مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

جواب اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳

جواب اعتراض کنکور سراسری 1402/آرکا

جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳ کی اعلام می شود؟ اعتراض به نتایج فرصتی است که سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبانی قرار داده است که پس از دریافت نتایج کنکور به دلایل مختلفی از نتیجه به دست آمده رضایت کافی ندارند، می خواهند نسبت به این نتیجه درخواست اعتراض خود را ثبت کنند. متقاضیان جهت اعتراض به جواب اولیه و نتایج نهایی کنکور سراسری در زمان مقرر، با اطلاع از نحوه اعتراض درخواست خود را ثبت کنند تا چنانچه اعتراض آن ها درست و منطقی باشد، در زمان های مشخص پیگیری شود. یکی از موارد مهم در ثبت درخواست متن نوشته شده می باشد. در این مقاله به بررسی چگونگی جواب اعتراض به نتایج کنکور پرداخته می شود.

موارد مجاز برای ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳

موارد مجاز برای ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسرزی ۱۴۰۳ شامل موارد زیر است:

جابجا شدن تصویر پاسخ برگ داوطلبان
موارد مربوط به نظام وظیفه برای داوطلبان آقا
مشکلاتی در خصوص اعمال سهمیه رزمندگان و ایثارگران
مشکلات مربوط به اعمال سوابق تحصیلی داوطلب
اشتباه در اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته

مشکلات مربوط به درصدها اکتسابی

اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ | زمان، نحوه ثبت، نکات مهم

زمان ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳

با فرا رسیدن زمان اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۳ و انتشار کارنامه ها که هر ساله توسط سازمان سنجش انجام می شود، شرکت کنندگانی که نسبت به کارنامه خود رضایت نداشته باشند، می توانند مراتب اعتراض خود را به اطلاع سازمان سنجش برسانند. لینک ثبت اعتراض همزمان با اعلام نتایج در سایت مذکور فعال می گردد. زمان دقیق اعتراض یه نتایج کنکور اواخر مردادماه اعلام شده است.
این سازمان پس از بررسی های لازم و در صورتی که اعتراض منطقی و با ذکر دلایل قابل قبول باشد، اقدامات لازم را درخصوص حل مشکلات داوطلبان انجام خواهد داد. همچنین لازم به ذکر است که عمدتا زمان پاسخگویی سازمان سنجش به درخواست اعتراض داوطلبان ۲۴ الی ۷۲ ساعت پس از ثبت درخواست می باشد.

زمان ثبت اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳
اعتراض به نتایج اولیه اعتراض به نتایج نهایی

اعتراض به درصدهای کنکور و… (۱۶ مردادماه)

اعتراض به رتبه (۲۴ ساعت بعد از اعلام نتایج)

تقریبا اوایل مهر ماه

نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳ کی اعلام می شود؟

پس از ثبت درخواست اعتراض به نتایج اولیه و نهایی کنکور سراسری معمولا کارشناسان مربوطه پس از گذشت ۲۴ الی ۷۲ ساعت پس از ارسال درخواست، آن را بررسی می‌کنند. شما متقاضیان عزیز کنکور می توانید در این بازه زمانی مجدد به سایت سنجش مراجعه کنید و با در دست داشتن رمز عبور، جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳ خود را دریافت نمایید. برای آن دسته از داوطلبانی که در رشته های نیمه متمرکز و دارای مصاحبه شرکت کرده اند توصیه میکنیم مقاله اعتراض به نتایج مصاحبه کنکور را مطالعه کنند.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل به منظور کمک به شما عزیزان آماده پاسخگویی هستند، می توانید در هر مرحله از ثبت درخواست اعتراض که به مشکل خوردید با مشاوران این مرکز تماس بگیرید و یا ثبت این درخواست را به مشاوران ما بسپارید.

زمان جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳

پس از گذشت یک بازه زمانی کوتاه از برگزاری کنکور، نتایج اولیه برای تمامی شرکت کنندگان اعلام می شود. علاقه مندان به انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری می توانند از طریق سایت sanjesh.org وارد مرحله انتخاب رشته شده و مراحل انتخاب رشته خود را طی کنند.

زمان اعتراض به نتایج اولیه کنکور سراسری تا چند روز پس از اعلام نتیجه می باشد. در سال گذشته با توجه به اینکه کلید سوالات کنکور اعلام شد، معمولا بین ۴۸ ساعت تا حداکثر دو هفته جواب اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ از طرف سازمان سنجش به فرد متقاضی اعلام می گردد.

حتما بخوانید: تبدیل تراز به رتبه کنکور ۱۴۰۳| نرم افزار تخمین رتبه با تراز

 در سال ۱۴۰۲ نتیجه نهایی انتخاب رشته در ۱۴ مهر ماه منتشر شد. داوطلبان در این بازه زمان اعتراض به نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری می توانند از طریق سیستم پاسخگویی درخواست خود را ثبت کنند. برای اطلاع از زمان جواب اعتراض به نتایج کنکور می توانید با کارشناسان آرکا تماس بگیرید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های داشگاه فرهنگیان و…، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

ضرایب دروس امتحانات نهایی ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

همه چیز در مورد افزایش ظرفیت رشته دندانپزشکی در سال های ۱۴۰۳ ، ۱۴۰۴

آرکا مشاوره

تکلیف مشمولان سربازی با تاخیر در اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲

آرکا مشاوره

۲ دیدگاه

Mahgol ۱۴۰۲-۰۷-۲۸در ۱۶:۵۳

سلام جواب اعتراضات کنکور ۱۴۰۲ کی میاد ؟

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۰۷-۲۸در ۱۸:۳۰

با سلام……هم اکنون قابل مشاهده می باشد

پاسخ

دیدگاهی بنویسید