مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

سامانه خدمات الکترونیک ایثار

سامانه خدمات الکترونیک ایثار

بنیاد شهید و امور ایثارگران کل کشور در جهت اطلاع رسانی به مردم اقدام به راه اندازی سایتی به نام سایت ایثار کرده است. سامانه ایثار به نشانی اینترنتی isaar.ir امکان مشاهده آخرین اخبار و اطلاعیه های منتشر شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران را فراهم نموده است.

معرفی سامانه خدمات الکترونیک ایثار isaar.ir

سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، سامانه آنلاینی را به وجود آورده است که بسیاری از خدمات مربوط به این سازمان، در این سامانه انجام می شود. با استفاده از سایت isaar.ir، دیگر نیاز نیست که کاربران به صورت حضوری به سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه کنند و می توانند بسیاری از امور خود را از طریق این سامانه پیگیری کنند.

بنیاد شهید و امور ایثارگران کل کشور، نهادی است که در راستا اجرای فرمان رهبر کبیر انقلاب در سال ۱۳۵۸ راه اندازی شده است. این بنیاد از ادغام سه نهاد انقلابی دیگر به نام بنیاد شهید انقلاب اسلامی، سازمان جانبازان انقلاب اسلامی و ستاد رسیدگی به امور آزادگان کشور تاسیس شد.

حال این بنیاد با توجه به لزوم اطلاع رسانی به ایثارگران، جانبازان، خانواده معظم شهدا و … اقدام به راه اندازی سایت ایثار کرده است. این سایت، یک سایت جامع برای انتشار اخبار مهم ایثارگران می باشد و اطلاعیه های مهمی که از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران و یا از سوی سازمان های مختلف دیگر برای ایثارگران منتشر شده است، در این سامانه قرار داده می شود.

سایت ایثار به نشانی isaar.ir این امکان را برای ایثارگران و دیگر افراد جامعه که قصد استفاده از خدمات ایثارگری را دارند، فراهم کرده است تا بتوانند با مراجعه به این سایت به خدمات الکترونیکی مختلف ایثارگران دسترسی داشته باشند. میز خدمت ایثار و سامانه خدمات الکترونیک ایثار نام دو سامانه ای است که برای ایثارگران جهت استفاده از خدمات آنلاین و غیر حضوری بنیاد شهید و ایثارگران راه اندازی شده است.

سامانه ایثار من

یکی از بخش های مهم سایت ایثار، قسمت ورود به سامانه ایثار من است. سامانه ایثار من، یکی از زیر مجموعه های این سایت است که برخی از امور مربوط به خانواده های شهدا و ایثارگران در این سامانه پیگیری می شود.

امکانات سایت ایثار isaar.ir

سایت ایثار به نشانی isaar.ir از بخش های مختلفی از جمله میز خدمت تشکیل شده که هر کدام در راستای ارائه خدمات و امکانات به کاربران راه اندازی شده است. بخش ها و امکاناتی که در سایت ایثار به کاربران ارائه می شود، در ادامه توضیح داده شده است.

درخواست کارت ایثارگری در سایت ایثار

 در بخش صدور کارت ها در سایت ایثار، ایثارگرانی که واجد شرایط دریافت کارت ایثارگری می باشند، می توانند نسبت به ارائه درخواست کارت اقدام نمایند. در صورت تایید کارت ایثارگری به ایشان تعلق گرفته و می تواند از این بخش کارت خود را دریافت نماید.

تسهیلات مسکن ایثارگری در سایت ایثار

در سایت ایثار، کاربران می توانند با ورود به این سایت توسط نام کاربری خود، از جزئیات دریافت مسکن ایثارگری مطلع شده و در صورت واجد شرایط بودن، نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.

تسهیلات اشتغال ایثارگری در سایت ایثار

در این بخش از سایت ایثار، تسهیلات اشتغال ایثارگری ارائه شده به ایثارگران واجد شرایط قابل پیگیری بوده و کاربران می توانند اخبار مربوطه و جزئیات این تسهیلات را در سایت ایثار مشاهده نمایند.

درخواست حج در سایت ایثار

در سایت ایثار این امکان به کاربران داده شده تا با ورود به سایت، درخواست حج خود را ثبت نموده و از خدمات ارائه شده در این حوزه استفاده نمایند.

مشاهده فیش حقوق در سایت ایثار

در قسمت مشاهده فیش حقوقی، کاربران به اطلاعاتی از فیش حقوقی خود دسترسی داشته و می توانند فیش مربوطه را ملاحظه نمایند.

مشاهده سوابق کمیسیون پزشکی در سایت ایثار

از خدمات سامانه الکترونیک ایثار، بخش مشاهده سوابق کمیسیون پزشکی بوده که در اینجا ایثارگران امکان مشاهده سوابق پزشکی خود را دارند.

سهمیه کنکور www.isaar.ir

یکی از تسهیلاتی که برای ایثارگران سپاه و ارتش و خانواده های آن ها در نظر گرفته شده است، سهمیه کنکور می باشد. آن دسته از افرادی که دارای شرایط مربوط به دریافت سهمیه کنکور می باشند، می بایست که از طریق سایت ارگان مورد نظر خودشان و یا با مراجعه حضوری به ارگان، مراحل مربوط به دریافت سهمیه کنکور را انجام دهند.

آن دسته از ایثارگرانی که در سپاه بوده اند و پرونده آن ها در سپاه قرار دارد، می بایست که از طریق سایت ایثار به نشانی www.isaar.ir مراحل مربوط به دریافت کد ایثارگری خود را انجام دهند. در واقع، برای اعمال سهمیه کنکور لازم است که دانش آموزان و دانشجویان در فرم سایت سازمان سنجش و آموزش کشور، کد ۱۲ رقمی سهمیه خود را وارد نمایند. این کد از طریق هر یک از ارگان های ارتش و سپاه قابل دریافت می باشد.

لذا آن دسته از افرادی که قصد دریافت کد ۱۲ رقمی سهمیه کنکور را دارند، می بایست که به سایت ایثار مراجعه نمایند و با وارد کردن کد ملی ۱۰ رقمی ایثارگر، کد ۱۲ رقمی را دریافت کنند و در فرم مربوط به ثبت نام کنکور سایت سازمان سنجش و آموزش کشور وارد کنند.

در صورتی که اطلاعات ایثارگر در سایت خدمات الکترونیک ایثار ثبت نشده باشد، تنها راه دریافت سهمیه کنکور مراجعه به ارگان سپاه و پیدا کردن پرونده مربوط به ایثارگری در این ارگان می باشد.

نحوه دریافت کد ایثارگری از سایت ایثار isaar.ir

سایت ایثار من همان طورکه در بخش های قبلی نیز گفته شد خدمات متعددی را به ایثارگران به صورت آنلاین و غیر حضوری ارائه می کند. به همین علت ممکن است که بسیاری از ایثارگران به اشتباه برای دریافت کد ایثارگری خود نیز به سامانه ایثار من مراجعه کنند. اما دریافت کد ایثارگری، از طریق ورود به سایت خدمات الکترونیک ایثار انجام نمی شود.

به همین علت ایثارگرانی که قصد دریافت این کد را دارند، باید به صورت حضوری به شعبات سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در شهر خود مراجعه کند. در سامانه ایثار isaar.ir، بخشی وجود دارد که تمامی شعبه های  اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران در این بخش معرفی شده اند. ایثارگران می توانند آدرس و شماره تلفن مربوط به اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهر خود را از این قسمت مشاهده کنند و با مراجعه حضوری به این اداره، کد ایثارگری خود را دریافت کنند.

 

 

 

مطالب مرتبط:

ثبت نام لاتاری آمریکا ۱۴۰۲ | زمان، مدارک،نکات طلایی

آرکا مشاوره

انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۳ |نکات طلایی

آرکا مشاوره

لیست پادگان های کشور | شماره تماس/آدرس/ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید