است که زمان ثبت نام رشته های با آزمون سراسری و همچنین ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی به صورت همزمان می باشد و داوطلبان در زمان مقرر شده می بایست نسبت به ثبت نام در آزمون سراسری اقدام کنند. همچنین آزمون مذکور به صورت یکپارچه برگزار می گردد و داوطلبان هر رشته می بایست در زمان تعیین شده، در کنکور مربوط به گروه آزمایشی خود شرکت نمایند.

زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۴

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، برنامه زمانی ثبت نام و برگزاری کنکور سراسری نوبت اول و دوم ۱۴۰۴ به شرح زیر می باشد:

برنامه زمانی کنکور سراسری ۱۴۰۴
فرایند نوبت اول نوبت دوم
زمان ثبت نام ۲۰ الی ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۳ نیمه دوم اسفند ماه ۱۴۰۳
زمان برگزاری ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ ۵ و ۶ تیر ماه ۱۴۰۴

همچنین دفترچه ثبت نام کنکور نیز در بازه زمانی نام نویسی منتشر می شود و داوطلبان با مطالعه آن می توانند از شرایط ثبت نام کنکور مطلع شوند.

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۴ با تاثیر ۶۰% معدل (۶۰ درصد سوابق تحصیلی)

مهم‌ترین نکات دفترچه ثبت‌ نام کنکور سراسری ۱۴۰۴

مهم‌ترین نکاتی که پس از دیدن دفترچه ثبت‌ نام کنکور با آن مواجه می‌شوید ، شامل موارد زیر است :

  • دانشجویان دوره روزانه نمی‌توانند در کنکور ۱۴۰۴ شرکت کنند.(تحت شرایطی میتوانند ثبت نام نمایند)
  • دانشجویان دوره شبانه، پردیس، پیام نور، دوره‌های مجازی می‌توانند بدون انصراف از تحصیل مجددا در آزمون سراسری ثبت‌نام کنند
  • افرادی که مشمول غیبت سربازی هستند ، اجازه شرکت در کنکور سال ۱۴۰۴ را نخواهند داشت .
  • دانشجویان نمی‌توانند دوره تحصیل و سربازی خود را به صورت همزمان انجام دهند .

فرصت مجدد ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۴

سازمان سنجش و آموزش کشور، بنابر درخواست عده ای زیادی از داوطلبان، فرصت دیگری را برای افراد جا مانده از ثبت نام کنکور ارائه می دهد. پس از اتمام زمان مقرر شده جهت نام نویسی در کنکور، این فرصت چند روزه، به عنوان آخرین زمان داوطلبان جهت شرکت در آزمون در نظر گرفته می‌ شود.
داوطلبان و دانش آموزانی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری را دارند؛ می توانند مجددا نسبت به ثبت نام در کنکور ۱۴۰۴ اقدام فرمایند یا اطلاعات قبلی خود را ویرایش نمایند. فرصت مجدد ثبت نام آزمون سراسری مختص داوطلبان زیر است:

  • داوطلبانی که در فرصت اصلی ثبت نام، موفق به ثبت نام در کنکور ۱۴۰۴ نشده اند.
  • داوطلبانی که نیاز به ویرایش اطلاعات خود دارند.
حتما بخوانید: تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۴| نکات مهم

تمدید مهلت ثبت نام کنکور ۱۴۰۴

هر ساله پس از اتمام زمان اصلی ثبت نام، از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور، مهلت دیگری برای ثبت نام و ویرایش اطلاعات ایجاد می گردد. این فرصت مجدد حداکثر سه تا پنج روز می باشد و متقاضیان جا مانده از ثبت نام می توانند مجددا برای ثبت نام در کنکور اقدام کنند. همچنین در این مهلت چند روزه، آن دسته از متقاضیانی که نیاز به ویرایش اطلاعات قبلی خود دارند، می توانند وارد سامانه کاربری خود شده و اطلاعات خود را مجددا ویرایش کنند.
از آنجایی که ثبت نام کنکور ۱۴۰۴ در دو نوبت برگزار می شود، بدیهی است که برای ثبت نام در هر نوبت، مهلت مجدد از سوی سازمان سنجش تعیین گردد. تمامی اخبار و اطلاعات مرتبط با تمدید مهلت ثبت نام از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org اطلاع رسانی می گردد.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

 

 

مطالب مرتبط:

ثبت نام ترمیم معدل نظام قدیم ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

اصلاحیه دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ | تغییرات دفترچه، نکات مهم

آرکا مشاوره

انتخاب رشته کنکور هنر۱۴۰۳|نکات مهم ،مراحل

آرکا مشاوره

۲ دیدگاه

س ۱۴۰۳-۰۵-۰۴در ۲۱:۳۲

سلام من رشته تحصیلیم نقشه کشی ساختمان بوده سال بعد میشه از طریق کنکور ریاضی برم دانشگاه

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۳-۰۵-۰۶در ۱۲:۰۴

با سلام، تحت شرایطی میتوانید. برای راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک تماس با مشاور اقدام نمایید.

پاسخ

دیدگاهی بنویسید