مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

شرایط ثبت نام دانشگاه امام باقر کنکور ۱۴۰۳| دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی

شرایط ثبت نام دانشگاه امام باقر کنکور 1403

اطلاع از شرایط ثبت نام دانشگاه امنیت امام باقر برای داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ بسیار حائز اهمیت است. همزمان با ثبت نام کنکور سراسری داوطلبان ثبت نام دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی دانشگاه امام باقر ۱۴۰۴ به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود، اما مصاحبه و سنجش صلاحیت های ورود به این دانشگاه از قبیل سلامت جسمی و روانی توسط دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی صورت می گیرد.

یکی از مراکز آموزشی دولتی ایران که مدارک آن از اعتبار بالایی برخوردار می باشد، دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر بوده که هر ساله افراد زیادی به دریافت پذیرش از این دانشگاه تمایل نشان می دهند، اما ابهاماتی در خصوص نحوه نام نویسی و شرایط تحصیل در این مرکز وجود داشته و افراد در خصوص رشته های ارائه شده در مقاطع مختلف با سوالاتی رو به رو می گردند که در ادامه توضیحاتی ارائه میگررد.

معرفی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باق

هر ساله افراد زیادی پس از فارغ التحصیلی از متوسطه دوم دغدغه انتخاب بهترین مرکز آموزشی را داشته و تمایل به تحصیل در مراکزی با اعتبار بالا دارند. در خصوص معرفی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر باید توضیح داد که این مرکز تنها افراد دارای شایستگی علمی و رفتاری را پذیرفته و در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خدمات آموزشی ارائه می دهد.

دانشگاه امام باقر زیر نظر وزارت علوم و همچنین وزارت اطلاعات فعالیت کرده و فارغ التحصیلان این مرکز در صورت رعایت قوانین استخدامی شانس جذب در وزارت اطلاعات را خواهند داشت. رشته های تحصیلی متفاوتی در مرکز ارائه گشته که هر فردی بر اساس مهارت ها و توانایی ها می تواند بهترین مورد را برگزیند.

نحوه ورود به دانشگاه امام باقر از طریق شرکت در فراخوان ثبت نام کنکور سراسری بوده و افراد در صورت کسب رتبه قابل قبول پس از انتخاب کد رشته محل های مرکز آموزشی امنیت ملی می بایست در مصاحبه های حضوری شرکت کنند. داوطلبان همچنین باید معاینات پزشکی را پشت سر گذاشته و ثابت نمایند توانایی انجام وظایف خاص و مرتبط با رشته خود را بر عهده دارند.

لازم به ذکر است که تحصیل در دانشگاه امام باقر غالبا شبانه روزی بوده و افراد از امکاناتی همچون خوابگاه برخوردار خواهند شد. داشجویان این مرکز آموزشی حقوق خاصی دریافت نکرده اما می توانند به شکل رایگان در دوره ها شرکت کرده و بدون پرداخت هیچ گونه هزینه از خوابگاه و تغذیه رایگان استفاده نمایند.

شرایط ثبت نام دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی ۱۴۰۳

برای ثبت نام دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی، یکسری شرایط عمومی و اختصاصی در نظر گرفته شده است. داشتن تمامی این شرایط جهت شرکت در سنجش این دانشگاه لازم و ضروری می باشد. تمامی شرایط عمومی و اختصاصی لازم جهت ثبت نام در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری گفته شده است. توجه داشته باشید پذیرش از میان داوطلبان آقا واجد شرایط انجام می گیرد که این شرایط شامل موارد زیر می باشد.

تدين به دين اسلام

داشتن تابعيت جمهوری اسلامی ايران

داشتن اعتقاد و التزامبه ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی ايران

داشتن صلاحیت های استخدامی برابر شرایط و ضوابط گزینش وزارت اطلاعات

داشتن سلامت جسمی و روانی توسط پزشک معتمد وزارت اطلاعات

عدم استخدام یا تعهد به سازمان يا وزارتخانه دیگری

حداكثر سن برای داوطلبان مقطع کارشناسی ۲۳ سال

حداقل معدل کل دیپلم برای داوطلبان گروه های آزمايشی علوم رياضی فیزیک و علوم تجربی ۱۵ و برای داوطلبان گروه آزمايشی علوم انسانی و معارف اسلامی ۱۶ می باشد.(امکان تغییر معدل در پذیرش ۱۴۰۳ وجود دارد)

گذراندن خدمت سربازی، پذيرفته شدگان دانشگاه اطلاعات و امنيت ملی در وزارت اطلاعات

برخوردای از کمک هزینه در طول دوره تحصيل

در صورت حفظ شرايط استخدامی و تائيد صلاحيت داوطلب، استخدام وی در وزارت اطلاعات پس از فارغ التحصیلی 

داشتن خوابگاه برای داوطلبان مجرد غیر بومی واجد شرایط

شبانه روزی و تمام وقت بودن تحصیل در دانشگاه اطلاعات و امنيت ملی

الزام دانشجويان در طول مدت تحصيل به فراگيری یکی از زبان های زنده دنيا و امور فوق برنامه

پرداخت خسارت ناشی از گزینش و تحصیل درصورت انصراف از تحصیل

ارائه دانشنامه مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به فارغ التحصيلان این دانشگاه پس از انجام تعهدات

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۴ با تاثیر ۶۰% معدل (۶۰ درصد سوابق تحصیلی)

لیست رشته های دانشگاه امام باقر

دانشگاه امام باقر هر ساله تعداد کمی دانشجو در رشته های مختلف پذیرش می کند، این دانشگاه در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش دانشجو دارد، در جدول زیر رشته های دانشگاه امام باقر را آورده ایم.

رشته های کارشناسی رشته های کارشناسی ارشد
امنیت بین الملل مدیریت اطلاعات
امنیت نرم مطالعات امنیتی ایران
امنیت  اطلاعات امنیت اطلاعات
ضد تروریسم امنیت بین الملل
علوم فنی امنیت امنیت اقتصادی
پژوهشگری امنیت بیوتروریسم
حفاظت اطلاعات مهندسی مخابرات امنیتی
امنیت اقتصادی حفاظت اطلاعات
مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات مهندسی فناوری اطلاعات و امنیت
دکتری علوم جرم شناسی امنیتی
مدیریت اطلاعات پژوهشگری امنیت

مراحل پذیرش دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی ۱۴۰۳

ثبت نام در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی ۱۴۰۳ صرفا به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی Sanjesh.org انجام می گیرد. لیست رشته های دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی به همراه شرایط پذیرش این دانشگاه، در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری قرار می گیرد، بنابراین مطالعه آن به داوطلبان توصیه می گردد.

علاقمندان به این رشته ها، پس از مطالعه دفترچه ثبت نام و اطلاع از جزئیات پذیرش این دانشگاه در صورت تمایل به ادامه تحصیل در یکی از رشته های مذکور، ابتدا باید اقدام به تهیه کارت اعتباری مورد نیاز خود کرده و سپس با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز و اعلام علاقمندی به ادامه تحصیل در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی (بند ۴۴ فرم ثبت نام)، نسبت به تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری اقدام کرده و در نهایت شماره پرونده و کد رهگیری خود را دریافت نمایند.

داوطلبان علاقمند به هریک از این رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی دانشگاه امام باقر، پس از شرکت در کنکور ۱۴۰۳ باید منتظر اعلام نتایج اولیه این آزمون باشند تا با انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری از وضعیت خود مطلع شوند. تنها داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دوره روزانه شده اند می توانند کد رشته های ارائه شده از این دانشگاه را از دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری استخراج کرده و به ترتیب اولویت هایشان در فرم اینترنتی انتخاب رشته وارد نمایند.

به دلیل حساسیت بالای رشته های ارائه شده در این دانشگاه، مشخصات و اطلاعات مربوط به ثبت نام و انتخاب رشته کنکور سراسری داوطلبان جهت گزینش رشته های تحصیلی دانشگاه اطلاعات و امنيت ملی، کاملا محرمانه نزد سازمان سنجش محفوظ بوده و در زمان مناسب اختیار دانشگاه اطلاعات و امنيت ملی قرار خواهد گرفت. این دسته از داوطلبان برای شرکت در مراحل مصاحبه و سنجش سلامت جسمی و روانی خود باید منتظر تماس تلفنی از طرف دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی باشند تا اطلاعات لازم در خصوص گزينش و پذيرش نهايی به صورت محرمانه به خودشان اعلام می شود.

سایر مراحل پذیرش دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی شامل آزمون تست هوش و شخصیت‌شناسی، معاینات پزشکی (جهت سنجش سلامت جسمی و روانی)، استعلام محلی (جهت اطلاع از صلاحیت متقاضی و خانواده وی در این رشته ها)، مصاحبه عقیدتی (شامل مسائل فرهنگی، عقیدتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور)، مصاحبه فردی شخصیتی (شامل مسائل فردی و خانوادگی داوطلب) می باشد.

مزایای دانشگاه امام باقر

  • دانشجویانی که در این دانشگاه پذیرفته می شوند در دوران دانشجویی خود حقوق غیر نقدی دریافت می کنند.
  • دانشگاه امام باقر خوابگاه هایی کاملا مجهز برای دانشجویان خود ترتیب داده است.
  • برگزاری دوره های آموزشی برای افزایش مهارت این دانشجویان از دیگر مزایای این دانشگاه می باشد.
  • این دانشگاه دانشجویانی که شرایط خوبی در دوران تحصیل خود داشته باشند را بورسیه می کند.
  • اگر افراد در این دانشگاه شرایط خوبی را گذرانده باشند و شرایط لازم برای استخدام در وزرات اطلاعات را داشته باشند می توانند برای استخدام اقدام کنند.
  • افرادی که به تحصیل در این دانشگاه می پردازند پس از گذراندن دوران تعهد خدمت خود از سربازی معاف خواهند شد.
حتما بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳| نکات سرنوشت ساز

آدرس دانشگاه امام باقر

نشانی: ازگل تهران – کنارگذر ارتش – بلوار نیروی زمینی

نزدیک ترین ایستگاه مترو به دانشگاه امام باقر ایستگاه ۱ مترو شهید محلاتی و نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس رانی ایستگاه شهید بابایی می باشد.

انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه امام باقر

همانطور که گفته شد دانشگاه امام باقر از هر چهار گروه آزمایشی پذیرش دانشجو انجام می دهد، شرایط پذیرش در این دانشگاه شرایط خاصی می باشد و فقط قبولی مد نظر نیست، تحصیل در این دانشگاه و کار در این حیطه توانایی بالا و همچنین دقت بالایی را نیز می طلبد، قوانی خاص و پر اهمیتی دارد که از عهده هر کسی برنمی آید و باید با روحیه و توان فرد مطابقت داشته باشد، علاقه نیز بحث بسیار پر اهمیتی در این کار می باشد، مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا پاسخگویی به تمام سوالات شما در رابطه با انتخاب رشته کنکور سراسری و  همچنین سوالات شما در رابطه با این دانشگاه می باشند.

حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ | راهنمای جامع، زمان، نکات مهم

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد تنکابن سال تحصیلی ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

کارنامه قبولی رشته حقوق دانشگاه فردوسی مشهد ۱۴۰۲| آخرین قبولی و درصدهای لازم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید