مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

دانلود دفترچه انتخاب رشته سراسری 1403

پس از اعلام نتایج کنکور در نوبت اول و دوم، زمان فرا رسیدن مرحله حساس دانلود دفترچه و انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ است. تقریبا دو الی سه روز قبل از شروع این فرآیند، لینک “دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته های با آزمون سال ۱۴۰۳” بر روی سایت سنجش فعال می گردد. داوطلبان تمامی گروه های آزمایشی با مراجعه به لینک مذکور می توانند دفترچه راهنمای مربوط به خود را دانلود نمایند. با دانلود دفترچه می توانید از اطلاعاتی مانند نحوه انجام انتخاب رشته، سهمیه ها و کد رشته ها مطلع شوید و از همه مهم تر فرم انتخاب رشته کنکور را دریافت نمایید.

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

داوطلبان پس از بررسی بخش های مختلف دفترچه انتخاب رشته دانشگاه (لیست رشته محل های ارائه شده در هر کد رشته محل و ظرفیت پذیرش) می توانند ۱۵۰ کد رشته محل متناسب با علایق خود انتخاب نمایند. متقاضیان توجه داشته باشند که اولویت بندی انتخاب رشته دانشگاه داوطلب در این مرحله از حساسیت بالایی برخوردار می باشد. زیرا نرم افزار سازمان سنجش فرم انتخاب رشته داوطلبان را به ترتیب نمره و رتبه متقاضیان، از بالا به پایین بررسی می کند.

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رشته قبولی با رتبه های اعلامی سازمان سنجش در کنکور سراسری ۱۴۰۳

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

پس از اعلام نتایج کنکور سراسری و مشخص شدن نمره و وضعیت رتبه، داوطلبان می بایست خود را برای انتخاب رشته آماده سازند. انتخاب رشته باید بر اساس عواملی مانند رتبه کسب شده، علاقه داوطلب، آینده شغلی و موارد دیگری انجام شود که بخش از اطلاعات مورد نیاز از طریق مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور کسب می شود.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ معمولا ۱ تا ۲ روز قبل از شروع انتخاب رشته از طریق سایت سازمان سنجش بوده و داوطلبان باید آن را دانلود و به دقت مطالعه نمایند.

حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ | راهنمای جامع، زمان، نکات مهم

بخش های مختلف دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ از دو بخش “راهنمای عملی ثبت نام“، “شرایط و مقررات شرکت در آزمون سراسری” تشکیل شده است که به بررسی شرایط عمومی و اختصاصی، سهمیه های کنکور سراسری، مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری، چگونگی برگزاری آزمون و پذیرش دانشجو، برنامه زمانبندی اجرای آزمون، ضوابط و شرایط خاص برخی دانشگاه ها و رشته ها، نحوه محاسبه نمره هر درس به درصد و رتبه، تراز، توضیحات تکمیلی پرداخته است.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

 

مطالب مرتبط:

معرفی کامل رشته معماری$بازار کار، درآمد، شرایط و ….

آرکا مشاوره

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳| دفترچه،نکات مهم

آرکا مشاوره

شهریه دانشگاه پردیس خودگردان ۱۴۰۳ _ تمامی رشته ها

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید