مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

صفر تا صد دریافت دیپلم مجدد ۱۴۰۳ | شرایط، زمان و ….

صفر تا صد دریافت دیپلم مجدد 1402/آرکا

دریافت دیپلم مجدد ۱۴۰۳ امکانی خاص است که سازمان آموزش و پرورش برای برخی افراد متقاضی درنظر گرفته است. معمولاً افرادی که دیپلم خود را در نظام قدیم آموزشی دریافت کرده‌اند یا صرفاً علاقمند به اخذ دیپلم مجدد در رشته‌هایی غیر از رشته‌ی تحصیلی خود در دبیرستان هستند و یا تمایل دارند علاوه بر دیپلم شاخه‌ی نظری، دیپلم شاخه‌ی کاردانش را نیز دریافت کنند، از این امکان استفاده می‌کنند.

اما استفاده از امکان اخذ دیپلم مجدد، قوانین و قواعد خاص خود را دارد، ازجمله اینکه دریافت آن فقط در رشته‌های غیرمتناظر (رشته‌ای غیر از رشته‌ی تحصیلی دیپلم قبلی متقاضی) امکان‌پذیر است و متقاضیان باید ضمن مراجعه به مدارس دولتی بزرگسالان در شهرستان، منطقه یا ناحیه‌ی محل تحصیل خود، گذارندن برخی دوره‌های آموزشی و شرکت در امتحانات پایه‌ی دوازدهم، دیپلم مجدد دریافت کنند. در این مقاله اطلاعات جزئی و قواعد اصلی دریافت دیپلم مجدد برای علاقمندان ذکر شده است.

روش های اخذ دیپلم مجدد در رشته مشابه

همانطور که قبلا در متن با این مورد اشاره کردیم، در خصوص اخذ دیپلم مجدد در رشته مشابه باید بدانید که داوطلب از هیچ طریقی نمی‌تواند مجددا در رشته ای که قبلا دیپلم آن را اخذ کرده است، نام‌نویسی و دیپلم مجدد را کسب کند.
بعضی از افراد با هدف اینکه بخواهند نمره های دروس خود را ترمیم کنند و یا در کلاس های آموزشی درسی دوباره شرکت نمایند و یا سایر اهداف قصد دارند که مدرک دیپلم خود را مجدد در رشته قبلی اخذ کنند؛ ولی باید بدانند چنین امکانی وجود ندارد.
تنها در صورتی افراد می‌توانند شانس خود را در اخذ دیپلم همان رشته ای که بوده‌اند امتحان کنند که مسیر اخذ دیپلم را ناقص طی کرده باشند، برای مثال امتحان تعدادی از دروس را پاس نکرده باشند و یا در سال تحصیلی دوازدهم شرکت نکرده باشند، در این صورت می‌توانند مجددا در رشته مورد نظر نام نویسی کنند و در کلاس های درسی مدارس‌ بزرگسالان شرکت و روند اخذ دیپلم را طی کنند.

نحوه دریافت دیپلم مجدد در رشته غیرمتناظر

در آيين‌نامه‌ی آموزشی دوره‌ی دوم متوسطه‌ی وزارت آموزش و پرورش آمده است که دارندگان دیپلم نظام جدید و یا نظام قدیم، در صورت تمایل به اخذ دیپلم مجدد (در رشته‌ی غیرمتناظر) در شاخه‌های نظری (علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی فیزیک و معارف) یا کاردانش، پس از تطبیق درس‌ها، می‌توانند کسری درس‌های رشته‌ی مورد نظر را همراه داوطلبان آزاد امتحان دهند و موفق به کسب گواهینامه‌ی دیپلم در شاخه یا رشته‌ی دلخواه خود شوند.

بر اساس اعلام دفتر آموزش متوسطه‌ی نظری، دانش‌آموزان دارای گواهینامه‌ی پایان تحصیلات دوره‌ی متوسطه، اگر متقاضی اخذ دیپلم مجدد در رشته‌ی غیرمتناظر با دیپلم قبلی خود در نظام جدید آموزشی هستند، می‌توانند با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش شهرستان، مناطق و نواحی محل أخذ دیپلم خود، پس از تطبیق دروس مشترک با نظام جدید آموزشی، در آزمون باقیمانده‌ی دروس دیپلم غیرمتناظر رشته‌ی جدید در مدارس بزرگسالان دولتی به صورت داوطلب آزاد شرکت و درصورت قبولی، دیپلم در رشته جدید دریافت کنند.

فارغ‌التحصیلان نظام‌های قدیم شش ساله، چهارساله، ترمی-واحدی و سالی-واحدی، درصورت درخواست برای دیپلم مجدد در رشته‌ی غیرمتناظر نظام جدید آموزشی، باید در آزمون تمامی دروس پایه‌ی دوازدهم شرکت کنند.

بیشتر بدانید: تغییرات ضریب دروس در کنکور سراسری ۱۴۰۳ | تجربی، انسانی، ریاضی

دیپلم مجدد در رشته‌ تجربی

بر اساس نمون برگ کارنامه‌ی تطبیق متقاضیان اخذ دیپلم مجدد در رشته‌ی علوم تجربی، دارندگان دیپلم نظام جدید و نظام قدیم آموزشی (دوره ۶ ساله/ ۴ ساله/ سه ساله ترمی داحدی/ سه ساله سالی واحدی) که متقاضی اخذ دیپلم مجدد (در رشته‎‌ی غیرمتناظر) هستند، باید برای دریافت دیپلم مجدد در رشته‌ی علوم تجربی دروسی که در جدول زیل ذکر شده است را اخذ و در امتحانات (داخلی / نهایی) آن‌ها شرکت کنند:

 

ردیف عنوان درس ردیف عنوان درس
۱ تعلیمات دینی (دینی، اخلاق و قرآن) ۳ ۸ سلامت و بهداشت
۲ عربی، زبان قرآن ۳ ۹ مدیریت خانواده و سبک زندگی
۳ فارسی ۳ ۱۰ علوم اجتماعی
۴ نگارش ۳ ۱۱ زیست شناسی ۳
۵ زبان خارجی ۳ ۱۲ ریاضی ۳
۶ تربیت بدنی ۳ ۱۳ فیزیک ۳
۷ شیمی ۳ ۱۴ –—–

دیپلم مجدد در رشته‌ علوم انسانی

بر اساس نمون برگ کارنامه‌ی تطبیق متقاضیان اخذ دیپلم مجدد در رشته‌ی ادبیات و علوم انسانی، دارندگان دیپلم نظام جدید و نظام قدیم آموزشی (دوره ۶ ساله/ ۴ ساله/ سه ساله ترمی داحدی/ سه ساله سالی واحدی) که متقاضی اخذ دیپلم مجدد (در رشته‎‌ی غیرمتناظر) هستند، باید برای دریافت دیپلم مجدد در رشته‌ی ادبیات و علوم انسانی دروسی که در جدول زیل ذکر شده است را اخذ و در امتحانات (داخلی / نهایی) آن‌ها شرکت کنند:

 

ردیف عنوان درس ردیف عنوان درس
۱ تعلیمات دینی (دینی، اخلاق و قرآن) ۳ ۹ تاریخ ۳
۲ فارسی ۳ ۱۰ ریاضی و آمار ۳
۳ نگارش ۳ ۱۱ جامعه شناسی ۳
۴ زبان خارجی ۳ ۱۲ فلسفه ۲
۵ تربیت بدنی ۳ ۱۳ مطالعات فرهنگی
۶ عربی (زبان تخصصی رشته) ۳ ۱۴ سلامت و بهداشت
۷ علوم و فنون ادبی ۳ ۱۵ مدیریت خانواده و سبک زندگی
۸ جغرافیا ۳    

دیپلم مجدد در رشته‌ ریاضی فیزیک

آموزش و پرورش «نمون برگ کارنامه‌های تطبیق جهت اخذ دیپلم مجدد در رشته‌های غیرمتناظر شاخه‌های نظری و کاردانش» را برای ابلاغ به ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها، مناطق و نواحی مختلف، ارائه کرده است.

بر اساس نمون برگ کارنامه‌ی تطبیق متقاضیان اخذ دیپلم مجدد در رشته‌ی ریاضی فیزیک، دارندگان دیپلم نظام جدید و نظام قدیم آموزشی (دوره ۶ ساله/ ۴ ساله/ سه ساله ترمی داحدی/ سه ساله سالی واحدی)،که متقاضی اخذ دیپلم مجدد (در رشته‎‌ی غیرمتناظر) هستند، باید برای دریافت دیپلم مجدد در رشته‌ی ریاضی فیزیک دروسی که در جدول زیل ذکر شده است را اخذ و در امتحانات (داخلی / نهایی) آن‌ها شرکت کنند:

ردیف عنوان درس ردیف عنوان درس
۱ تعلیمات دینی (دینی، اخلاق و قرآن) ۳ ۸ زبان خارجی ۳
۲ عربی، زبان قرآن ۳ ۹ تربیت بدنی ۳
۳ فارسی ۳ ۱۰ فیزیک ۳
۴ نگارش ۳ ۱۱ شیمی ۳
۵ هندسه ۳ ۱۲ سلامت و بهداشت
۶ حسابان ۲ ۱۳ مدیریت خانواده و سبک زندگی
۷ ریاضیات گسسته ۱۴ علوم اجتماعی

دیپلم مجدد در شاخه کاردانش

بر اساس آیین‌نامه‌ی آموزشی نظام جدید دوره‌ی دوم متوسطه، کارنامه‌ی قبولی پایه‌ی دوازدهم متقاضیان اخذ دیپلم مجدد در رشته‌ی غیرمتناظر شاخه‌‎ی کاردانش، معادل دروس عمومی، انتخابی، اختیاری، شایستگی پایه و کارورزی از آن‌ها پذیرفته می‌شود و این افراد باید نسبت به ارائه‌‎ی گواهینامه‌ی دروس مهارتی (شایستگی‌های فنی) و گذراندن دروس شایستگی‌های غیرفنی رشته‌‎ی مورد نظر و نیز دروس تعلیمات دینی ۳ (دینی، اخلاق و قرآن ۳) و (عربی، زبان قرآن ۳) در یکی از رشته‌های مهارتی شاخه‌ی کاردانش اقدام کرده و در صورت کسب نمره‌ی قبولی، «دیپلم با معدل در رشته‌ی مهارتی» دریافت کنند.

 

در این آیین‌‎نامه آمده است که فارغ‌التحصیلان نظام جدید آموزش، اگر متقاضی اخذ دیپلم مجدد در رشته‌ی غیرمتناظر با دیپلم قبلی خود باشند، الزامی به انتخاب مجدد درس یا دروسی که قبلاً نمره‌ی قبولی در آن کسب کرده‌اند، ندارند و در صورت تمایل، نمرات این دروس از آن‌ها پذیرفته شده و در کارنامه‌ی تحصیلی جدید آن‌ها ثبت خواهد شد.

بیشتر بدانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

نحوه دریافت دیپلم مجدد در شاخه فنی و حرفه ای

همانطور که تا این بخش از مقاله ذکر شد، بخشنامه‌های مربوط به گرفتن دیپلم مجدد، این امکان را فقط منوط به تقاضا برای دریافت دیپلم مجدد در رشته‌ی نامتناظر با مدرک قبلی در رشته‌های شاخه‌های نظری و کاردانش کرده‌اند. این بدان معنا است که اگر شما در رشته‌ی فنی و حرفه‌ای دیپلم داشته باشید و بخواهید دیپلم مجدد در رشته‌های نظری و کاردانش بگیرید، اشکالی ایجاد نمی‌شود، اما بخشنامه‌ی آموزش و پرورش این امکان را برای دریافت دیپلم مجدد فنی و حرفه‌ای ذکر نکرده است.

در عین حال متقاضیانی که در نظام قدیم درس خوانده‌اند و اکنون به دنبال اخذ دیپلم مجدد در شاخه‌ی فنی و حرفه‌ای هستند، معمولاً با گذراندن پایه‌ی دوازدهم رشته‌های فنی و حرفه‌ای در مدارس بزرگسال، امکان دریافت دیپلم تطبیقی را پیدا می‌کنند.

گفته می‌شود که این افراد باید مدرک قبولی خود از رشته‌ی قبلی را به اداره‌ی آموزش و پرورش منطقه‌ی ارائه داده و تقاضای تطبیق دروس بدهند. آموزش و پرورش سپس مدرک پایان تحصیلات را تایید کرده و آن را به واحد دیپلم تطبیقی هدایت می‌کند.

به متقاضی اعلام می‌شود که برای گرفتن دیپلم تطبیقی باید چه دروسی را بخواند و درنهایت با شرکت در امتحانات عملی و کتبی دروس اعلام شده و کسب نمره‌ی قبولی، متقاضی مدرک دیپلم تطبیقی فنی و حرفه‌ای خود را دریافت می‌کند. با دریافت دیپلم فنی حرفه‌ای، می‌توان در کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای شرکت کرد و یا بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته‌های بدون کنکور فنی و حرفه‌ای شد.

وزارت آموزش و پرورش موظف است كارنامه‌های دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصيلی (منطبق با ساختارهای قبلی) متقاضی ادامه‌ی تحصيل در نظام جديد آموزشی را با پايه‌ها و عناوين دروس در دوره‌های اول و دوم متوسطه، تطبيق دهد، اما توجه به این نکات ضروری است:

  • دارندگان مدرک دیپلم رشته‌های فنی و حرفه‌ای نمی‌توانند در همان رشته‌ی قبلی خود ديپلم مجدد دریافت کنند.
  • متقاضیان برای گذراندن دروس رشته‌ی فنی و حرفه‌ای باید به صورت داوطلب برای گذراندن پایه‌ی دوازدهم به مدارس بزرگسال مراجعه کنند.

مدارک لازم جهت اخذ دیپلم مجدد

کسانی که قصد اخذ دیپلم مجدد ۱۴۰۳ را دارند باید مدارک خود را آماده نمایند و سپس به اداراه مربوطه مراجعه کرده و اقدام به نام ‌نویسی کنند. در این قسمت به مدارک لازم جهت اخذ دیپلم مجدد اشاره خواهیم کرد:

شناسنامه
کارت شناسایی
عکس پرسنلی
کارنامه فارغ التحصیلی (آخرین وضعیت تحصیلی متقاضی)
اصل مدرک گواهی موقت دیپلم

زمان امتحانات دیپلم مجدد

آموزش و پرورش هر سال در یک بازه‌ی زمانی مشخص، ملزم به ثبت نام متقاضیان اخذ دیپلم مجدد است. این بازه‌ی زمانی معمولاٌ ابتدای مهر ماه آغاز و تا اواخر آبان ادامه دارد.

متقاضیان اخذ دیپلم مجدد باید در یکی از نوبت‌های امتحانات خرداد، شهریور یا دی ماه شرکت کرده و تمام دروس پایه‌ی دوازدهم را امتحان بدهند. این متقاضیان اگر با موفقیت این امتحانات را پشت سر گذاشتند، می‌توانند دیپلم جدید خود را دریافت کنند.

دیپلم مجدد چیست؟

اگر دیپلم داریم در نظام قدیم و یا جدید میتوانیم در همان رشته دوباره دیپلم بگیریم؟

تفاوت ترمیم نمره با دیپلم مجدد در چیست؟آیا میتوانم تطابق دروس بدهم و فقط دروس مغایر را شرکت کنم؟

آیا بعد از اخذ دیپلم مجدد میتوانم برای ترمیم نمرات ان دیپلم جدید اقدام کنم؟آیا میتوانم در اخذ دیپلم مجدد تمام واحد های درسی رو یا قسمتی از انها را امتحان دهم؟

اگر در فرایند امتحان گیری موفق به اخذ نمره قبولی نشویم و به اصطلاح تجدید شویم میتوانیم دوباره امتحان شرکت کنیم؟

چند بار این امکان پذیر است؟

آیا بعد از اخذ دیپلم مجدد . دیپلم قبلی که داریم باطل میشود؟

آیا برای اخذ دیپلم مجدد نمره مستمر نیز موثر است یا نه؟

درباره سوال و پاسخ بالا فرق مستمر و کتبی نهایی در چیست؟

آیا نمره کل در کنکور ملاک است یا نهایی؟

آیا برای اخذ دیپلم مجدد باید پایان خدمت داشته باشی؟

و …..

برای یافتن پاسخ سوالات خود با مرکز کارشناسان آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های داشگاه فرهنگیان و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

تمدید مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

تبدیل تراز به رتبه کنکور ۱۴۰۳| نرم افزار تخمین رتبه با تراز

آرکا مشاوره

دندانپزشکی تعهدی ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

۵۶ دیدگاه

سهیلا ۱۴۰۲-۰۹-۱۸در ۱۴:۵۲

سلام روزتون بخیر
ببخشین من نظام قدیم ترمی-واحدی هستم و سال ۸۰ تو رشته ریاضی ، پیش دانشگاهی تموم کردم ، امسال میخواستم برا کنکور و دیپلم مجدد تجربی اقدام کنم ، شما بالا فرمودین باید در امتحانات (داخلی/نهایی) شرکت کنیم ،
تشکر

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۰۹-۱۸در ۱۵:۲۲

با سلام…..مقاله فوق برای دیپلم مجدد میباشد…….شما میتوانید تحت شرایطی دیپلم تجربی را اخذ نمایید…….شرایط دریافت دیپلم با سوابق تحصیلی متفاوت میباشد…..جهت کسب راهنمایی بیشتر میتوانید با مشاوران آرکا تماس بگیرید……

پاسخ
شبنم ۱۴۰۲-۰۹-۱۹در ۰۹:۴۵

سلام با همین مدرک دیپلم مجدد میشه در دانشگاه ثبت نام کرد؟

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۰۹-۱۹در ۱۲:۲۲

با سلام….بستگی به عواملی از قبیل، گروه دیپلم، رشته مورد تقاضا، دانشگاه مقصد و…. داره

پاسخ
صبا ۱۴۰۲-۰۹-۲۰در ۱۹:۱۳

سلام من رشته انسانی ام میخوام کنکور تجربی بدم میتونم دیپلم مجدد بگیرم؟

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۰۹-۲۰در ۲۳:۰۱

با سلام…..بله میتوانید……

پاسخ
پریسا ۱۴۰۲-۰۹-۲۹در ۰۲:۲۰

سلام من رشتم ریاضی بوده الان داوطلب دیپلم مجددرشته تجربی هستم و برخی دروس نهایی رو در دی ماه بایدپاس کنم ایا این درسته که نمرشون برای کنکور بی تاثیره؟

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۰۹-۲۹در ۰۷:۴۵

با سلام………..برای ایجاد سوابق تحصیلی بایستی در آزمون خرداد ماه شرکت نمایید……برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره میتوانید با کارشناسان مرکز مشاوره آرکا تماس حاصل نمایید………

پاسخ
Hana ۱۴۰۲-۰۹-۳۰در ۱۱:۱۴

سلام وقتتون بخیر من دیپلم تجربی نظام جدید دارم میخام دیپلم انسانی بگیرم آیا درسی هست ک تطبیق بخوره یا نه همه رو باید دوباره امتحان بدم؟

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۰۹-۳۰در ۱۱:۳۱

با سلام……بله…..اکثر دروس شما قابل تطبیق میباشد…………

پاسخ
زهرا ۱۴۰۲-۱۰-۰۲در ۱۴:۵۰

سلام ببخشید من دیپلم ناقص تجربی دارم[فقط ۸ واحد پاس نکردم] آیا میتونم دیپلم مجدد انسانی رو بگیرم؟

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۱۰-۰۳در ۱۲:۴۱

با سلام………..تحت شرایطی میتوانید دیپلم جدید خود را اخذ نمایید……………برای مشاوره و راهنمایی بیشتر میتوانید با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا در تماس باشید………….

پاسخ
نگین ۱۴۰۲-۱۰-۰۴در ۰۰:۴۵

من دیپلم انسانی دارم
میخام سوابق ۱۲ اجریی اسجاد کنم هدفمم پزشکیه
حالا فقط برا ۱۲ ام سوابق ایجاد کنم کافیه؟

پاسخ

پاسخ
پریسا ۱۴۰۲-۱۰-۰۹در ۱۵:۳۲

سلام بنده برای دیپلم مجدد رفتم ثبت نام گفتن که حتما باید چند واحد دی پاس کنم چون خرداد برای داوطلب های ازاد سقف هجده واحد وجود داره این درسته یا میتونم کل دروس رو خرداد بردارم؟

پاسخ
ساریه ۱۴۰۲-۱۰-۱۰در ۱۴:۵۷

من رشته ریاضی هستم در امتحان نهایی دی ماه تجدید شدم و الان دیپلم ناقص هستم میتونم خرداد دیپلم مجدد کنم و دیپلم تجربی بگیرم

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۱۰-۱۲در ۰۲:۲۰

با سلام………….بله

پاسخ
مریم ۱۴۰۲-۱۰-۱۳در ۱۷:۳۸

سلام من دیپلم مجدد تجربی هستم از (رشته ی فنی به تجربی) میخوام کنکور تیر ماه و اردیبهشت ماه رو شرکت کنم منتهی پارسال خرداد ماه که برای امتحانات نهایی دیپلم مجدد شرکت کرده بودم نتونستم برم سر جلسه ی امتحان و برام صفر رد کردن الانم که دوباره برای دی ماه شرکت کردم بنا به دلایل شخصی و مشکلاتم نتونستم دوباره تو جلسه حضور داشتع باشم و از اون جایی هم ک شنیدم امتحانات دی ماهم هیچ تاثیری تو کنکور و سوابق تحصیلیم نداره میخواستم بدونم برای ثبت نام دوباره برای خرداد ماهم مشکلی پیش نمیاد؟ از مدیر مدرسه پرسیدم گفتش هیچ مشکلی نداره ولی بعضیا میگن محرومیت داره چون دوبار شرکت کردم و نرفتم ۲۲ سالمه و مدرسه بزرگسال هستم استرس دارم چون نمیخوام پشت کنکور بمونم اگر میشه جواب بدید ممنون میشم
محرومیتی نداره؟ مانعی نداره؟و یا تو کنکورم تاثیر بدی نمیزاره؟ و اینکه چون صفر برام رد کردن تو امتحانات خردادم تاثیر بدی تو نمراتم نمیزاره؟

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۱۰-۱۳در ۲۳:۰۰

سلام…..بله میتوانید ترمیم معدل شرکت نمایید………جزئیات ثبت نام اطلاع رسانی خواهد شد…….

پاسخ
صنم ۱۴۰۲-۱۱-۰۱در ۰۱:۴۱

سلام. من میتونم الان‌ برای دیپلم مجدد اقدام کنم یا دیره؟

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۱۱-۰۱در ۰۸:۱۸

با سلام…………..بله

پاسخ
یلدا ۱۴۰۲-۱۱-۰۱در ۲۱:۰۲

سلام. من ۱۲ طراحی دوخت فنی هستم. آیا میتونم اقدام کنم برای آزمون دروس تطبیقی حسابدای و در کنکور فنی حسابداري شرکت کنم؟

پاسخ
نواز ۱۴۰۲-۱۱-۱۱در ۱۲:۳۰

سلام من دیپلم تجربی نظام قدیم دارم سال ۸۰ امسال میتونم دیپلم مجدد تجربی شرکت کنم یا نه ؟؟؟؟؟
لیسانس هم دارم

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۱۱-۱۱در ۱۹:۳۰

با سلام………..شما نمیتوانید در یک رشته دوتا دیپلم دریافت کنید…………ولی میتوانید برای سال ۱۲ و جهت شرکت در کنکور سوابق تحصیلی قوی ایجاد نماییید………….برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید در قسمت آیکون تماس با مشاور درخواست خود را ثبت نمایید………………

پاسخ
عرشیا ۱۴۰۲-۱۱-۱۱در ۱۳:۴۹

سلام برای گرفتن دیپلم مجدد فقط باید دروس دوازدهم اون رشته رو امتحان بدم یا مال دهم و یازدهم رو هم ؟ خودم تجربی هستم

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۱۱-۱۱در ۱۹:۳۰

با سلام……بستگی به شرایط و نوع دیپلم شما دارد…………..

پاسخ
فاطمه اذرنیا ۱۴۰۲-۱۱-۱۲در ۲۰:۰۲

سلام من می‌خوام دیپلم مجدد بگیرم ازرشته فنی به انسانی امروز رفتم تطبیق دادم درس های عمومی رشته انسانی رو در رشته فنی پاس کردم اما تطبیق نکردن فقط دوتاش رو کردن میگن فقط ۴واحد میتونیم تطبیق بدیم بقیش رو نه حالا چیکار کنم من نمی‌خوام دوباره امتحان کتابهایی که پاس کردم رو بدم

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۱۱-۱۲در ۲۱:۴۷

سلام……….اگر صرفا میخواهید در کنکور سراسری ۱۴۰۳ شرکت نمایید، نیازی به دیپلم مجدد ندارید……برای کسب اطلاعات بیشر میتوانید از طریق آیکون تماس با مشاور، درخواست خود را ثبت نمایید…………..

پاسخ
aa ۱۴۰۲-۱۱-۱۵در ۱۳:۵۴

سلام میخام دیپلم مجدد بگیرم میتونم دروس عمومی رو دوباره امتحان بدم ؟

پاسخ
محدثه ۱۴۰۲-۱۱-۱۵در ۲۲:۳۱

سلام وقت بخیر. بنده دیپلم مجددم(تجربی) رو دی ماه امسال گرفتم.الان میتونم برای خرداد ماه،ترمیم معدل(تجربی) تمام دروس شرکت کنم؟

پاسخ
zahra ۱۴۰۲-۱۱-۱۶در ۰۱:۲۹

سلام من دیپلم انسانی نظام قدیم دارم میخوام دیپلم مجدد رشته تجربی بگیرم ولی نمیخوام دروس مشترکم رو تطبیق بدم میخوام کل دروس دوازدهم تجربی رو امتحان بدم امکانش هست؟ و کی باید اقدام کنم؟ چون میخوام کنکور تیر ۱۴۰۳ رو شرکت کنم.

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۱۱-۱۶در ۱۱:۳۱

با سلام
هنوز بخشنامه ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳ تهیه و منتشر نشده است. به محض انتشار توسط سازمان آموزش و پرورش کشور اطلاع رسانی خواهد شد

پاسخ
zahra ۱۴۰۲-۱۱-۱۶در ۱۲:۲۵

وقت به خیر جواب سوال منو ندادین
سلام من دیپلم انسانی نظام قدیم دارم میخوام دیپلم مجدد رشته تجربی بگیرم ولی نمیخوام دروس مشترکم رو تطبیق بدم میخوام کل دروس دوازدهم تجربی رو امتحان بدم امکانش هست؟

پاسخ
اسرا ۱۴۰۲-۱۱-۱۷در ۰۱:۲۴

سلام تا کی وقت هست برای ثبت نام دیپلم مجدد

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۱۱-۱۸در ۱۵:۳۱

در اولین فرصت به مدرسه یزرگسالان مراجعه نمایید

پاسخ
دنیا ۱۴۰۲-۱۱-۲۰در ۲۳:۳۸

سلام من دیپلم تجربی دارم میخوام کنکور تیر انسانی ثبت نام کنم خواستم واسش دیپلم مجدد بگیرم الان دیر نشده؟

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۱۱-۲۱در ۱۴:۱۱

سلام……….خیر…..میتوانید از الان اقدام نمایید.

پاسخ
سحر ۱۴۰۲-۱۱-۲۴در ۱۰:۵۵

سلام من میتونم الان ثبت نام کنم برای دیپلم مجدد تجربی ؟

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۱۱-۲۴در ۱۳:۲۲

سلام….میتونید از الان برای تهیه مدارک و مستندات اقدام نمایید ولی هنوز تاریخ دقیق ثبت نام اعلام نشده است…..( تقریبا اواخر اسفند یا فروردین ماه ۱۴۰۳ )

پاسخ
میترا ۱۴۰۲-۱۱-۲۶در ۱۴:۵۴

سلام من نظام قدیم بودم و دیپلم فنی حرفه ای کامپیوتر دارم و فوق دیپلم کامپیوتر
میخوام کنکور تجربی شرکت کنم
به دلیل اثر قطعی معدل دوازدهم در کنکور باید امتحان نهایی شرکت کنم
روند من به چه صورت میشه یعنی دقیقا باید کجا برم چی ثبت نام کنم
دیپلم مجدد با تطبیق چه فرقی داره
من کدوم رو باید شرکت کنم ؟

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۱۱-۲۶در ۲۲:۴۴

با سلام…..شما برای قبولی در رشته های نسبتا خوب بایستی سوابق تحصیلی ایجاد نمایید…..برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در این خصوص میتوانید از طریق آیکون تماس با مشاور درخواستتون رو ثبت کنید…….موفق باشید

پاسخ
میترا ۱۴۰۲-۱۱-۲۷در ۲۰:۰۹

سلام
ببخشید ایجا سوابق تحصیلی و دیپلم مجدد و تطبیق چه فرقی باهم دارن؟
من ۹۶فارغ تحصیل فنی حرفه ای بودم و ۹۸ فارغ تحصیل فوق دیپلم از طریق همون فنی حرفه ای ،الان ۴ سال گذشته میخوام تجربی شرکت کنم ،روند من به چه صورت میشه؟ باید چیکار کنم

پاسخ
خورشید ۱۴۰۲-۱۲-۱۹در ۱۹:۵۶

سلام وقت بخیر ،ببخشید من امسال فارغ تحصیل شدم و دیپلم تجربی دارم . اگه بخوام برای دیپلم مجدد رشته ی انسانی اقدام کنم . فقط باید دروس غیر مشترک رو امتحان بدم یا می توانم همه‌ی درس ها حتی مشترک هارو هم امتحان بدم؟چون می‌خوام معدلم بالا باشه..

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۱۲-۲۰در ۰۸:۵۱

سلام، باید کلیه نمرات اکتسابی، سال فارغ التحصیلی، رشته هدفتون و ….. مورد بررسی قرار بگیرد تا اینکه بتوانید بهترین انتخاب و برنامه ریزی را داشته باشید. در کل مختار هستید که هر درسی رو ترمیم نمایید.

پاسخ
مریم ۱۴۰۳-۰۱-۰۹در ۰۲:۰۳

سلام وقت بخیر برای دیپلم مجدد میتونم فروردین برای ثبت نام مدرسه بزرگسالان میتونم خرداد برای امتحانات نهایی شرکت کنم ؟

پاسخ
Maryam ۱۴۰۳-۰۱-۰۹در ۰۲:۰۹

سلام برای دیپلم مجدد میتونم الان ثبت نام کنم ؟

پاسخ
سحر ۱۴۰۳-۰۱-۱۲در ۰۹:۵۸

سلام،دیپلم ریاضی سال نود گرفتم، می‌خوام کنکور تیرماه ۱۴۰۳تجربی شرکت کنم،میتوانم امتحان دیپلم مجدد خرداد۱۴۰۳شرکت کنم؟چطور زمان ثبت نام دیپلم مجدد تجربی وارد سیستم کنم؟

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۳-۰۱-۱۲در ۱۰:۲۲

با سلام، تحت شرایطی میتوانید در کنکور تجربی شرکت نمایید و ایجاد سابقه کنید……..برای راهنمایی بیشتر و کسب اطلاعات دقیق میتوانید از طریق لینک تماس با مشاور اقدام نمایید.

پاسخ
محمدرضا ۱۴۰۳-۰۱-۱۵در ۰۲:۳۶

سلام من دیپلم مجدد ریاضی ۱۴۰۲ گرفتم و همه دروس رو امتحان دادم
اگر نخوام برای ۱۴۰۳ ترمیم کنم
این فرصت برای ۱۴۰۴ برای من باقی میماند که ترمیم معدل کنم

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۳-۰۱-۱۵در ۲۱:۵۰

با سلام….برای کنکور ۱۴۰۴ هنوز هیچ ابلاغیه ای منتشر نشده است.

پاسخ
فاطمه ۱۴۰۳-۰۵-۰۹در ۱۲:۰۰

سلام بنده دیپلم انسانی دارم میخوام دیپلم مجدد تجربی بگیرم با توجه به اینکه کنکور ۱۴۰۴ تاثیر پایه دوازدهم و یازدهم با هم می‌باشد ایا من میتونم یازدهم رو دی ماه شرکت کنم (شنیدم که امتحانات دی تاثیری در کنکور و سوابق تحصیلی ندارن آیا درسته یا خیر؟) و دوازدهم خرداد یا جفتش خرداد باید امتحان بدم و اینکه آیا دهمم لازمه امتحان بدم یا خیر

پاسخ
فرزانه رحمتی ۱۴۰۳-۰۵-۳۰در ۲۲:۰۰

سلام خسته نباشید من دیپلم قدیمم سال ۷۶گرفتم میخوام دوباره کنکور شرکت کنم میگن نمیتونم بااین کنکورتاریخش گذشته نمی‌دونم چیکارکنم خیلی درمونده شدم🤦‍♀️

پاسخ
فرزانه رحمتی ۱۴۰۳-۰۵-۳۰در ۲۲:۰۳

سلام خدمت شما من دیپلم قدیم هستم انسانی بودم میخوام دوباره کنکور شرکت کنم ولی میگن تاریخ دیپلمت گذشته من چجوری باید دوباره دیپلم بگیرم میشه راهنماییم کنین لطفاً

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۳-۰۵-۳۱در ۰۰:۵۱

با سلام، شما تحت شرایطی میتوانید در کنکور سراسری شرکت نمایید. جهت راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک تماس با مشاور با کارشناسان مرکز در ارتباط باشید.

پاسخ
پی ۱۴۰۳-۰۶-۰۸در ۱۷:۵۹

سلام وقتتون بخیر
من دیپلم فنی دارم برای دیپلم مجدد اقدام کردم و ثبت نام کردم ولی امتحان ندادم
با دیپلم اصلی ک دارم میتونم برم دانشگاه ثبت نام کنم؟!
یعنی این دیپلم مجدد اشکالی توش ایجاد نمیکنه
چون دیگ امتحاناشو ندادم

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۳-۰۶-۰۹در ۱۱:۰۷

با سلام، تحت شرایطی میتوانید و هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. برای راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق لینک تماس با مشاور درخواست خود را ثبت نمایید.

پاسخ
ساسان ۱۴۰۳-۰۶-۱۳در ۱۸:۳۳

سلام من سال ۱۴۰۲ دیپلم دوم تجربی گرفتم رشته قبلیم انسانی بود دیپلم انسانی رو ۱۴۰۱ گرفتم ،برای ایجاد سوابق تحصیلی سال یازدهم تجربی که در کنکور ۱۴۰۴ تاثیر داره باید عمومی هارو هم امتحان بدم، یعنی درسی مثل فارسی۲ و نگارش۲ و زبان۲ از انسانی نمره میاد یا باید ایجاد کنم؟

پاسخ

دیدگاهی بنویسید