مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

دعوت به مصاحبه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله _ سوالات مصاحبه _ نکات مهم و ….

مصاحبه دانشگاه بقیه الله

دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله جزء دانشگاه های دارای شرایط خاص میباشد که دانشگاه های دارای شرایط خاص همگی دارای مرحله دعوت به مصاحبه میباشند. مصاحبه دانشگاه بقیه الله دارای چندین مرحله میباشد که شامل مصاحبه عقیدتی، مصاحبه سیاسی، معاینات پزشکی و تحقیقات محلی است. هر ساله بعد از مرحله انتخاب رشته شاهد این هستیم که بسیاری از معرفی شدگان به مصاحبه دانشگاه بقيه الله به دلیل عدم اطلاع از زمان مصاحبه دانشگاه بقيه الله از شرکت در مصاحبه جا می مانند. داوطلباني كه فهرست اسامي آنان در رديف معرفي شدگان چند برابر ظرفيت رشته هاي بورسیه دانشگاه بقيه الله ۱۴۰۳ اعلام گرديده، براي اطلاع و آگاهی از جزئیات زمان، محل و مدارک مصاحبه کافیست تا انتهای مقاله همراه ما باشند.

مصاحبه دانشگاه بقیه الله (عج)

پس از انتخاب رشته کنکور سراسری، داوطلبانی که رشته های دانشگاه بقیه الله را در فرم انتخاب رشته خود قرار داده اند، در صورتی که رتبه لازم را کسب کرده باشند برای مصاحبه دعوت خواهند شد. معمولا دعوت شدگان به مصاحبه، چند برابر ظرفیت رشته می باشند و آن دسته از داوطلبانی که امتیاز علمی لازم را به دست آورند، پذیرش می شوند. چنانچه چند رشته از دانشگاه بقیه الله را انتخاب کرده اید، شرکت در مصاحبه یکی از رشته ها کفایت می کند. نتیجه مصاحبه توسط سازمان سنجش و دانشگاه بررسی می شود و در صورتی که دارای همه ی شرایط باشید، پذیرش شما انجام می گیرد. ضمنا اگر در مرحله مصاحبه پذیرفته نشوید، اولویت های بعدی فرم انتخاب رشته شما بررسی می شود.

حتما بخوانید: آمادگی مصاحبه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ۱۴۰۳| نکات مهم

آدرس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله

دانشگاه بقیه الله آدرس

اطلاع از آدرس و موقعیت جغرافیای دقیق دانشگاه ها از مهم ترین دغدغه های همه داوطلبان و حتی والدین آن ها است. دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در شمال شهر تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی جنوبی واقع شده است. به طور کلی محله ونک از شمال به بزرگراه نیایش، از غرب به بزرگراه کردستان و از جنوب به بزرگراه همت و محله یوسف آباد و از شرق به خیابان نلسون ماندلا راه دارد. رفت و آمد به این دانشگاه به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار خوب و امکان رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی، مترو، تاکسی و وسایل شخصی بسیار آسان است و دانشجویان و اساتید از این بابت مشکلی نخواهند داشت.

مدارک مورد نیاز جهت شرکت در مصاحبه دانشگاه بقیه الله

۱۲ قطعه عکس ۴×۳

اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی داوطلب، پدر، مادر و در صورت متاهل بودن؛ همسر

اصل و کپی مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی یا گواهی موقت پایان تحصیلات دوره متوسطه

ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی

مدرک مشخص کننده وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا

گواهی عضویت در بسیج، سوابق ایثارگری و… (در صورت دارا بودن)

حکم قهرمانی در رشته های مختلف، گواهی حفظ مسابقات قرآن کریم و عناوینی از این قبیل (درصورت دارا بودن)

تذکر: کلیه کپی ها در اندازه برگه A4 تهیه شوند.

شرایط پذیرش و مصاحبه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله

داوطلبان رشته تجربی بعد از دریافت کارنامه اولیه خود در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته در دوره روزانه و همچنین در صورت علاقه مندی به دانشگاه بقیه الله میتواند در فرم انتخاب رشته خود رشته های دانشگاه بقیه الله را نیز قرار دهند. در ادامه مقاله اطلاعاتی در رابطه با شرایط پذیرش دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و همچنین مدارک مصاحبه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و نحوه مصاحبه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ۱۴۰۳ را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

دانشگاه بقیه الله جزء دانشگاه های دارای شرایط خاص میباشد. دانشگاه های دارای شرایط خاص همگی دارای مرحله مصاحبه میباشند. مصاحبه دانشگاه بقیه الله دارای چندین مرحله میباشد که شامل مصاحبه عقیدتی، مصاحبه سیاسی، معاینات پزشکی و تحقیقات محلی است. بر اساس این مراحل پذیرش دانشگاه برای دانشجو اعمال میشود.

دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله_لیست رشته ها، شرایط پذیرش، مزایا و معایب و…

زمان اعلام اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله

معمولا ده روز بعد از اتمام زمان انتخاب رشته سازمان سنجش اسامی چند برابر ظرفیت دعوت شدگان به مصاحبه را بر روی پایگاه اطلاع رسانی سنجش قرار خواهد داد. داوطلبان میتوانند با استفاده از کد ملی و شماره پرونده آزمون سراسری نتیجه لازم را مشاهده نمایند. به محض اعلام زمان دقیق، در این بخش اطلاع رسانی خواهد شد.

سوالات کلی سیاسی و عقیدتی مصاحبه دانشگاه بقیه الله

مهم ترین بخش مصاحبه که قطعا مورد سوال قرار می گیرد ، بخش عقیدتی و سیاسی می باشد. بنابراین حتما چند روز قبل از روز مصاحبه با بررسی این سوالات ، به تسلط برسید. از سوالات مشابهی که طبق تجربه پذیرفته شدگان سال های اخیر مورد پرسش قرار می گیرند عبارتند از :

سوالات دینی و عقیدتی مصاحبه دانشگاه بقیه الله

احکام تقلید چیست
مرجع تقلیدهایی که باید از آنها تقلید کرد؟
احکام بر چند بخش تقسیم می شود؟
احکام نماز
انواع غسل
احکام روزه
انواع نماز
احکام وضو
احکام خمس
احکام زکات
تعداد سوره های مکی و مدنی قرآن
نام کتاب حضرت علی (ع)
تعداد آیه های و سوره های قرآن کریم
دعاها
اولین آیات نازل شده در قرآن
گرد آورنده قرآن کریم پس از رحلت پیامبر

سوالات سیاسی مصاحبه دانشگاه بقیه الله

تعیین رهبر ولایت فقیه بر عهده کیست؟
اعضای نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان
تعیین وزیران بر عهده کیست؟
وظایف قوه قضاییه
وظایق مقننه و مجریه
وظایف دیوان عالی کشور
نام و تعداد اعضای تشکیل دهنده قوه مجریه
نام و تعداد اعضای تشکیل دهنده قوه مقننه و قضائیه
اعضای شورای نگهبان و وظایف آنها
قانون اساسی توسط چه کسانی تدوین شده و از چند اصل دارد

نکات مهم در رابطه با مصاحبه دانشگاه بقیه الله

اعلام نتایج مصاحبه دانشگاه بقیه الله همزمان با سایر دانشگاه ها از طریق سایت سازمان سنجش اطلاع رسانی خواهد شد.

عدم شرکت در مصاحبه به منزله انصراف میباشد.

محل مصاحبه حضوری دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ۱۴۰۳

فرآیند مصاحبه و گزینش کلیه داوطلبان در روزهای دوشنبه و سه شنبه (بیستم و بیست و یکم شهریور ماه) در مراکز گزینش سپاه استان ها (مرکز استان بومی داوطلبان گرامی) انجام خواهد شد. لازم به ذکر است فرآیند گزینش داوطلبان استان تهران، در محل دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) انجام می شود.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

دانلود دفترچه سوالات کنکور ۱۴۰۲ _ تجربی – انسانی – ریاضی – هنر و زبان

آرکا مشاوره

بورسیه دانش کنکور سراسری | نکات مهم

آرکا مشاوره

آخرین رتبه قبولی رشته مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید