مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳| تمام مقاطع

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ هم مثل سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مختلف دارای شرایط و ضوابط مختص به خود می‌باشد. لازم به ذکر است که ورود به رشته‌های بدون آزمون این دانشگاه برای ۴ مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته امکان پذیر می‌باشد که از مهم ترین شرط ثبت نام بدون کنکور و پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه ازاد می توان به دارا بودن مدرک تحصیلی پایه متناسب با مقطع انتخابی اشاره کرد. در ادامه این مقاله شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را به تفکیک شرایط عمومی و مهم ترین شرایط اختصاصی برای هر چهار مقطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته، کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته بیان کرده ایم.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

بسیاری از افراد علاقه‌مند به ادامه تحصیل در دانشگاه هستند؛ اما به دلایل مختلف، شرکت در کنکور سراسری و رقابت نفس‌گیر با هزاران داوطلب دیگر، آن‌ها را دچار استرس و نگرانی می‌کند. خبر خوب این است که درهای دانشگاه آزاد اسلامی به روی داوطلبانی که شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را داشته باشند، باز است.

با پذیرش بدون کنکور، می‌توانید بدون شرکت در آزمون سراسری و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی خود، وارد دانشگاه شده و آینده‌ای روشن را برای خود رقم بزنید. پذیرش در این گونه رشته ها مستلزم دارا بودن شرایط خاصی می باشد. در صورت دارا بودن شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد می توانید امید داشته باشید که در دانشگاه و رشته مورد نظر پذیرفته شوید.

حتما بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ | زمان، شرایط و نکات مهم، مهر و بهمن

شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

داوطلبان بابررسی و مطالعه دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کاردانی پیوسته و ناپیوسته متوجه خواهند شد که شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه آزاد در تمامی مقاطع یکسان بوده و از مهم ترین شروط عمومی مندرج در دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ازاد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

داشتن توانایی جسمی متناسب برای تحصیل در رشته های انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر

عدم اشتهار به فساد اخلاقی

عدم عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران و عدم وابستگی، عضویت، هواداری و پرداخت کمک مالی به گروهک های محارب

پذیرفتن قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران و یا یکی از ادیان تصریح شده

پذیرفتن کلیه مقررات دانشگاه

ممنوعیت نقل و انتقال در صورت پذیرفته شدن بر اساس معدل

پرداخت شهریه بر اساس مصوب سالانه

پذیرش بر اساس معدل مدرک پایه

حتما بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه دولتی (سراسری) ۱۴۰۳

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد

مقطع کارشناسی به دو گروه کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته تقسیم می شود. کارشناسی پیوسته زمانی است که داوطلب پس از گرفتن مدرک دیپلم در مقطع کارشناسی تحصیل می کند و پس از ۴ سال مدرک لیسانس خود را دریافت می نماید اما کارشناسی ناپیوسته زمانی است که فرد پس از گرفتن مدرک کاردانی (فوق دیپلم) اقدام به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی می کند.

همانطور که پیش از این نیز اشاره شده است رشته های بدون کنکور دانشگاه ازاد در مقطع کارشناسی به دو دسته رشته های بدون ازمون کارشناسی پیوسته و رشته های بدون آزمون کارشناسی ناپیوسته تقسیم می شود که ثبت نام و شرط ورود این ۲ مقطع با یکدیگر متفاوت است.

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی پیوسته

 

داشتن مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم و یا یک مدرک دیپلم نظام جدید و مدرک پیش دانشگاهی و یا ارائه مدرک کاردانی (فوق دیپلم) به جای مدرک پیش دانشگاهی. بنابراین داوطلبان با مدرک دیپلم فنی و حرفه ای و کار و دانش که فاقد مدرک پیش دانشگاهی است حق ثبت نام را ندارند.

فارغ التحصیلان کاردانی علوم پزشکی مجاز به ثبت نام در مقاطع بالاتر هستند.

دانش آموختگان علوم حوزوی حتما باید دارای مدرک معادل دیپلم نظام قدیم مورد تایید حوزه علمیه قم باشند و حق ثبت نام در رشته های گروه علوم انسانی را دارند.

داوطلبان برخی از رشته ها علاوه بر سلامت کامل جسمانی باید توانایی لازم برای تحصیل در رشته مورد نظر را دارا باشند. از جمله مهندسی دریا – دریانوردی (سلامت کامل بینایی)، رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی (نداشتن معلولیت های حاد جسمی، بیماری قلبی و تنفسی) و رشته نمایش – بازیگری و نمایش – کارگردانی (دارای سلامت کامل بینایی، شنوایی و کلامی) باشند.

داوطلبان رشته موسیقی باید در آزمون عملی و مصاحبه فرهنگی نیز شرکت کنند و در صورت قبولی در این مراحل مجاز به تحصیل در رشته مذکور هستند.

دانشگاه های آزاد بصورت بدون آزمون در دو نوبت نیمسال اول و دوم دانشجو می پذیرند. متقاضیانی که تمایل به تحصیل در دانشگاه بدون آزمون را دارند می بایست از تاریخ آغاز ثبت نام و حتی آخرین مهلت آن مطلع شوند. داوطلبان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد می توانند مقاله زیر را نیز مطالعه نمایند.

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ناپیوسته

 

داشتن مدرک کاردانی (فوق دیپلم) پیوسته یا ناپیوسته با معدل بالا ۱۲ 

گذراندن ۲۰ واحد جبرانی برای داوطلبان با مدرک کاردانی پیوسته

کسب معدل بالای ۱۲ جهت اخذ مدرک کارشناسی

داشتن سلامت جسمانی کامل و توانایی متناسب با رشته های تربیت بدنی و علوم ورزشی 

حتما بخوانید: شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری (دولتی) ۱۴۰۳

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد

مقطع کاردانی دانشگاه آزاد نیز به ۲ دسته رشته های کاردانی پیوسته یا کاردانی فنی حرفه ای و کاردانی ناپیوسته تقسیم می شود. متقاضیان ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد لازم است حائز شرایط لازم برای نام نویسی در مقطع مورد نظر خود باشند. در صورتی که داوطلبی شرایط لازم را نداشته باشند و آزمون ثبت نام کنند، قبولی ایشان لغو می شود.

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی پیوسته
 

داشتن مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم، دیپلم نظام جدید و یا یک مدرک دیپلم سه ساله نظام سالی واحدی/ترمی واحدی رشته های نظری، فنی و حرفه ای و کار و دانش.

گذراندن حداکثر ۱۲ واحد جبرانی برای دیپلمه های نظری که رشته ای غیر متجانس با مدرک تحصیلی خود انتخاب کرده اند.

گذراندن حداکثر ۱۴ واحد جبرانی برای داوطلبانی که رشته ای متناسب با مدرک تحصیلی خود انتخاب کرده اند.

انتخاب رشته دیپلمه های کار و دانش، فنی و حرفه ای و هنرستان در رشته های متناسب با مدرک تحصیلی.

رشته تربیت بدنی از شرط تناسب با مدرک دیپلم مستثنی هست.

حتما بخوانید: سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳
شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی ناپیوسته

 

داشتن مدرک دیپلم و گواهی پیش دانشگاهی

داوطلبان با مدرک دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش فاقد مدرک پیش دانشگاهی، حق ثبت نام را ندارند.

فارغ التحصیلان کاردانی علوم پزشکی مجاز به ثبت نام در مقاطع بالاتر هستند.

دانش آموختگان علوم حوزوی باید دارای مدرک معادل دیپلم نظام قدیم مورد تایید حوزه علمیه باشند

داشتن سلامت جسمانی کامل و توانایی متناسب با رشته های تربیت بدنی و علوم ورزشی.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید. کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

شرایط تحصیل مجدد دانشگاه | کارشناسی ، ارشد، دکتری، پزشکی، شهریه و نکات مهم

آرکا مشاوره

آخرین رتبه قبولی رشته اتاق عمل دانشگاه های آزاد ۱۴۰۲ سراسر ایران

آرکا مشاوره

همه چیز در مورد قبولی ذخیره دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ | مهلت، ثبت نام، نکات مهم، احتمال قبولی

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید