مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

دریافت برگه حمایت تحصیلی اتباع ۱۴۰۳| مدارک، زمان، نحوه دریافت، تمدید…

برگه حمایت تحصیلی افغانستان ایران

برگه یا کارت حمایت تحصیلی ۱۴۰۳ فرصتی است برای اتباع خارجی که در ایران زندگی می کنند. با دریافت این کارت دیگر دغدغه تحصیل فرزندان خود را نخواهید داشت زیرا با دریافت این کارت بدون هیچ محدودیتی می توانید فرزند خود را به مدرسه بفرستید. دارا بودن مدارک شناسایی یکی از شرایط مهم ثبت نام در مدارس می باشد و دانش آموزان اتباع و مهاجرانی که مدارک اقامتی نداشته و یا مدارک آن ها کامل نمی باشد می توانند با توجه به نحوه دریافت برگه اتباع ۱۴۰۳ به اداره امور مهاجران و سایت های مربوطه مراجعه نموده و اقدام به دریافت کارت حمایت تحصیلی نمایند. در ادامه این مقاله نحوه دریافت از سامانه صدور برگه حمایت تحصیلی اتباع خارجی و مدارک لازم برای دریافت برگه حمایت تحصیلی بررسی شده و همچنین تمدید برگه حمایت تحصیلی ۱۴۰۳، کارت حمایت تحصیلی اتباع، برگه حمایت تحصیلی برای کلاس اول ۱۴۰۳ و حتی مزایای این برگه نیز به طور کامل و جامع ارائه شده است.

برگه حمایت تحصیلی چیست؟

کسانی که مهاجر هستند و در ایران زندگی می کنند، برای اینکه فرزند خود را به مدرسه بفرستند نیازمند دریافت یرگه یا کارت حمایت تحصیلی هستند.

این قانون از سال ۹۵ ایجاد شد تا اتباع خارجی و مهاجران از تحصیل باز نمانند. لازم به ذکر است افرادی که این کارت را دارند تحصیل برایشان رایگان است و نیاز به پرداخت هزینه در مدارس دولتی کشور ایران نخواهند داشت.

زمان شروع گرفتن برگه حمایت تحصیلی اتباع ۱۴۰۳

همان طور که گفته شد برگه حمایت تحصیلی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ یک مدرک شناسایی است که به دانش ‌آموزان اتباع خارجی که دارای تابعیت و مدارک شناسایی نیستند اجازه تحصیل در ایران را می‌ دهد. دانش ‌آموزان اتباع خارجی که دارای این شرایط هستند حتما باید اقدام به گرفتن کارت حمایت تحصیلی اتباع از سامانه صدور برگه حمایت تحصیلی اتباع خارجی کرده تا بتوانند در مدارس و مراکز آموزشی ثبت ‌نام کنند.

همچنین دانش آموزان ۶ تا ۱۸ سال که توسط دفاتر خدمات سرشماری شده اند نیز می توانند با مراجعه به سایت های ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی و پس از معاینات پزشکی، اقدام به ثبت نام موقت در مدرسه مد نظر جهت ادامه تحصیل نمایند. سپس بعد از اطلاع از زمان شروع برگه حمایت تحصیلی برای کلاس اول ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ و دیگر پایه ها اقدام به دریافت نوبت از سایت kanoonnobat.ir و دریافت این برگه نمایند.

حال یکی از سوال هایی که ذهن خانواده های اتباع را درگیر کرده است زمان شروع ثبت نام این برگه می باشد. طبق سال های گذشته زمان ثبت درخواست برگه حمایت تحصیلی در مرداده ماه بود، برای اطلاع از زمان شروع برگه حمایت تحصیلی اتباع ۱۴۰۳ می بایست پیگیر بخشنامه جدید از طرف اداره امور اتباع و مهاجرین باشند تا در زمان مشخص ثبت نام برای دریافت برگه اتباع اقدام نمایند. در حال حاضر زمان شروع این برگه ۱۴۰۳ اعلام نشده است و به محض اعلام در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

برگه کارت حمایت تحصیلی

مدارک لازم برای ثبت نام برگه حمایت تحصیلی

برای دریافت کارت حمایت تحصیلی ۱۴۰۳، ضروری است که دانش ‌آموزان اتباع خارجی مدارک لازم برای ثبت نام کارت حمایت تحصیلی را به اداره امور اتباع خارجی ارائه کنند. اتباع خارجی در هنگام مراجعه به اداره امور مهاجران برای دریافت کارت حمایت تحصیلی تمامی مدارک شناسایی خود را باید به ‌همراه داشته باشند.

متقاضیان دریافت این کارت به ‌هنگام مراجعه به همراه والدینشان باید مدارک شناسایی خود را به این اداره ارائه کنند. همچنین ارائه مدارک مربوط به پدر و مادر نیز الزامی است. در صورتی‌ که دانش‌آموز دارای معلولیت و بیماری خاصی نیز باشد، حتما باید مدارک مربوط به بیماری را نیز به اداره امور اتباع و مهاجرین ارائه کند.

در کارت حمایتی تحصیلی ۱۴۰۳ دانش ‌آموزان بیمار و معلول ذکر می ‌شود که این دانش ‌آموز دچار مشکل است و باید تحت شرایط خاصی در مدرسه ثبت ‌نام کنند. در ادامه لیست مدارک مورد نیاز مربوط به دریافت کارت حمایت تحصیلی شرح داده شده ‌است.

اولین مدرک شناسایی که دانش ‌آموز، پدر و مادرش برای دریافت این کارت باید ارائه کنند گذرنامه ‌ای است که دارای کد شانزده رقمی فراگیر باشد. همچنین کارت هویتی مخصوص به اتباع خارجی نیز که مهاجران از اداره‌ کل امور اتباع خارجی دریافت کرده‌ اند را نیز باید ارائه کنند.

در صورتی‌ که مهاجران دارای مدرک مربوط به پناهندگی باشند نیز باید این مدارک را حتما به اداره امور اتباع خارجی ارائه کنند. مدرک شناسایی دیگری که می بایست اتباع به سازمان ارائه دهند، دفترچه اقامتی است که از ناجا دریافت کرده‌ اند. لازم به ذکر است که این مدارک باید قبل از شروع زمان ثبت نام مدارس آماده و دریافت شوند.

مهاجران با ارائه این مدارک می ‌توانند کارت اقامت تحصیلی ۱۴۰۳ خود را دریافت کنند. همچنین باید به این مسئله توجه داشته باشند که این کارت اقامت دارای مدت ‌زمان اعتبار مشخصی است و اگر از زمان اعتبار آن بگذرد فاقد هر گونه ارزش قانونی است.

نحوه دریافت برگه حمایت تحصیلی اتباع

برای دریافت کارت حمایت تحصیلی که در واقع مدرک هویتی اتباع برای ثبت نام در مدارس است باید در زمان خاصی مراحلی طی شود که در ادامه نحوه دریافت برگه حمایت تحصیلی اتباع را شرح داده ایم:

برای دریافت کارت حمایت تحصیلی ابتدا به سایت نوبت دهی برگه حمایت تحصیلی به نشانی kanoonnobat.ir مراجعه کرده و بر اساس شرایط و ضوابط خود در سامانه نوبت دهی کارت حمایت تحصیلی ثبت نام کنید.

در مرحله بعد برای دریافت برگه حمایت تحصیلی برای کلاس اول و سایر پایه های تحصیلی به نزدیک ترین دفتر کفالت مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام و دریافت کارت حمایت تحصیلی برای اتباع را ارائه دهید.

دفتر کفالت مدارک شما را رویت می کند سپس تاریخی را برای مراجعه بعدی به شما اعلام می کند.

برگه حمایت تحصیلی اتباع ۳ زمان مراجعه به دفاتر کفالت توجه داشته باشید که دانش آموز حتما باید همراه سرپرست مراجعه کند در غیر این صورت رسیدگی نمی شود.

برگه حمایت تحصیلی اتباع ۳دفاتر كفالت، ثبت نام کارت اقامت اتباع افغانی را نیز انجام می دهند در واقع کلیه امور مربوط به اتباع زیر نظر دفاتر کفالت انجام می شود.

تمدید برگه حمایت تحصیلی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳

با توجه به فراهم شدن امکان تحصیل برای اتباع و مهاجرین خارجی فاقد هویت، از طریق ثبت درخواست و دریافت برگه حمایت تحصیلی اتباع ۱۴۰۴ فرصت خوبی برای دانش آموزان علاقمند به تحصیل ایجاد شده است که بتوانند بدون هیچ محدودیتی به ادامه تحصیل خود بپردازند و در مدارس و مراکز آموزشی دلخواه جهت ورود به پایه تحصیلی مد نظر خود ثبت نام کنند.

این برگه دارای مدت ‌زمان اعتبار مشخصی است و اگر از زمان اعتبار آن بگذرد فاقد هر گونه ارزش قانونی است و دانش آموزان اتباع خارجی می توانند در مدت زمان اعتبار برگه در مدارس و مراکز آموزشی برای ثبت نام خود اقدام کنند. اما اگر زمان اعتبار بگذرد این افراد باید برای ادامه تحصیل خود و یا ثبت نام در پایه تحصیلی جدید برای تمدید برگه حمایت تحصیلی خود از طریق دفاتر کفالت اقدام نمایند.

دانش آموزان برای تمدید برگه حمایت تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ می توانند به مدت یک هفته بعد از دریافت نوبت اینترنتی از طریق سایت kanoonnobat.ir به دفاتر کفالت و یا اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی وارد شده و با ارائه مدارک لازم درخواست تمدید این برگه و مهاجرین خارجی را ثبت کنند تا مجددا مدارک آن ها مورد بررسی قرار بگیرد و تاریخ انقضا برگه حمایت تحصیلی آن ها دوباره تمدید شود. لذا در صورتی که برگه تمدید حمایت تحصیلی در زمان مقرر شده برای دانش‌ آموز اتباع صادر و ارسال نشود، لازم است که دانش ‌آموز اتباع برای پیگیری وضعیت کارت حمایت تحصیلی اتباع خود به اداره امور اتباع خارجی مراجعه کند.

برگه حمایت تحصیلی برای کلاس اول

کارت حمایت تحصیلی ۱۴۰۳ یک مدرک شناسایی است که بر روی این کارت اطلاعات شخصی دانش‌ آموز درج ‌شده است و همچنین شناسه صادر شده برای ادامه تحصیل دانش‌آموز نیز بر روی این کارت قرار گرفتهاست. همچنین اطلاعات مربوط به ولی دانش آموز خارجی نیز به روی کارت حمایت تحصیلی نوشته شده است و دانش آموزان برای ادامه تحصیل به آن احتیاج دارند.

در سال جاری با توجه به آغاز ثبت نام طرح سنجش سلامت دانش آموزان کلاس اول دبستانی، مرکز آموزش و پرورش استثنایی کشور اعلام نمود که دانش آموزان اتباع که دارای مدارک شناسایی و کارت حمایت تحصیلی نیستند نیز می توانند با مراجعه حضوری به مراکز و پایگاه های سنجش، اقدام به انجام آزمون تا قبل از آغاز سال تحصیلی نمایند. اما ثبت نام در مدارس در گرو داشتن مدارک می باشد.

در سال تحصیلی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ نیز دارا بودن مدرک شناسایی برای تحصیل دانش آموزان ضروری می باشد. از این رو والدین می توانند در صورت داشتن گذرنامه و با همراه داشتن مدارک به دفاتر کفالت و یا اداره امور اتباع و مهاجران خارجی مراجعه نموده و درخواست خود برای دریافت برگه حمایت تحصیلی برای کلاس اول یا همان کارت حمایت تحصیلی را برای فرزند خود تهیه نمایند. والدین توجه داشته باشند که کسب نمره قبولی آزمون سنجش سلامت برای ثبت نام در مدارس عادی اجباری می باشد.

مزایای کارت حمایت تحصیلی اتباع ۱۴۰۳

اتباع و مهاجرین خارجی که موفق به گرفتن برگه حمایت تحصیلی اتباع ۱۴۰۳ شده اند، می توانند از مزایایی که این برگه در اختیار آنها گذاشته است بهرمند شوند. این برگه حمایتی دارای مزایای متعددی می باشد که از جمله مزایای کارت حمایت تحصیلی اتباع این است که دانش ‌آموزان دارای این برگه می ‌توانند برای تحصیل در مدارس از آن استفاده کرده و بهره ‌مند شوند.

لذا اولین و مهم ‌ترین مزایای کارت حمایت تحصیلی اتباع این است که دانش‌ آموزان بین ۶ تا ۱۸ سال با استفاده از آن می ‌توانند ادامه تحصیل بدهند و در مدارس و مراکز آموزشی برای ثبت نام اقدام کنند. برگه حمایت تحصیلی به ‌منزله مدرک شناسایی می باشد که در هنگام نیاز به مدرک شناسایی از این کارت نیز می ‌توان استفاده کرد.

یکی دیگر از مزایای کارت حمایت تحصیلی این است که تا زمانی ‌که اتباع خارجی و مهاجران موفق به دریافت اقامت کشور ایران شوند، می ‌توانند با تمدید برگه حمایت تحصیلی به صورت سالانه در ایران تحصیل کنند. فقط باید به این مسئله توجه داشته باشند که این برگه تاریخ اعتبار مشخصی دارد و دانش آموزان اتباع می توانند در زمان اعتبار برگه، اقدام به ثبت نام در مدارس و یا مراکز آموزشی کنند.

همچنین دانش ‌آموزانی که دارای معلولیت و یا بیماری ‌های خاص نیز باشند با استفاده از برگه حمایت تحصیلی برای کلاس اول ۱۴۰۳ و دیگر پایه ها می ‌توانند تحت شرایط خاص در مدارس ثبت ‌نام کنند و به تحصیل بپردازند و برای ثبت نام آن ها هیج مبلغی دریافت نمی شود. در ضمن باید به این نکته اشاره کرد که دانش آموزان دارا این برگه بیمه می شوند تا در شرایط سخت بتوانند از بیمه خود استفاده کنند و هزینه زیادی برای مشکل خود نخواهند پرداخت.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

 

مطالب مرتبط:

بازگشت دروس عمومی به کنکور سراسری ۱۴۰۳ | لغو مصوبه شورا

آرکا مشاوره

ضرایب دروس عمومی و تخصصی در امتحانات نهایی کنکور ۱۴۰۳ | تجربی، انسانی، ریاضی، هنر و زبان

آرکا مشاوره

زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید