مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

زمان دقیق برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۴| نکات مهم

زمان برگزاری کنکور 1404

کنکور سراسری ۱۴۰۴ مانند کنکور دو سال اخیر، در دو نوبت برگزار می گردد و زمان و جزئیات برگزاری آن توسط سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام می گردد. لازم به ذکر است که زمان ثبت نام رشته های با آزمون سراسری و همچنین ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی به صورت همزمان می باشد و داوطلبان در زمان مقرر شده می بایست نسبت به ثبت نام در آزمون سراسری اقدام کنند. همچنین آزمون مذکور به صورت یکپارچه برگزار می گردد و داوطلبان هر رشته می بایست در زمان تعیین شده، در کنکور مربوط به گروه آزمایشی خود شرکت نمایند. سازمان ملی سنجش و ارزیابی نظام آموزش کشور، طی اطلاعیه ای، برنامه زمانی ثبت نام کنکور سراسری نوبت اول و دوم ۱۴۰۴ را اعلام کرد. همچنین کنکور ۱۴۰۴ نسبت به دوره های گذشته دچار تغییراتی شده است که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

زمان دقیق برگزاری  کنکور ۱۴۰۴

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، برنامه زمانی ثبت نام و برگزاری کنکور سراسری نوبت اول و دوم ۱۴۰۴ به شرح زیر می باشد:

برنامه زمانی کنکور سراسری ۱۴۰۴
فرایند نوبت اول نوبت دوم
زمان ثبت نام ۲۰ الی ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۳ نیمه دوم اسفند ماه ۱۴۰۳
زمان برگزاری ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ ۵ و ۶ تیر ماه ۱۴۰۴

همچنین دفترچه ثبت نام کنکور نیز در بازه زمانی نام نویسی منتشر می شود و داوطلبان با مطالعه آن می توانند از شرایط ثبت نام کنکور مطلع شوند.

 حتما بخوانید: تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۴| نکات مهم

درصد تأثیر معدل در کنکور ۱۴۰۴

تأثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۴ به ۶۰ درصد می‌رسد. براساس مصوبات اعلام شده معدل دهم در کنکور ۱۴۰۴ تأثیر ندارد و فقط نمرات امتحانات نهایی پایه یازدهم و دوازدهم برای کنکور ۱۴۰۴ لحاظ خواهد شد.

  • ۱. در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ نمره کل سابقه تحصیلی فقط براساس دروس عمومی و تخصصی پایه دوازدهم بود. میزان تأثیر به صورت ۴۰ درصد قطعی بود.
  • ۲. در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نمره کل سابقه تحصیل براساس معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه دوازدهم است. میزان تأثیر سوابق تحصیلی در نتیجه نهایی کنکور به صورت ۵۰ درصد قطی است.
  • ۳. در آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ نمره کل سابقه تحصیلی براساس معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه‌های یازدهم و دوازهم محاسبه می‌شود. میزان تأثیر سوابق تصحیلی در نتیجه نهایی کنکور به میزان ۶۰ درصد قطعی است.
  • ۴. در آزمون سراسری سال ۱۴۰۵ و بعد از آن نمره کل سابقه تحصیلی براساس معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم دانش‌آموزان محاسبه می‌شود. میزان تأثیر سوابق تحصیلی در نتیجه نهایی کنکور به میزان ۶۰ درصد قطعی است.

در جدول زیر میزان تأثیر سوابق تحصیلی برای هر سال ارائه شده است.

میزان تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور
سال آزمون سراسری سال تحصیلی پایه مؤثر میزان تأثیر نحوه تأثیر
آزمون سراسری ۱۴۰۲ سال تحصیلی آموزش عالی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ فقط براساس معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه دوازدهم دانش‌آموزان چهل (۴۰) درصد تأثیر قطعی
آزمون سراسری ۱۴۰۳ سال تحصیلی آموزش عالی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ فقط براساس معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه دوازدهم دانش‌آموزان پنجاه (۵۰) درصد تأثیر قطعی
آزمون سراسری ۱۴۰۴ سال تحصیلی آموزش عالی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ فقط براساس معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه‌های یازدهم و دوازدهم دانش‌آموزان شصت (۶۰) درصد تأثیر قطعی
آزمون سراسری ۱۴۰۵ سال تحصیلی آموزش عالی ۱۴۰۵-۱۴۰۶ فقط براساس معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم دانش‌آموزان شصت (۶۰) درصد تأثیر قطعی
حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۴ با تاثیر ۶۰% معدل (۶۰ درصد سوابق تحصیلی)

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳|نکات مهم

آرکا مشاوره

معرفی کامل رشته کاردانی هواپیما | گرایش ها، طول تحصیل

آرکا مشاوره

کد دسترسی دانشگاه آزاد۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید