مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

شرایط نقل و انتقالی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی ۱۴۰۳

نقل و انتقالی مدارس تیزهوشان و نمونه

شرایط انتقالی مدارس تیزهوشان ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ با سایر مدارس تفاوت دارد. دانش آموزانی که پس از قبولی در مدرسه و یا پس از مدتی تحصیل مجبور به نقل مکان می‌شوند، بایستی در صورت دارا بودن شرایط لازم نسبت به درخواست انتقالی اقدام نمایند. برای ثبت درخواست انتقالی بایستی به سایت my.medu.ir و یا اداره آموزش و پرورش منطقه مراجعه نمود.

شرایط انتقالی مدارس تیزهوشان

بسیاری از دانش آموزان ممکن است بعد از شروع به تحصیل در مدارس تیزهوشان تفاوت چشمگیری را در خود احساس نکرده و به دنبال انتقال به مدارس دولتی باشند و یا ممکن است به دلایلی مانند تغییر شهر و یا دور بودن از مدرسه مورد نظر و… تمایل به تغییر مدرسه در یک شهر یا از شهری به شهر دیگر داشته باشد. پونزشرایط انتقالی مدارس تیزهوشان، بشرح زیر است:

اگر دانش آموزی به دلایلی مانند وجود فضای پر استرس و فشارهای رقابتی در مدارس تیزهوشان تمایل به ترک مدارس تیزهوشان و رفتن به مدارس دولتی را داشته باشد، انتقال این دانش آموزان بلامانع بوده و به راحتی قابل انجام است.

هرگونه نقل و انتقال مدارس تیزهوشان به مدارس دیگر داخل شهر محل تحصیل دانش آموز در سال اول پذیرش ممنوع بوده و به هیچ عنوان با آن موافقت نخواهد شد.

مدرسه مورد نظر باید ظرفیت برای پذیرش دانش آموز جدید را داشته باشد!

هرگونه نقل و انتقال دانش آموزان از مدارس تیزهوشان باید زیر نظر آموزش پرورش بوده و اداره کل آموزش و پرورش هر دو شهر مبدا و مقصد موافقت خود را برای انتقال اعلام کنند.

دانش آموزانی که تمایل به انتقال از مدارس تیزهوشان شهرستان خود به مدارس تیزهوشان در شهرستان های دیگر دارند، باید در یکی از سه مدارسی که در زمان ثبت نام بر اساس اولویت بندی ها انتخاب کرده اند، پذیرش شده باشند.

دانش آموزان مدارس تیزهوشان برای انتقال به مدارس شهرستان دیگر علاوه بر اخذ موافقت از اداره کل آموزش و پرورش هر دو شهرستان (شهرستان مبدا و شهرستان مقصد) باید حداقل نمره قبولی در مدرسه شهرستان مقصد را کسب کرده باشند.

امکان انتقال دانش آموزان مدارس تیزهوشان به مدارس نمونه دولتی وجود ندارد.

شرایط انتقالی مدارس نمونه دولتی

دانش آموزانی که پس از قبول شدن در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی به دلایل مختلف مانند تغییر محل زندگی یا عدم سازگاری با شرایط محیطی جدید و… تمایل به تغییر مدارس خود دارند، می توانند در صورت برخورداری از شرایط نقل و انتقال مدارس نمونه دولتی، برای تکمیل روند اداری انتقال خود اقدام کنند.

شرایط انتقالی مدارس نمونه دولتی

اولین شرط برای دریافت انتقالی مدارس نمونه دولتی، این است که دانش آموز ابتدا باید در یکی از مدارس نمونه دولتی استان و شهر محل سکونت خود پذیرش شده باشد.

انتقال دانش آموزان مدارس نمونه دولتی داخل شهرستان محل سکونت از مدرسه ای به مدرسه ای دیگر در سال اول پذیرش ممنوع می باشد.

دانش آموز برای انتقال از مدارس نمونه دولتی به مدارس نمونه دولتی شهرستان های دیگر، علاوه بر موافقت مدیریت مدارس مبدا و مقصد، موافقت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های مبدا و مقصد را نیز لازم دارد.

مدرسه مقصد مورد تقاضای دانش آموز باید از ظرفیت پذیرش برخوردار باشد

دانش آموز برای انتقال به مدارس مورد نظر باید حداقل نمره و امتیاز قبولی در مدرسه مقصد را کسب کرده باشد.

امکان انتقال دانش آموزان مدارس نمونه دولتی به مدارس تیزهوشان وجود ندارد.

نحوه درخواست انتقالی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی ۱۴۰۳

در سال های گذشته دانش آموزان برای انتقالی تنها کافی بود درخواست خود را به مدیر مدرسه ارائه دهند. پس از آن مدرسه مبدا تمامی مراحل دیگر را انجام داده و در صورت پذیرش درخواست دانش آموز تایید انتقالی خود را از مدرسه دریافت می‌کرد.

اما طی چند سال گذشته این روند تغییر کرده است. دانش آموزان واجد شرایط نقل و انتقال پذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی خود وظیفه ارائه درخواست و پیگیری وضعیت را دارند. برای این منظور یا باید درخواست انتقالی را در سایت my.medu.ir ثبت کنند و یا به آموزش و پرورش مراجعه نمایند. اطلاعات لازم برای درخواست انتقالی مدارس تیزهوشان به شرح زیر هستند.

⚪اطلاعات هویتی

⚪شماره تلفن

⚪نام شهر مبدا و مقصد

⚪ انتخاب حداقل سه مدرسه تیزهوشان برای انتقالی

زمان نقل و انتقال مدارس سمپاد و نمونه دولتی

داوطلبانی که تصمیم به انتقال از مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی به مدارس دیگر گرفته اند، باید از زمان درخواست نقل و انتقال آگاه باشند.

همانطور که در قسمت شرایط لازم برای نقل و انتقال مدارس نمونه دولتی و سمپاد گفته شد، هیچ یک از دانش آموزان در سال اول تحصیلی خود مجاز به تغییر مدرسه و انتقال به مدارس دیگر در شهرستان محل سکونت نیستند. این دانش آموزان باید بعد از امتحانات خرداد ماه سال اول تحصیلی اقدام به تکمیل فرم درخواست انتقالی کنند.

زمان درخواست نقل و انتقال دانش آموزان مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی از یک شهرستان به شهرستان دیگر، بعد از اعلام نتایج آزمون پذیرش خواهد بود.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های دانشگاهی و مدارس، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

انتحاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳|نکات مهم

آرکا مشاوره

ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ شیراز | شرایط، زمان، مراحل ثبت نام و….

آرکا مشاوره

برنامه جدید امتحانات نهایی ۱۴۰۳| تمامی پایه و رشته ها

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید