مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳|نکات مهم

با اعلام زمان انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی جهت راهنمایی کلیه داوطلبان دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۳ امکان پذیر خواهد شد و متقاضیان می توانند با مطالعه دفترچه انتخاب رشته انسانی از رشته محل های ارائه شده برای تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نمایند. این دفترچه هر ساله از سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

بعد از انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری انسانی مرحله دیگری که متقاضیان با آن روبه رو می شوند، مرحله انتخاب رشته کنکور است که جهت شرکت در آن می بایست داوطلبان از شرایط خاصی برخوردار باشند. در واقع در صورت مجاز به انتخاب رشته داوطلبان می توانند نسبت به دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی اقدام نموده تا بتوانند با تسلط بر کلیه جزئیات منتشر شده انتخاب رشته خود را به درستی انجام دهند.

با دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی داوطلبان می توانند تمامی بخش های موجود در دفترچه را با دقت بررسی نمایند تا بتوانند بر حسب شرایط پذیرش هر دانشگاه و نیز علاقه خود رشته محل های مورد علاقه خود را در فرم انتخاب رشته کنکور اولویت بندی نمایند تا شانس پذیرش بیشتری در رشته محل های کنکور انسانی داشته باشند.

دانلود دفتر چه انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳

کنکور انسانی ۱۴۰۳ به علت قبولی در رشته های حقوق و روانشناسی و … همیشه با استقبال خوبی از سمت داوطلبای کنکور همراهه. انواع رشته های روانشناسی و حقوق و حسابداری و … که از پر طرفدارترین رشته هاس و تعداد زیادی از حرفه های مهم دنیا زیر شاخه رشته انسانی هستن.

با توجه به زمان برگزاری کنکور سراسری در تیر ماه پیش بینی می شود دفترچه انتخاب‌رشته تجربی در ۱۱ شهریور ماه منتشر شود.

جزئیات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی ۱۴۰۳

داوطلبان پس از دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۳ می بایست نسبت به مطالعه آن اقدام کنند. مطالعه آن برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به منظور سهولت داوطلبان در مطالعه و کسب آگاهی از بخش های مختلف دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی، در این بخش به بررسی کلیات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

فصل اول: توضيحات و شرايط وضوابط كلی پذيرش و مسير انتخاب رشته

بخش اول: راهنمای عملی انتخاب رشته

با مطالعه این بخش از دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی، فرد از نحوه دریافت کارنامه اولیه مطلع شود. آن دسته از افرادی که اطلاعات لازم برای مشاهده نتایج خود را فراموش کردند پس از مطالعه این بخش می توانند اطلاعات خود را به صورت آنلاین دریافت کرده و جواب کنکور سراسری را مشاهده نمایند. در این بخش از دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ تحلیل کارنامه کنکور سراسری قرار داده شده و فرد پس از مطالعه این بخش می داند که کارنامه مذکور چه اطلاعاتی به وی داده است. افرادی که تصمیم به انتخاب رشته کنکور دارند، نباید از مطالعه این بخش غافل شوند زیرا در این قسمت نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری به طور کامل توضیح داده شده است.

حتما بخوانید:انتحاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳|نکات مهم

بخش دوم: آشنایی با مقررات انتخاب رشته

در بخش دوم از فصل اول دفترچه انتخاب رشته برخی از شرایط مهم آزمون سراسری که اطلاع از آن برای انتخاب رشته الزامی است بیان شده، سپس سهمیه های کنکور سراسری معرفی شده و نحوه گزینش در هر  سهمیه اطلاع رسانی شده است. با مطالعه لین بخش از دفترچه داوطلب از نحوه گزینش بومی در انتخاب رشته کنکور سراسری مطلع می شود و با شیوه های گزینش در کنکور آشنا می گردد.

در کارنامه کنکور سراسری جدولی تحت عنوان نمرات خام و نمرات آزمون اختصاصی وجود دارد که داوطلب با مطالعه این قسمت با رتبه و نمرات اختصاصی و خام ( تراز ) خود آشنا می شود. از آنجایی که نحوه پذیرش در برخی رشته ها مانند دانشگاه فرهنگیان متفاوت است، داوطلب با مطالعه این بخش می تواند از شرایط کلی پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و دوره های تحصیلی ارائه شده مطلع شود.

فصل دوم: توضيحات و جداول كد رشته محل ها

در این فصل از دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ رشته های گروه انسانی بیان شده و سپس توضیحاتی در این خصوص داده شده است. داوطلب پس از مطالعه این بخش از کد رشته های تحصیلی و ظرفیت هر رشته محل را در دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پردیس خودگردان، پیام نو و غیر انتفاعی و دانشگاه آزاد در ۴ رشته پزشکی،دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی، لیست رشته های بدون کنکور سراسری و هم چنین رشته های دارای شرایط خاص مطلع می شود.

در انتهای این بخش نمونه ای از فرم انتخاب رشته کنکور قرار داده شده که توصیه می کنیم داوطلب یک نسخه چاپی از این فرم تهیه کرده و پس از کسب اطلاعات لازم در خصوص انتخاب رشته کنکور اقدام به تکمیل این فرم و یادداشت کردن کد رشته های خود در آن نماید تا از بروز اشتباه زمان وارد کردن هر کد رشته محل جلوگیری کند.

مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳

کنکور و انتخاب رشته، یکی از مهم ترین قسمت های زندگی هر داوطلب کنکوری رو تشکیل میده. برای انتخاب رشته حتما باید یک سری از مسائل مثل علاقه و بازار کاری که این رشته داره در نظر گرفته بشه. بعد از دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳ تمام کد های رشته ها و دانشگاه های مختلف و سهمیه هر دوره از اونا نوشته شده، که با وجود مشاور می تونین راهنمایی کاملی درمورد هر کدوم از رشته ها و کد محل اونا داشته باشین و در نهایت خودتون برای آینده تون تصمیم بگیرین.

همچنین مسائلی مثل گزینش بومی می تونه تاثیر مهمی در انتخاب رشته شما داشته باشه. پس با اطلاع از این موارد، اولویت های انتخاب تون رو بر اساس دانش بالا وارد سایت کنین. حتما به یاد داشته باشین که انتخاب های خودتون رو بر اساس انتخاب خوشبینانه و منطقی انجام بدین و بعد از اون انتخاب های بدبینانه خودتون رو وارد سیستم کنین.

داوطلبایی که تمایل به اطلاع از زمان و نحوه دریافت نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ دارن، می تونن برای دریافت اطلاعات بیشتر، مقاله زیر رو مطالعه کنن.

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رشته قبولی با رتبه های اعلامی سازمان سنجش در کنکور سراسری ۱۴۰۳

سوالات متداول

زمان انتشار دفترچه کنکور سراسری چه تاریخی می باشد؟

دفترچه انتخاب رشته معمولا چند روز پس از اعلام نتایج اولیه منتشر خواهد شد.

متقاضیان برای دریافت دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۳ باید به کدام سایت مراجعه کنند؟

دفترچه انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش منتشر می شود. البته می توانید در این مقاله نیز دفترچه‌ی راهنما را دانلود و دریافت نمایید.

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مجزا منتشر می گردد؟

بله، متقاضیان انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

 تعداد سوالات کنکور انسانی ۱۴۰۳| مدت زمان

آرکا مشاوره

میزان تاثیر نمرات سال یازدهم در کنکور ۱۴۰۴| نظام قدیم و جدید

آرکا مشاوره

معرفی کامل رشته مهندسی مکانیک | درآمد، گرایشات، شرایط و…

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید