مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

رشته های بورسیه ریاضی فیزیک | نکات مهم

رشته های بورسیه ریاضی فیزیک

اطلاع از لیست رشته های بورسیه ریاضی فیزیک و نحوه و شرایط ثبت نام که در دفترچه انتخاب رشته آن آمده است، برای افرادی که رتبه بالایی در کنکور سراسری کسب نموده اند و مجاز به انتخاب رشته شده اند، حائز اهمیت می باشد. زیرا در صورتی که متقاضیان واجد شرایط باشند، می توانند با استفاده از بورسیه ریاضی فیزیک به ادامه تحصیل در دانشگاه بپردازند

امروزه بورسیه تحصیلی در سراسر دنیا برای تمامی داوطلبان علاقه مند به ادامه تحصیل در دانشگاه از اهمیت بسیاری برخوردار است و یک شرایط ویژه ای برای آنان بشمار می آید. بورسیه تحصیلی در ایران نیز در برخی از رشته ها از جمله رشته ریاضی فیزیک به داوطلبان واجد شرایط ارائه می شود و تعداد بیشماری از دانشجویان هستند که تمایل به تحصیل در این رشته را دارند. این افراد در صورت کسب نمره قبولی در کنکور می توانند در صورت دارا بودن شرایط در رشته های بورسیه ریاضی فیزیک تحصیل کنند. اطلاع از شرایط و نحوه دریافت بورسیه در رشته های ریاضی فیزیک می تواند موضوع مهمی برای داوطلبان باشد.

در همین راستا دانشجویانی که می خواهند بورسیه شوند، بایستی برای کسب رتبه قبولی کنکور، برنامه ریزی و تلاش بیشتری داشته باشند تا در بتوانند پذیرش دانشگاه را در رشته های بورسیه ریاضی فیزیک بگیرند.. با توجه به اهمیت اطلاع از شرایط و نحوه دریافت بورسیه در رشته های ریاضی فیزیک، در ادامه این مقاله توضیجات کاملی درباره لیست رشته های بورسیه ریاضی فیزیک، دانشگاه های بورسیه دار رشته ریاضی فیزیک در ایران، شرایط دریافت و همچنین نحوه ثبت نام دانشگاه در این رشته ها ارائه شده است.

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

لیست رشته های بورسیه ریاضی فیزیک

دانشجویان برای این که بتوانند در رشته های بورسیه دار ریاضی فیزیک شرکت کنند در ابتدا باید در آزمون کنکور سراسری شرکت نموده و با موفقیت و کسب رتبه قبولی لازم در کنکور سراسری امکان پذیرش در این رشته ها را خواهند داشت. البته داوطلبان متقاضی باید به این نکته دقت داشته باشند که برای قبولی و پذیرش در رشته ریاضی فیزیک علاوه بر کسب رتبه بالا در کنکور سراسری، بایستی از شرایط خاص و ویژه ای نیز همچون شرایط سنی فرد متقاضی، معدل تحصیلی فرد داوطلب، مصاحبه و همین طور معاینات پزشکی نیز برخوردار باشند. لازم به ذکر است برای برخی از رشته ها مانند هوش مصنوعی بورسیه وجود ندارد.

یکی از فرآیند های مهم دانشگاه های ارائه دهنده رشته های بورسیه ریاضی فیزیک برای پذیرش دانشجو در این رشته ها این است که داوطلب می بایست پس از شرکت و کسب نمره قبولی از کنکور سراسری، ابتدا برای نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کند، سپس پس از تکمیل این فرم، می بایست در آزمون های علمی و عملی آن ها شرکت کند. اگر فردی پس از شرکت در این آزمون ها و در صورتی که نمره قبولی یا به نوعی تاییده آزمون را دریافت کرده باشد، می تواند وارد دانشگاه شده و ثبت نام نهایی خود را انجام دهد.

هر ساله رشته های بورسیه ریاضی فیزیک در مقاطع مختلف تحصیلی و توسط دانشگاه های مختلف برای داوطلبان علاقه مند به تحصیل ارائه می شود. اطلاع از لیست رشته های بورسیه ریاضی فیزیک، رشته های دانشگاهی ریاضی فیزیک و همچنین لیست دانشگاه های ارائه دهنده آن ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در ادامه لیست رشته های بورسیه ریاضی فیزیک در قالب جدول در مقاطع مختلف ارائه شده است.

نحوه پذیرش دوره تحصیلی رشته های بورسیه ریاضی فیزیک

صرفا با سوابق تحصیلی

روزانه

کاردانی بهداشت حرفه ای

صرفا با سوابق تحصیلی

روزانه

کاردانی بهداشت محیط

با آزمون

روزانه

مهندسی دریانوردی

با آزمون

روزانه

مهندسی کشتی

با آزمون

روزانه

مهندسی ایمنی و بازرسی فنی در صنایع نفت و گاز

با آزمون

روزانه

مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار

 

شرایط تحصیل در رشته های بورسیه ریاضی فیزیک در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری آمده است که داوطلبان می توانند با مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، از کلیه این شرایط اطلاعات کسب کنند. یکی از مهم ترین موضوعات در خصوص افرادی که در این رشته ها تحصیل می کند این است که این افراد پس از اتمام تحصیل در سازمان ها و ادارات دولتی استخدام شده و می توانند مشغول به کار شوند.

حتما بخوانید:نرم افزار تخمین رشته قبولی با رتبه های اعلامی سازمان سنجش در کنکور سراسری ۱۴۰۳

دانشگاه های بورسیه ریاضی فیزیک در ایران

در بخش قبل به توضیحاتی در خصوص لیست رشته های بورسیه ریاضی فیزیک و نحوه پذیرش آن ها پرداخته شد، اما متقاضیان لازم است که به منظور دریافت بورسیه تحصیلی در رشته ریاضی فیزیک به دانشگاه های ارائه دهنده این بورسیه ها و نحوه ثبت نام دانشگاه های آن نیز توجه داشته باشند و براساس شرایط مورد نظر خود دانشگاه محل تحصیل را انتخاب نمایند. در ادامه این بخش لیست دانشگاه های بورسیه ریاضی فیزیک در ایران ارائه شده است.

 

دانشگاه محل تحصیل شهر محل تحصیل

دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله

تهران

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی – نوشهر

مازندران

دانشگاه هرمزگان – بندرعباس

بندرعباس

شرایط رشته های بورسیه دار ریاضی فیزیک

داوطلبان متقاضی که تمایل به ادامه تحصیل در رشته های بورسیه دار ریاضی فیزیک را دارند، می بایست واجد شرایط ذکر شده که در دفترچه انتخاب رشته ریاضی ذکر شده است، باشند تا در صورت قبولی بتوانند در این رشته ها تحصیل نمایند. با توجه به اهمیت این شرایط و اینکه در صورتی که متقاضیان واجد شرایط نباشند، حتی در صورت قبولی هم نمی توانند از این بورسیه استفاده نمایند، در این بخش از مقاله به صورت کامل شرایط رشته های بورسیه دار ریاضی فیزیک توضیح داده شده است.

کسب رتبه بالا در کنکور سراسری

بورسیه های نهادها و وزارتخانه ها می بایست برطبق قرارداد منعقد شده از طرف سازمان یا وزارت متبوع عمل نمایند.

پذیرفته شدگان می بایست پس از فارغ التحصیل شدن در سازمان یا ادارات دولتی که از طریق آن بورسیه شده اند، خدمت نمایند.

پذیرش با شرایط خاص و تنها از طریق مصاحبه امکان پذیر است که اسامی به صورت چند برابر ظرفیت داوطلبان پس از اتمام مراحل انتخاب رشته، برای انجام مصاحبه و سایر مراحل گزینش اعلام خواهند شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رشته های بورسیه دار علوم انسانی و شرایط تعیین شده برای تحصیل در این رشته با استفاده از بورسیه، پیشنهاد می شود

حتما بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳| نکات سرنوشت ساز

رشته های بورسیه ریاضی فیزیک خارج از کشور

امروزه بسیاری از افراد به دنبال این هستند که بتوانند در خارج از کشور به ادامه تحصیل خود بپردازند. یکی از رشته هایی که امروزه داوطلبان بسیاری را به خود جذب کرده است، رشته های گروه ریاضی می باشد. آمار بالای داوطلبان علاقه مند به تحصیل در این رشته ها به این دلیل است که عموما زیر شاخه های رشته ریاضی فیزیک، رشته های فنی مهندسی می باشد. لازم به ذکر است که عموما اغلب رشته های گروه ریاضی جز لیست رشته های بورسیه ریاضی فیزیک خارج از کشور محسوب می شوند. در ادامه این مقاله تعدادی از این رشته ها ارائه شده است.

رشته مهندسی کامپیوتر به شرح زیر است.

رشته ها گرایش ها پرطرفدار ترین کشور ها

رشته مهندسی کامپیوتر

مهندسی نرم افزار

آمریکا، سوئیس، چین، کانادا، انگلیس و آلمان

مهندسی سخت افزار

هوش مصنوعی

تجارت الکترونیک و شبکه های کامپیوتری

رشته علوم کامپیوتر در قسمت زیر ارائه شده است.

رشته ها گرایش ها پرطرفدار ترین کشور ها

رشته علوم کامپیوتر

سیستم های اطلاعاتی (IT)

دانشگاه چین، کانادا، آمریکا، انگلیس و آلمان

نظریه الگوریتم ها

محاسبات علمی

تعامل انسان و کامپیوتر (HCI)

توسعه دهنده اپلیکیشن های موبایل

طراح رابط گرافیکی

برنامه نویس ارتباطات مخابراتی

لیست رشته های مهندسی شیمی به شرح زیر می باشد.

رشته ها گرایش ها پرطرفدار ترین کشور ها

مهندسی شیمی

شبیه سازی

دانشگاه های آلمان و کانادا

طراحی فرایندها

گرایش کنترل

بیوتکنولوژی

کاتالیست و ترموسینتیک

داروسازی

محیط زیست، بیوشیمی

مهندسی انرژی

مهندسی هسته ای

مهندسی نفت 

رشته مهندسی عمران به شرح زیر است.

رشته ها گرایش ها پرطرفدار ترین کشور ها

مهندسی عمران

مهندسی عمران

کشورهای آمریکا، سنگاپور، هلند، انگلیس، چین و سوئیس

رشته مهندسی معماری و گرایش های آن در بخش زیر ارائه شده است.

رشته ها گرایش ها پرطرفدار ترین کشور ها

مهندسی معماری

معماری داخلی

لندن، کلمبیا، سوئیس، اسپانیا، سنگاپور و آلمان 

معماری منظر

معماری مرمت بازسازی بناهای تاریخی

معماری شهری

پژوهش معماری

رشته مهندسی برق و گرایش های آن در ادامه گفته شده است.

رشته ها گرایش ها پرطرفدار ترین کشور ها

مهندسی برق

مهندسی برق

کشورهای آمریکا، انگلیس و سوئیس

در جدول های بالا بهترین و پر تقاضا ترین رشته های بورسیه ریاضی فیزیک خارج از کشور به همراه لیست دانشگاه های بورسیه دار ارائه شده که داوطلبان می توانند بر اساس کشور موزد نظر خود شرایط پذیرش در هر کدام از آن ها بررسی نمایند. علاوه بر رشته های گفته شده رشته های دیگری همچون مهندسی صناع، آمار، مهندسی مکانیک و … هستند که افراد می توانند پس از بررسی گرایش ها و کشور های ارائه دهنده آن ها، جهت ادامه تحصیل در این رشته ها اقدام نمایند.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در همه رشته های دانشگاهی و همچنین رشته های دانشگاه فرهنگیان، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند، با توجه به اینکه انتخاب رشته کنکور رابطه مستقیمی با آینده شغلی و اجتماعی داوطلب دارد، صفر تا ۱۰۰ انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا به صورت حضوری و غیر حضوری انجام میشود.

 

مطالب مرتبط:

آمادگی مصاحبه کارشناس رسمی کانون دادگستری ۱۴۰۲| کشاورزی و منابع طبیعی

آرکا مشاوره

کارنامه قبولی بینایی سنجی دانشگاه دولتی ۱۴۰۲ | آخرین قبولی و درصدهای لازم

آرکا مشاوره

فراموشی رمز دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی۱۴۰۳| تمامی پایه ها

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید