مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

لیست حذفیات امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ تمامی رشته و پایه ها | نکات مهم

حذفیات امتحانات نهایی ۱۴۰۳ برای چه مباحثی انجام می‌شود؟ امتحانات سال دهم، یازدهم و دوازدهم رشته های تجربی، انسانی، علوم و معارف و ریاضی سال تحصیلیی ۱۴۰۳ به صورت نهایی و هماهنگ برگزار می‌شوند و آمادگی دانش‌آموزان و برنامه‌ریزی صحیح برای مطالعه دروس اهمیت بالایی دارد. بسیاری از والدین و دانش‌آموزان به دنبال این هستند که حذفیات برای چه مباحثی انجام می‌شود و حذفیات امتحان نهایی دروس عمومی صورت می‌گیرد یا خیر. بنابراین در این مطلب درباره اعلام رسمی آموزش و پرورش درباره حذفیات امتحان نهایی برای پایه‌های نهم و دوازدهم صحبت کرده‌ایم. لازم است دانش‌آموزان و والدین تا زمان برگزاری امتحانات نهایی، به اعلامیه‌ها و اخباری که در این خصوص منتشر می‌شود توجه داشته باشند.

حذفیات امتحان نهایی

در مواردی به دلیل حجم بالای برخی از کتاب‌ها، معلمان نمی‌توانستند تدریس مطالب درسی را به اتمام برسانند. از طرفی به طور کلی برخی از کتاب‌های درسی حجم زیاد یا جزییات فراوانی دارند که بسیاری از آن‌ها برای کنکور سراسری نیز حذف شده‌اند. بنابراین آموزش و پرورش سالانه بخش‌هایی از کتاب‌های درسی را به عنوان حذفیات امتحان نهایی پایه دهمف یازدهم و دوازدهم اعلام می‌کند. به دلیل اهمیت فراوان نمرات امتحان نهایی خصوصا در پایه دوازدهم و نقش آن در رتبه کنکور سراسری، دانش‌آموزان استرس زیادی درباره حذفیات امتحان نهایی دوازدهم دارند.

در ادامه میتوانید فایل مربوط به حذفیات امتخانات نهایی را مطالعه نمایید.

بیشتر بدانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

منظور از امتحانات نهایی ۱۴۰۳ چیست

یعنی اینکه این امتحانات به صورت سراسری با زمان بندی همزمان و سوالات یکسان زیر نظر وزارت آموزش و پرورش برگزار می گردد، امتحانات نهایی یال دهم ، یازدهم و دوازدهم گفته می شود. در سال جاری با توجه به تاثیر سوابق تحصیلی به صورت مستقیم در کنکور، آزمون تعدادی از دروس نهایی پایه یازدهم به صورت نهایی برگزار می شود. دانش آموزان پایه یازدهمی می بایست برای موفقیت در امتحان نهایی پایه یازدهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، با توجه به تاریخ برگزاری امتحانات که در برنامه پایان ترم بیان شده است، خود را برای آزمون آماده سازند. طبق آخرین اطلاعیه از سمت دفتر آموزش دوره دوم متوسطه وزارت آموزش و پرورش، امسال تعدادی از امتحانات پایه دهم و یازدهم نیز در سال تحصیلی ۱۴۰۲ ۱۴۰۳ به صورت نهایی برگزار می گردد.

دانلود حذفیات امتحانات نهایی ۱۴۰۳_تمامی رشته ها و پایه های تحصیلی

حذفیات امتحانات نهایی رشته های انسانی، تجربی و ریاضی تمامی پایه ها

داوطلبان می توانند با توجه به فهرست حذفیات منتشر شده منابع درسی لازم برای قبولی در این آزمون رو آماده نمایند و برای مباحث حذف شده که اهمیت کمتری دارند زمانی برای مطالعه اختصاص ندهند.

بیشتر بدانید: صفر تا صد ترمیم معدل کنکور سراسری ۱۴۰۳
بیشتر بدانید: لیست حذفیات کنکور سراسری ۱۴۰۳ | تجربی، انسانی؛ ریاضی، نکات مهم

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

 

مطالب مرتبط:

ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ شیراز | شرایط، زمان، مراحل ثبت نام و….

آرکا مشاوره

سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه دولتی ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

صفر تا صد رشته فوریت های پزشکی | بازار کار، شرایط، وظایف و…

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید