مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

سامانه نورینو آموزش و پرورش ۱۴۰۲ | دانلود برنامه، ورود به سامانه، امکانات

سامانه نورینو دانش آموزی که به تازگی نیز طراحی شده  است، دارای امکانات متنوعی می باشد که می تواند برای دانش آموزان و حتی معلمان بسیار جذاب و کاربردی باشد. آموزش و پرورش به منظور پاسخ به سوالات دینی و مذهبی دانش آموزان و همچنین ثبت نام و اطلاع رسانی فعالیت های پرورشی و فرهنگی دانش آموزان و فرهنگیان اقدام به راه اندازی سامانه نورینو آموزش و پرورش نموده است. دانش آموزان و معلمان می توانند از طریق سامانه my.medu.ir به سایت نورینو احکام دسترسی داشته و از امکانات متنوع آن استفاده نمایند.

معرفی سامانه نورینو دانش آموزی

سامانه نورینو توسط اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شده و هدف از ایجاد آن شکل گیری فضای پرورشی به منظور ساماندهی برنامه های قرآنی و پرورشی مدارس است که امکان شناسایی و شبکه سازی فعالان و پیشگامان این حوزه نیز در بین دانش آموزان، مدیران و سایر عوامل مدارس از طریق این سامانه تسریع و به بهترین نحو قابل انجام است.

امکان پرسش و پاسخ در مورد مسایل دینی در سامانه نورینو وجود دارد و علاوه بر آن فایل ها و مستندات فعالیت های پژوهشی و فرهنگی و عملکرد مدارس را می توان در این سامانه بارگذاری و به اشتراک گذاشت. در سامانه نورینو دانش آموزی امکان برگزاری آزمون های مربوطه نیز وجود دارد و دانش آموزان با توجه به اطلاعیه هایی که از طریق همین سایت قابل مشاهده است می توانند اقدام به شرکت در این آزمون ها کنند و گواهی حضور دریافت نمایند.

دسترسی به امکانات سایت نورینو دانش آموزی در سال گذشته از طریق سامانه پادا وجود داشت، اما براساس اطلاعیه جدید منتشر شده در سال جاری دسترسی به این سامانه از طریق پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش امکان پذیر شده است برای ورود به آن لازم است دانش آموزان کد ملی و شماره سریال شناسنامه خود استفاده نمایند. کارشناسان ادارات قرآن، عترت و نماز استان‌ ها و مناطق و مدیران مراکز دارالقرآن الکریم نیز می‌ توانند با کد ملی و کد پرسنلی وارد سایت نورینو شوند.

نحوه ورود به سامانه نورینو

همانطور که اشاره شد، ورود به نورینو از طریق سامانه پادا انجام می شود، بنابراین ابتدا وارد سایت پادا به نشانی pada.medu.ir خواهیم شد.

۱. پس از مواجهه با صفحه زیر، مطابق شکل، گزینه “پرورشی” را انتخاب نمایید.

راهنمای ورود به سامانه نورینو

۲. پس از انتخاب نقش خود، کدملی و رمز را وارد نمایید. لازم به ذکر است که دانش آموزان برای ورود تنها به کدملی و سریال شناسنامه نیازمند هستند.

ورود به سامانه نورینو آموزش و پروش

۳. در مرحله بعد با صفحه زیر مواجه خواهید شد. همانطور که در تصویر نیز مشخص است، بخش های زیادی از سایت همچنان غیر فعال هستند و در حال حاضر تنها بخش قابل استفاده “قرآن، عترت و نماز” یا “تشکل های دانش آموزی” می باشد. 

ورود به سامانه نورینو آموزش و پروش

امکانات و اهداف سامانه نورینو

علاوه بر امکانات ذکر شده در بخش قبلی، قابلیت های دیگری مانند برگزاری آزمون های الکترونیکی و استفاده از مراکز مشاوره نیز برای این سامانه در نظر گرفته شده است. همچنین دانش آموزان می توانند سوالات دینی و مذهبی و سیاسی خود را از طریق این سامانه بپرسند و پاسخ آن را دریافت نمایند. در سامانه نورینو امکان درج اطلاعیه های پرورشی و فرهنگی جهت اطلاع رسانی به دانش آموزان و فرهنگیان نیز وجود دارد.

در آینده از اطلاعات موجود در سامانه نورینو برای شناسایی و رتبه بندی معلمان، فرهنگیان، مدارس و دانش آموزان برتر این حوزه استفاده خواهد شد. به طور کلی هدف از راه اندازی این سامانه، ایجاد پرونده های تربیتی برای دانش آموزان و فرهنگیان و ارتباط و شبکه سازی میان دانش آموزان و رویدادهای پرورشی می باشد.

دیگر امکانات این سامانه نیز در جدول زیر گردآوری شده است:

امکان تشکیل پرونده و جمع آوری بانک اطلاعاتی از فعالیت ها و علاقه مندی های دانش آموزان و فرهنگیان
ایجاد اطلس فضاهای پرورشی
بررسی و دسترسی به گزارش و آمار گیری از فعالیت های پرورشی و فرهنگی دانش آموزان و مدارس
اشتراک گذاری فایل های کاربردی مرتبط با حوزه فرهنگی و پرورشی دانش آموزان و مدارس
تهیه آرشیو از فایل ها و منابع مورد استفاده مربیان و معاونان پرورشی
شناسایی و کشف استعدادهای برتر و موفق در میان دانش آموزان و کارکنان مدارس کشور
ایجاد ارتباط میان دانش آموزان و متولیان فعالیت های پرورشی در سراسر مدارس کشور

سایت نورینو احکام

یکی از اهداف اصلی طراحی نورینو، دسترسی و پاسخ به سوالات قرآنی و احکام در سایت نورینو احکام می باشد. دانش آموزان می توانند پس از ورود به سایت و پورتال خود در سایت، از قسمت پرسش های دینی و اعتقادی اقدام به پرسش سوال خود نمایند. لازم به ذکر است که دانش آموزان می بایست ابتدا در بخش ثبت نام اقدام به تکمیل فرم های مربوطه نموده و بعد سوال خود را مطرح سازند.

دانش آموزان توجه داشته باشند که می توانند از طریق سامانه نورینو در کلاس های دارالقرآن شهر خود ثبت نام کرده و در مسابقاتی مانند احکام، قرآن، عترت و نماز و کلاس های پایگاه تابستانی مدارس شرکت نمایند. همچنین لازم به ذکر است که دانش آموزانی که ساکن شهر تهران هستند، از طریق سامانه مدرسه تهران نیز می توانند در کلاس های تفریحی و آموزشی شرکت کنند.

کاربران دیگر سایت از جمله معلمان، مدیران مدارس و … می توانند با ورود به سامانه، پرسش های سامانه دانش آموزی نورینو را پاسخ داده و آن ها را برای حل مشکلات خود یاری نمایند. همچنین معلمان و مسئولان دارالقرآن های سراسر کشور می توانند اقدامات لازم برای ثبت نام دانش آموزان در مسابقات مختلف احکام و قرآنی را انجام دهند.

دانلود برنامه نورینو

بعضا هر سامانه ای که راه اندازی می شود در کنار آن اپلیکشن موبایلی اش نیز توسعه داده می شود. اما سامانه نورینو برنامه ای ندارد و تنها با طی مراحلی که در بالا ذکر شد می توان به این سامانه دست یافت. این سامانه حتی وبسایت مستقلی نیست و از طریق پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش می بایست در آن لاگین شد. در صورتی که این برنامه موبایلی توسط وزارت آموزش و پرورش ساخته شود لینک دانلود آن در این مقاله قرار داده خواهد شد.

به محض اینکه برنامه نورینو توسط وزارت آموزش و پرورش معرفی شود، لینک دانلود آن در این مقاله قرار داده خواهد شد.

نحوه مشاهده نتایج مسابقات در سامانه نورینو

دانش آموزانی که در انواع مسابقات ارائه شده در این سامانه ثبت نام نموده اند، می توانند پس از شرکت در مسابقات جزئیات مربوط به رتبه مدرسه ای، شهر، استان و کشوری خود ا از طریق مراحل زیر مشاهده نمایند.

مراجعه به سامانه pada.medu.ir و کلیک بر روی آیکون “پرورشی“

درج اطلاعات خواسته شده در کادرهای مربوطه و فشردن دکمه “ورود کاربران“

مرحله دوم ورود به سامانه نورینو

ورود به سامانه نورینو آموزش و پروش

مراجعه به قسمت “حساب کاربری دانش آموز” و مشاهده رتبه های دانش آموز در پایین صفحه

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

معرفی کامل رشته مهندسی صنایع$بازار کار، درآمد، مزایا و معایب و…

آرکا مشاوره

کارنامه قبولی رشته حقوق دانشگاه طباطبایی ۱۴۰۲| آخرین قبولی و درصدهای لازم

آرکا مشاوره

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما مشکین شهر سال تحصیلی ۱۴۰۲

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید