مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

رشته های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳|نکات مهم

رشته های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 1403

دانش آموختگان و دانشجویان سال آخر مقطع کاردانی که علاقه مند به تحصیل در رشته های بدون آزمون کارشناسی ناپیوسته ۱۴۰۳ هستند می توانند از میان لیست رشته های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ بر اساس سوابق تحصیلی رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایند. رشته های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳ از طریق سایت سازمان سنجش اطلاع رسانی می شود.

پذیرش در تعداد کمی از رشته های مقطع کاردانی به کارشناسی از طریق شرکت در آزمون می باشد اما بخش اعظمی از رشته های این مقطع به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان ارائه می شوند.

فرآیند ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی داشگاه آزاد ۱۴۰۳ و انتخاب رشته آن به صورت همزمان از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور صورت می پذیرد که داوطلبان می توانند با واریز هزینه ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی  و دریافت دفترچه ثبت نام جهت انتخاب کد رشته های مورد علاقه خود در زمان مقرر اقدام کنند.

ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ با سوابق تحصیلی هر ساله از طریق سازمان سنجش اعلام می شود و برای علاقه مندان به ادامه تحصیل در کاردانی به کارشناسی با شرط معدل برگزار می گردد. داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی پیوسته و ناپیوسته هستند با مشاهده لیست رشته های اعلام شده می توانند بر اساس علاقه خود رشته مورد نظر را انتخاب کنند. گفتنی است ثبت نام کاردانی به کارشناسی با سوابق تحصیلی ورودی های مهر سال آینده در تاریخ ۱۴۰۳/۳/۲۸ لغایت ۱۴۰۳/۴/۴ انجام می شود

زمان ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

آن دسته از کسانی که واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد می باشند‏، می بایست قبل از نام نویسی در این فرآیند، ابتدا دفترچه مربوطه را با دقت مطالعه نموده و به طور کامل با ضوابط پذیرش دانشجویان آشنا شوند.

زمان ثبت نام نیمسال اول

افراد می توانند مراحل ثبت نام خود در نیمسال اول ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی تکمیل نمایند که مهلت ثبت نام مقطع کارشناسی ناپیوسته آن از ۱۹ الی ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است. داوطلبان در این بازه زمانی امکان تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب رشته خود را دارند که البته پس از اتمام مهلت اولیه، این فرآیند مجددا تمدید خواهد شد. همچنین امکان ویرایش اطلاعات و همچنین کد رشته های انتخابی در هنگام تمدید مهلت مجدد وجود خواهد دارد.

زمان ثبت نام نیمسال دوم

شرکت در فرآیند بدون آزمون مقطع کارشناسی ناپیوسته در نیمسال دوم نیز امکان پذیر می باشد. از این رو، داوطلبان می توانند در بازه زمانی اعلام شده از سوی دانشگاه آزاد، در این فرآیند نیز شرکت نموده و در صورت پذیرش نهایی، تحصیلات خود را از بهمن ماه آغاز نمایند. با توجه به این که تاکنون تاریخ دقیقی جهت انجام این فرآیند در سال جاری منتشر نشده است، پیشنهاد می کنیم

شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

برای ثبت نام کارشناسی ناپیوسته بدون آزمون دانشگاه آزاد هر یک از داوطلبان باید واجد شرایط عمومی و اختصاصی باشند. در غیر این صورت امکان ثبت نام را نخواهند داشت. آن دسته از داوطلبانی که فارغ التحصیل دیپلم نظام قدیم می باشند و مایل به ثبت نام رشته های کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد می باشند لازم است دارای مدارک پیش دانشگاهی و یا مدرک فنی و حرفه ای در هر یک از دانشگاه ها باشند.

چنانچه رشته های کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد بدون کنکور را انتخاب نموده اید که نیازمند مهارت های جسمانی خاصی می باشد، لازم است از توانایی لازم برای رشته مورد نظر برخوردار باشند. تفاوتی ندارد رشته مذکور از جمله رشته های ترم مهر باشد و یا ترم بهمن. در هر دو صورت دارا بودن این شرایط از جمله موارد ضروری می باشد. همچنین لازم به ذکر است آن دسته از داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی می باشند، لازم است ۱۸ واحد جبرانی را بگذرانند.

آن دسته از فارغ التحصیلانی که مایل به ثبت نام کارشناسی ناپیوسته بدون آزمون می باشند، تنها می توانند در لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد اقدام به ثبت نام نمایند که مرتبط با رشته های مربوط به دیپلم خود باشند. در رابطه با داوطلبانی که دارای مدرک تطبیقی می باشند در دوره کاردانی پیوسته بلامانع می باشد. همچنین علاقه مندان ورود به رشته تربیت بدنی کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد بدون کنکور رشته تربیت بدنی نیز ضروری است از مهارت های لازم برخوردار باشند.

رشته های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

کارشناسی پیوسته

متقاضیانی که دارای یکی از مدارک تحصیلی زیر باشند، مجاز به ثبت نام رشته های بدون کنکور آزاد تهران ۱۴۰۳ مقطع کارشناسی پیوسته می باشند.

برخی از رشته های کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد  
 زبان و ادبیات فارسی آموزش زبان انگلیسی ادیان و عرفان  
فقه و مبانی حقوق اسلامی علوم ارتباطات اجتماعی علوم تربیتی  
مطالعات خانواده روان شناسی تاریخ  
مدیریت بازرگانی مدیریت صنعتی مدیریت امور بانکی  
مدیریت مالی مدیریت کسب و کارهای کوچک حسابداري  
مدیریت فرهنگی هنری علوم ورزشی جغرافیا  
علوم کامپیوتر ریاضیات و کاربردها فیزیک  
شیمی شیمی محض زیست فناوری  
زیست شناسی سلولی و مولکولی زیست شناسی گیاهی آمار  
مهندسی برق مهندسی خط و سازه هاي ریلی علوم مهندسی  
مهندسی مکانیک مهندسی نساجی مهندسی کامپیوتر  
مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی علوم و مهندسی خاک طراحی صنعتی  
ارتباط تصویری مهندسی شهرسازی شیمی کاربردی  
حقوق میکروبیولوژي علوم و مهندسی صنایع غذایی  
زبان و ادبیات فرانسه ریاضیات و کاربردها فیزیک مهندسی  
زمین شناسی اقتصاد کشاورزي ایمنی صنعتی  
مهندسی صنایع مبلمان علوم و مهندسی آب علوم سیاسی  
اقتصاد مدیریت امور گمرکی مشاوره  
علوم ورزشی علم اطلاعات و دانش شناسی علوم کامپیوتر  
زیست شناسی دریا مهندسی ماشین هاي صنایع غذایی  
برخی از رشته های کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد
 زبان و ادبیات فارسی آموزش زبان انگلیسی ادیان و عرفان
فقه و مبانی حقوق اسلامی علوم ارتباطات اجتماعی علوم تربیتی
مطالعات خانواده روان شناسی تاریخ
مدیریت بازرگانی مدیریت صنعتی مدیریت امور بانکی
مدیریت مالی مدیریت کسب و کارهای کوچک حسابداري
مدیریت فرهنگی هنری علوم ورزشی جغرافیا
علوم کامپیوتر ریاضیات و کاربردها فیزیک
شیمی شیمی محض زیست فناوری
زیست شناسی سلولی و مولکولی زیست شناسی گیاهی آمار
مهندسی برق مهندسی خط و سازه هاي ریلی علوم مهندسی
مهندسی مکانیک مهندسی نساجی مهندسی کامپیوتر
مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی علوم و مهندسی خاک طراحی صنعتی
ارتباط تصویری مهندسی شهرسازی شیمی کاربردی
حقوق میکروبیولوژي علوم و مهندسی صنایع غذایی
زبان و ادبیات فرانسه ریاضیات و کاربردها فیزیک مهندسی
زمین شناسی اقتصاد کشاورزي ایمنی صنعتی
مهندسی صنایع مبلمان علوم و مهندسی آب علوم سیاسی
اقتصاد مدیریت امور گمرکی مشاوره
علوم ورزشی علم اطلاعات و دانش شناسی علوم کامپیوتر
زیست شناسی دریا مهندسی ماشین هاي صنایع غذایی

انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور با سوابق تحصیلی

برای انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکوردانشگاه ازاد ۱۴۰۳ با سوابق تحصیلی، در دفترچه منتشر شده هر ساله تعدادی رشته ارائه می شود که

از این تعداد ۶ رشته دارای آزمون و بقیه رشته ها بدون آزمون هستند. در حال حاضر یکی از رشته‌های پرطرفدار که با سوابق تحصیلی ثبت نام داوطلبان انجام می‌شود، هوشبری بدون کنکور است.

داوطلبانی که مدرک کاردانی یا همان فوق دیپلم دارند و می خواهند در آزمون کاردانی به کارشناسی بدون کنکور با سوابق تحصیلی ثبت نام کنند و در دانشگاه ادامه تحصیل دهند،  باید دفترچه منتشر شده را با دقت مطالعه نمایند. شایان ذکر است در دفترچه ثبت نام کاردانی به کارشناسی با شرط معدل هر سال تعدادی رشته ارائه می شود که از این تعداد ۶ رشته دارای آزمون و بقیه رشته ها بدون آزمون هستند.

شرایط انتخاب رشته بدون کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

شرایط عمومی

  • اعتقاد و التزام عملی به دین اسلام یا دین های مذکور در قانون اساسی جمهوری اسلامی
  • برخورداری از توانایی جسمی متناسب با تحصیل
  • نداشتن فساد اخلاقی ( اعتیاد به مواد مخدر، فحشا و…)
  • ممنوعیت انتقال و مهمانی دانشجویان براساس آیین نامه نقل و انتقالات

شرایط اختصاصی

  • داشتن مدرک کاردانی (پیوسته یا ناپیوسته) و کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • دارا بودن حداقل میانگین نمره ۱۲ معدل کل
  • شرکت کنندگان مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی که فاقد مدرک کاردانی می باشند، با ارائه کارت معافیت سربازی  یا کارت پایان خدمت قادر به ثبت نام هستند.
  • دارندگان مدرک کارشناسی پیوسته می توانند با ارائه اصل مدرک مدرک و همچنین ریز نمرات خود، اقدام به ثبت نام نمایند.
  • برای پذیرفته شدگان دوره کارشناسی ناپیوسته که دارای مدرک پایه کاردانی پیوسته هستند، حداکثر ۲۰ واحد دروس جبرانی تعیین و ارائه گردد. این مقدار برای سایر پذیرفته شدگان دوره کارشناسی ناپیوسـته حداکثر ۱۲ واحد درسی می باشد.
  • تمامی متقاضیان موظف به تحویل ریز نمرات، حداکثر دو ماه بعد از زمان ثبت نام به واحد دانشگاهی مربوطه هستند.
  • طلاب و فضلا حوزه علمیه که موفق به گذراندن سطح یک شده اند از تمامی مزایای علمی و اســتخدامی فــارغ التحصــیلان دوره کــاردانی دانشــگاه هــا برخوردار بوده و قادر به تحصیل در تمامی رشته های علوم انسانی می باشند.

مدارک ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

لازمه شرکت در هر آزمون ارائه مدارک مورد نیاز آن جهت ثبت نام می باشد، لذا افرادی که شرایط لازم برای نام نویسی را دارا هستند می بایست همه موارد ذکر شده در جدول زیر را داشته باشند این مدارک به شرح زیر می باشد.

مدارک مورد نیاز ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳
شناسنامه و کارت ملی کد وضعیت نظام وظیفه
شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده کد و نام مجموعه ثبت نامی
فایل عکس اسکن شده معدل مقطع کاردانی
کد رشته تحصیلی در مقطع کاردانی کد پیگیریه مربوط به سهمیه ایثارگران

 

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳

متقاضیان قبل از اقدام به نام نویسی می بایست علاوه بر اطلاع از مدارک ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی، از مواردی همچون سهمیه های موثر، ظرفیت پذیرش دانشجو در هر رشته محل و… آگاهی داشته باشند. به همین منظور سازمان سنجش آموزش کشور با انتشار دفترچه ای این امکان را برای متقاضیان فراهم می سازد تا به کسب اطلاعات لازم بپردازند.

لذا داوطلبان می توانند همزمان با شروع مهلت ثبت نام، دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی از طریق سایت sanjesh.org دریافت نموده و یا با استفاده از لینک های موجود در قسمت زیر دسترسی آسان تری به فایل pdf دفترچه سال۱۴۰۳ داشته باشند.

 
دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد  ۱۴۰۳به محض انتشتار دراین سایتد قابل دریافت است.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در همه رشته های دانشگاهی و همچنین رشته های دانشگاه فرهنگیان، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند، با توجه به اینکه انتخاب رشته کنکور رابطه مستقیمی با آینده شغلی و اجتماعی داوطلب دارد، صفر تا ۱۰۰ انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا به صورت حضوری و غیر حضوری انجام میشود.

 

 

مطالب مرتبط:

آمادگی مصاحبه آزمون سر دفتری ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

دانشگاه علوم قضایی | شرایط ثبت نام، بازار کار، معایب و…

آرکا مشاوره

انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۳|نکات مهم،مراحل

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید