مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری (دولتی) ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه دولتی 1403

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری یا دولتی ۱۴۰۳ توسط سازمان سنجش و آموزش کشور در دو بخش شرایط عمومی و اختصاصی منتشر می شود. داوطلبان متقاضی شرکت در پذیرش بدون آزمون سال ۱۴۰۳ لازم است با مطالعه دفترچه از این شرایط مطلع شده و در صورتی که واجد شرایط تعیین شده هستند، ثبت نام خود را انجام دهند.

دانشگاه های سراسری نیز مانند دانشگاه آزاد هر ساله در دو مرحله مهر ماه و بهمن، اقدام به پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی می کند. دانشگاه های بدون کنکور سراسری ۱۴۰۳ شامل دانشگاه های روزانه، نوبت دوم یا شبانه، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی و پیام نور می شوند و ثبت نام در رشته های آن ها، هر ساله از طریق سایت سازمان سنجش انجام می گیرد. برای اطلاع داوطلبان از مهم ترین شرایط و ضوابط و عدم بروز این قبیل مشکلات در ادامه این مقاله، شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ را به تفکیک شرایط عمومی و اختصاصی ارائه داده ایم.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۳

همان طور که اشاره شد، داوطلبانی که متقاضی ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری می باشند، لازم است پیش از اقدام به نام نویسی، دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت کرده و مطالعه نمایند. این امر موجب می گردد در جریان تمامی جزئیات مربوطه قرار گرفته و از ضوابط و مقررات ثبت نام مطلع گردید. دفترچه مربوطه همزمان با شروع مهلت ثبت نام بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.

توجه کنید در صورتی که پس از پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری متوجه عدم انطباق شرایط خود با مندرجات دفترچه مذکور شوید، وجه واریزی به هیچ وجه قابل بازگردانی نبوده و همچنین پذیرش شما لغو می گردد. این ضوابط در دو دسته عمومی و اختصاصی جا گرفته و به شرح موارد زیر می باشند.

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی کشور
  • عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم عضویت در سازمان های غیرقانونی، فراماسونری و وابستگان آن ها
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر
  • عدم برخورداری از فساد اخلاقی
  • نداشتن مشکل نظام وظیفه برای آقایان

شرایط اختصاصی

  • داوطلبان باید یکی از مدارک تحصیلی زیر را با تاریخ اخذ حداکثر آخرین روز ثبت نام داشته باشند:
  • مدرک دیپلم نظام آموزشی جدید،
  • گواهی دوره پیش دانشگاهی (نظام سالی – واحدی یا ترمی – واحدی)
  • مدرک دیپلم دوره چهار ساله متوسطه نظام قدیم، مدرک کاردانی(فوق دیپلم)
  • مدرک سطح یک حوزوی باشند.
  • دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای وکاردانش نظام سالی واحدی – ترمی واحدی هنرستان که مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی ندارند مجاز به ثبت نام نیستند. چنانچه این افراد فرآیند ثبت نام را انجام دهند به عنوان متخلف شناسایی شده و مطابق با قوانین با آن ها برخودار می شود.
  • با توجه به این که پذیرش دانشجویان در این مرحله صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می پذیرد لذا کلیه متقاضیان می بایست معدل کل و معدل کتبی خود را به طور دقیق در تقاضانامه اینترنتی خود ثبت کنند. داوطلبان توجه داشته باشید، در صورت وجود مغایرت معدل ثبت شده با معدل حقیقی، پذیرش شما توسط دانشگاه لغو می گردد.
  • در سال های گذشته، داوطلبانی که دانشجوی دوره نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان، پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی بودند، می توانستند بدون انصراف تحصیلی (آقایان نباید دارای مشکل نظام وظیفه باشند.) نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند به شرط آن که پس از پذیرفته شدن در رشته محل قبولی جدید، انصراف قطعی خود را اعلام نمایند. اما با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش، پذیرفته شدگان نهایی نیازی به انصراف ندارند و صرفا می توانند در یکی از رشته های قبلی و یا جدید تحصیل کنند.
  • این دسته از متقاضیان در صورت پذیرش باید مدارک لازم برای ثبت نام را از رشته قبلی خود دریافت نموده و به دانشگاه محل پذیرش جدید تحویل دهند.
حتما بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه دولتی ۱۴۰۳

مشاوره شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۳

علاوه بر شرایطی که برای نام نویسی در مرحله پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه سراسری در دفترچه راهنمای ثبت نام مربوطه ذکر شده اند، سایر نکات و جزئیاتی که مربوط به ضوابط پذیرش در دانشگاه می باشند نیز باید مورد توجه شما قرار بگیرند. در این بخش به مواردی از این نکات اشاره کرده ایم.

  • دارندگان مدرک کاردانی در رشته های تحصیلی گروه غیر پزشکی در صورتی می توانند در پذیرش مهر ماه ثبت نام کنند که حداکثر تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳، تعهدات و خدمات قانونی خود را به انجام رسانده باشند. (این فرصت برای داوطلبان ورودی نیمسال دوم تحصیلی تا پایان بهمن ماه خواهد بود.)
  • دانش آموختگان رشته های تحصیلی مورد نیاز وزارت بهداشت در مقطع کاردانی که مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان نیز می باشند، می بایست خدمات خود را تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ برای پذیرش نیمسال تحصیلی اول و تا ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۳ برای پذیرش نیمسال دوم به انجام برسانند.
  • فارغ التحصیلان مقطع کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دارندگان مدرک کاردانی پیوسته و همچنین آن دسته از متقاضیانی که تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ مدرک کاردانی خود را اخذ می نمایند، منعی برای ثبت نام ندارند.
  • دانشجویان دوره کارشناسی که مدرک معادل کاردانی خود را دریافت کرده اند و همچنین دانشجویان محروم از تحصیل آموزشی همانند دانشجویان انصرافی می بایست فرآیند تسویه حساب خود را با دانشگاه محل تحصیل، اداره کل امور دانشجویان داخل و صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به طور کامل انجام داده و سپس اقدام به نام نویسی نمایند. آقایان نیز در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه مجاز به ثبت نام بوده و محدودیتی برای انتخاب رشته نخواهند داشت.
  • دانشجویان دوره های غیر روزانه که در دوره معافیت تحصیلی به سر می برند، لازم است جهت ثبت نام و انتخاب رشته از تمامی شرایط مندرج در قوانین و مقررات وظیفه عمومی برخوردار باشند.
  • مدرک کاردانی دانش آموختگان دوره های کاردانی پیوسته (دارای دیپلم فنی و حرفه ای یا کاردانش نظام قدیم هنرستان) به جای مدرک پیش دانشگاهی ملاک عمل خواهد بود.
  • لازم است بدانید متقاضیانی که ثبت نام کنکور سراسری  را انجام نداده اند، برای شرکت در پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها می بایست مبلغی را جداگانه به عنوان هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری پرداخت نمایند.

  • آن دسته از داوطلبانی که نام نویسی این آزمون را انجام داده اما در جلسه امتحان حضور نداشته اند، بدون نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای می توانند نسبت به ثبت ۱۵۰ کد رشته محل در فرم انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های دانشگاه فرهنگیان و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

سیر تا پیاز آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳ | شرایط و زمان ثبت نام و…

آرکا مشاوره

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳| تمام مقاطع

آرکا مشاوره

تکلیف مشمولان سربازی با تاخیر در اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید