مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام کنکور ۱۴۰۴ دانشجویان اخراجی و انصرافی

ثبت نام کنکور 1404 دانشجویان اخراجی

ثبت نام کنکور ۱۴۰۴ دانشجویان اخراجی و انصرافی یکی از چالش های مهم پیش روی داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۴ میباشد. شرایط کنکور مجدد دانشجویان انصرافی و اخراجی برای دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد. ادامه به تحصیل دانشجویان اخراجی برای دانشجویان در صورتی امکان پذیر است که شرایط کنکور مجدد دانشجویان انصرافی را داشته باشند.قطعا اطلاع از نحوه شرکت دانشجویان اخراجی در کنکور به نوبه خود، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

دانشجوی اخراجی به چه کسی اطلاق می گردد؟

دانشجویانی که میانگین نمرات آنها در دو نیمسال تحصیلی دوره کاردانی و یا سه نيمسال تحصیلی دوره کارشناسی کمتر از ۱۲ باشد، از ادامه تحصیل محروم شده و اصطلاحا به این افراد “دانشجوی اخراجی” گفته می شود.

البته باید اضافه کنیم، امکان اخراج دانشجو در صورت عدم اتمام تحصیل در سنوات مجاز تحصیلی نیز طبق آیین نامه بسیاری از دانشگاه ها وجود دارد.

شرایط ادامه تحصیل دانشجویان اخراجی

دانشجویانی که قصد انصراف از دانشگاه و تحصیل مجدد رشته دیگری را داشته باشند، می توانند در طول تحصیل خود، صرفا یک بار با ارئه درخواست انصراف به دانشگاه محل تحصیل و پرداخت شهریه مصوب برای دانشجویان انصرافی (در تمام مقاطع تحصیلی) در ثبت نام مجدد در کنکور سراسری شرکت نمایند.

دانشجویان باید دقت داشته باشند که تا یک سال از تاریخ انصراف، برای مشخص کردن شرایط معافیت تحصیلی خود زمان خواهند داشت و در این مدت باید نسبت به ثبت نام در دانشگاه جدید اقدام کنند.

در این میان دانشجویانی که با حکم کمیته انضباطی دانشگاه اخراج شده باشند، باید درخواست کنند تا شرایط ادامه تحصیل آن ها توسط دانشگاه بررسی شود. رسیدگی به درخواست دانشجویان اخراجی در کمیسیون های موارد خاص دانشگاه‌ و کمیسیون مرکزی وزارت علوم پیگیری میشود و عموما سعی بر این است که دانشجو از تحصیل محروم نشود.

چنانچه داوطلب واحدهای حد نصاب را گذرانده ولی نتوانسته باشد تحصیل خود را به اتمام برساند، با مدرک کاردانی از دانشگاه فارغ التحصیل میشود. دانشگاه موظف است تا از لحظه ارائه درخواست رسیدگی دانشجو تا آغاز ترم تحصیلی جدید، تکلیف دانشجو را مشخص ساخته و حکم نهایی را به او ابلاغ نماید.

در مواردی كه با ارائه دلایل موجه ثابت شود، اخراج دانشجو از دانشگاه به اشتباه صورت گرفته است، دانشگاه میتواند با تائید کمیسیون موارد خاص و اعلام کتبی آن، مجوز بازگشت دانشجو به تحصیل را صادر نماید.

بیشتر بدانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۴ با تاثیر ۶۰% معدل (۶۰ درصد سوابق تحصیلی)

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید. کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

مهمترین تغییرات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی | کنکور فرهنگیان ۱۴۰۴

آرکا مشاوره

رد مصوبه کنکوری مجلس توسط شورای نگهبان _ بازگشت تاثیر قطعی معدل

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید