مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

شرایط تک ماده پایه نهم

شرایط تک ماده پایه نهم

دانش آموزان پایه نهمی که موفق به کسب نمره قبولی در چند درس از امتحانات نوبت دوم خرداد ماه نشده اند می توانند دوباره در امتحانات نوبت های بعدی (شهریور و یا دی ماه) شرکت نموده و نمره قبولی را کسب نمایند و یا در صورت دارا بودن شرایط استفاده از تک ماده در پایه نهم و یا تبصره متوسطه اول، اقدام به استفاده از آن نمایند.

شرایط استفاده از تک ماده در امتحانات نهایی نهم

حال که متوجه شدید معنی تبصره چیست ، لازم است درباره شرایط آن نیز بدانید. دانش آموزانی که در دو درس نمره ۷ و در یک درس نمره کمتر از ۷ دارند ، در صورتی که شرایط زیر را داشته باشند مشمول قانون تبصره هستند :

  • نمره سالانه دانش آموز در دروس باید بالاتر از ۱۰ باشد.
  • معدل دانش آموز باید بالاتر از ۱۰ باشد.
  • دانش آموزانی که در امتحانات نهایی معدل بالای ۱۲ کسب می کنند و در دو درس نمره قبولی ندارند ، می توانند از تبصره استفاده کنند.
  • دانش آموزانی که فقط در یک درس نمره قبولی کسب نکرده اند ، در صورتی که معدل آنها بالا بالای ۱۰ باشد ، سیستم به طور خودکار برای آن درس تبصره رد می کند و نیازی به اقدام از سوی دانش آموز نیست.
حتما بخوانید: تاثیر تک ماده در معدل| نکات مهم

شرایط قبولی در پایه نهم دوره متوسطه اول

معدل کل وی کمتر از ۱۰ نباشد.

نمره امتحانی نوبت دوم دانش آموز در هیچ یک از مواد درسی بدون ضریب کمتر از ۱۰ نباشد.

نمرات سالیانه وی در هیچ یک از مواد درسی کمتر از ۳۰ نباشد.

نکته ۱: نمره سالیانه هر درس حاصل جمع نمره نوبت اول و دو برابر نمره نوبت دوم خواهد بود.

نکته ۲: معدل کل دانش آموز عبارت است از مجموع نمرات سالیانه همه دروس (به جز نمره انضباط) تقسیم بر سه برابر تعداد مواد درسی آن پایه.

با توجه به اهمیت نمره در انتخاب رشته پایه نهم، پیشنهاد می شود که دانش آموزان امتحانات خود را جدی تلقی نموده و تلاش بالایی برای کسب نمره داشته باشند و در صورت پایین بودن نمره حدالامکان از شرایط تک ماده در پایه نهم و یا تبصره متوسطه اول استفاده ننموده و اقدام به شرکت در امتحان مجدد کنند.

نحوه ثبت درخواست برای استفاده از تک ماده نهم

اگر درخواست استفاده از تبصره برای امتحانات پایه نهم را دارید ، باید بعد از دریافت کارنامه خود اقدام کنید. کارنامه امتحانات پایان ترم خرداد ماه معمولا در اوایل تیرماه انتشار می یابد و شما پس از مشاهده نمرات خود ، امکان تبصره را خواهید داشت. بهتر است تا قبل از نیمه اول تیرماه ، درخواست خود را برای تبصره ثبت کنید.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳| کلیه ی مقاطع

آرکا مشاوره

مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری تیرماه ۱۴۰۳| آخرین مهلت

آرکا مشاوره

مدارک لازم جهت ثبت نام مدارس شاهد

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید