مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

فراموشی رمز دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی۱۴۰۳| تمامی پایه ها

کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی ۱۴۰۳ و نیز ثبت حضور و غیاب دانش آموزان در زمان برگزاری امتحانات نیازمند دریافت کارت ورود به جلسه آزمون می باشد. تا پیش از این دریافت این کارت از طریق سامانه پادا صورت می گرفت اما از امسال دانش آموزان باید ضمن داشتن برنامه ریزی درسی مناسب و اطلاع از برنامه امتحان نهایی در بازه انتشار کارت به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه نموده و کارت خود را دریافت نمایند

فراموش نکنید همراه داشتن کارت ورود به جلسه امتحان نهایی ۱۴۰۳ اجباری است و افرادی که این کارت را با خود ندارند، اجازه شرکت در کردن در جلسه امتحان را نخواهند داشت. امتحانات نهایی در خرداد ماه به صورت هماهنگ و کشوری برگزار خواهد شد که در سال های اخیر نیز به دلیل کرونا دریافت کارت به صورت اینترنتی بوده است. در سال جاری نیز امکان دریافت این کارت از طریق سامانه پادا فراهم می باشد و افراد می توانند برای دریافت آن اقدام نمایند

اگر در خصوص نحوه دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی سوال دارید و یا زمان دریافت این کارت را نمی دانید در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات مربوط به آن را در اختیار شما قرار دهیم.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی۱۴۰۳

همانطور که می دانید امتحانات پایه دوازدهم، به دلیل کشوری بودن آن به صورت هماهنگ و همزمان در سراسر کشور برگزار می شود. از سوی دیگر روند برگزاری این امتحانات به دلیل حساسیت بالا و تاثیر ۵۰ درصدی معدل حاصله از آن بر رتبه کنکور، با نظم بسیار بیشتری انجام می پذیرد. در سال های گذشته دانش آموزان بایستی برای ارائه مدارک لازم جهت دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی به صورت حضوری به مدارس مراجعه می کردند و این کارت را از مدیر اخذ می نمودند.(از امروز ۲۸ اردیبهشت ماه آغاز شده است)

امتحانات نهایی در سه نوبت خرداد و دی ماه برگزار می گردد و دانش آموزانی که موفق به قبولی در خرداد نمی شوند می توانند در شهریور مجدد امتحانات نهایی را داده و قبول شوند. اگر دانش آموز به دلایل مختلفی در شهریور ماه ، موفق به قبولی نشود باز در دی ماه می تواند برای امتحانات نهایی خود را آماده نماید. دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی از طریق سامانه پادا امکان پذیر بوده و زمان دریافت کارت در این سامانه متغیر است و زمان دقیقی ندارد اما بر اساس سال های گذشته در حدود ده روز قبل از شروع امتحانات اطلاعیه برای دریافت کارت ورود به جلسه منتشر شده و در حدود یک هفته فرصت دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی برای دانش آموزان وجود خواهد داشت.

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی۱۴۰۳

در سال های گذشته دریافت کارت ورود به جلسه از طریق مدارس یا سامانه پادا قابل انجام بود اما در سال ۱۴۰۲، این کارت توسط سایت my.medu.ir در دسترس دانش آموزان قرار گرفت. دانش آموزان برای ورود به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش می توانند همانند راهنمای زیر عمل کنند.

۱در ابتدا نقش خود را به عنوان دانش آموز انتخاب کنند.

۲ پس از انتخاب ملیت خود، در کادرهای مشخص شده کد ملی و سریال شناسنامه را وارد کرده و در نهایت گزینه “ورود” را بفشارند.

۳ اکنون به پورتال خود وارد شده اند که با انتخاب کلید “کارت امتحان نهایی” می توانند آن را دریافت نمایند.

دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی ۱۴۰۳ برای کلیه داوطلبان اعم از دانش آموزان دوره روزانه و شبانه یا بزرگسالان و داوطلبان متقاضی دریافت سوابق تحصیلی و ترمیم معدل، لازم است. این داوطلبان از طریق طی مراحل زیر بعد از ورد به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir می توانند کارت ورد به جلسه آزمون خود را دریافت نمایند. در صفحه ورود به سایت نقش دانش آموز را انتخاب نموده و ضمن انتخاب تابعیت، کد ملی و شماره سریال شناسنامه خود را وارد نموده و روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه

🔶 پس از ورود شما می توانید به دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی بپردازید.

🔶همچنین یاد آور می شویم که رمز عبور را باید از مدیر مدرسه تقاضا نمایید که از طریق سامانه سیدا در اختیار شما قرار گرفته می شود.

روش دوم و جدید دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی ۱۴۰۳

دریافت کارت امتحان نهایی

به دلیل مشکل فنی سامانه مای مدیو، داوطلبان گرامی میتوانند با کلیک بر روی دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نهایی مطابق شکل فوق از طریق سامانه دانا اقدام نمایند. در ادامه همانند شکل زیر به سامانه صدور کارت هدایت شده و با وارد کردن کد ملی و رمز خود نسبت به دریافت کارت اقدام نمایند.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی

سپس با ورود به پروفایل داوطلبی میتوانید نسبت به دریافت کارت خود اقدام نمایید.

نمونه کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی

فراموشی رمز عبور سایت دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی ۱۴۰۳

علیرغم اینکه در شرایط کنونی و قرمز شدن بسیاری از شهرهای کشور، امتحانات پایه های ابتدایی، متوسطه اول و دوم به صورت غیر حضوری برگزار می شود، اما امتحانات پایه نهم و دوازدهم را نمی توان به این شکل و ناچارا غیر حضوری خواهد بود. در این بین دیدیم که سایت دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی نیز برای این عزیزان در نظر گرفته شده است.

 

☑️ قبل از هر چیز توصیه می کنیم که دریافت کارت ورود به جلسه را به روزها یا ساعات نهایی واگذار نکنید، چرا که ممکن است به دلایل مختلف با مشکل مواجه شوید.

☑️ نکته دیگر آنکه برنامه امتحانی خود را با دقت مطالعه کنید تا برای حضور بر سر جلسه دچار تعویق و یا خدای نکرده غیبت نگردید. متاسفانه در برخی از موارد دانش آموزان به دلیل بی دقتی به امتحان نمی رسند

☑️ حتما موارد درج شده در کارت را بررسی کنید تا از عدم وجود اشتباهات احتمالی مطمئن شوید.

☑️ اطلاعات داخل کارت را با دقت مشاهده نمایید و در صورت مغایرت قبل از شورع امتحانات حتما با مدیر مدرسه درمیان بگذارید.

☑️ برای اینکه بتوانید به طور صحیح کارت خود را دریافت نمایید، توصیه می کنیم از مرورگرهای ابدیت شده و به روز استفاده نمایید.

ممکن است بنا به دلایلی یک سری از افراد رمز ورود به سایت مذکور را فراموش کنند. اصلا نگران نباشند زیرا امکان بازیابی رمز عبور برای آن ها فراهم است که مراحل آن به شرح زیر می باشد. توجه داشته باشید که کاربرانی که به عنوان “فرهنگی” و یا “کاربران بدون سیم کارت” از امکانات این سامانه استفاده می کنند، دارای رمز عبور هستند. به سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه کرده و گزینه “فراموشی رمز” را انتخاب نمایید.

 

فراموشی رمز

کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد نموده و در نهایت با انتخاب روش اعتبار سنجی مورد نظر، دکمه “ادامه” را بفشارید.

فراموشی رمز کارت

  • عددی به شما نمایش داده می شود که باید از شماره همراه وارد شده آن را به سر شماره ۳۰۰۰۱۲۰۰ پیامک نمایید. بعد از ارسال پیامک باید عبارت “بررس صحت سنجی” را لمس کرده تا صحت اطلاعات شما مشخص شود.

مرحله سوم بازیابی رمز عبور سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش

  • در این مرحله یک رمز عبور با توجه به شرایط موجود تعیین کنید و در پایان بر روی گزینه “تغییر رمز” کلیک نمایید.

مرحله چهارم بازیابی رمز عبور سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش

شرایط تعیین رمز عبور

  • طول کاراکترهای رمز باید ۶ تا باشد.
  • رمز عبور باید از اعداد و حروف انگلیسی تشکیل شود.
  • قبل از تعیین رمز، صفحه کلید خود را انگلیسی نمایید.
حتما بخوانید: آمادگی مصاحبه شایستگی های عمومی و اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

نمونه کارت ورود به جلسه امتحان نهایی

تهیه کارت ورود به جلسه برای تمامی دانش آموزان و داوطلبانی که در امتحانات نهایی ۱۴۰۲ شرکت کرده اند، الزامی است. افراد باید کارت شرکت در امتحان و کارت شناسایی معتبر عکس دار (شناسنامه یا کارت ملی) را در روز برگزاری امتحانات نهایی به همراه خود داشته باشند لذا در غیر این صورت از ورود آن ها به حوزه برگزاری امتحان جلوگیری می شود. همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی شامل اطلاعات نام برده در متن زیر است.

نمونه کارت ورود به جلسه امتحان نهایی

  • مشخصات هویتی دانش آموز مثل نام و نام خانوادگی، نام پدر و کد ملی
  • آدرس دقیق حوزه برگزاری امتحانات
  • عنوان رشته تحصیلی
  • شماره دانش آموزی
  • پایه تحصیلی
  • تقویم زمانی برنامه امتحانات نهایی خرداد شامل تاریخ، روز و ساعت شروع امتحان
  • توصیه های مهم شرکت در امتحانات

 گم  کردن کارت ورود به جلسه امتحان نهایی ۱۴۰۳

از آن جا که کارت ورود به جلسه، مهم ترین وسیله برای شرکت در امتحان نهایی می باشد، دانش آموزان پایه دوازدهم و کلیه مشمولان امتحان نهایی باید در زمان انتشار کارت، نسبت به دریافت آن اقدام نمایند. همان طور که در این مقاله نیز به طور کامل اشاره شد، دریافت کارت ورود به جلسه امتحان نهایی ۱۴۰۲ از طریق وب سایت مای مدیو صورت می گیرد.

سوالی که بیشتر دانش آموزان پایه دوازدهم در ذهن دارند این است که اگر کارت ورود به جلسه امتحان نهایی را گم کنیم، می توانیم در آزمون نهایی شرکت کنیم و نمره قبولی امتحان نهایی را کسب کنیم؟ در پاسخ باید گفت که در صورت مفقود شدن کارت ورود به جلسه امتحان نهایی می توان نسبت به دریافت مجدد آن اقدام کرد.

به طور کلی دانش آموزان برای دریافت مجدد کارت ورود به جلسه امتحان نهایی ۱۴۰۳  تا زمانی که گزینه دریافت کارت ورود به جلسه امتحان نهایی فعال باشد، می توان از همان طریق و با مراجعه به سایت my.medu.ir نسبت به دریافت این کارت اقدام نمایند. همچنین یکی دیگر از روش های دریافت کارت ورود به جلسه امتحان نهایی پایه دوازدهم، مراجعه حضوری به مدرسه محل تحصیل می باشد.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد خوانسار سال تحصیلی ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

لیست رشته های دانشگاهی کنکور انسانی ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

۱ دیدگاه

آرکا مشاوره ۱۴۰۳-۰۲-۲۹در ۲۳:۵۲

داوطلبانی که به هر دلیلی نتوانسته اند کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند میتوانند با مراجعه حضوری به آموزش و پرورش منطقه یا حوزه امتحانی، نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.

پاسخ

دیدگاهی بنویسید