مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

لیست حذفیات کنکور سراسری ۱۴۰۳ | تجربی، انسانی؛ ریاضی، نکات مهم

حذفیات کنکور سراسری 1403 آرکا مشاوره

حذفیات کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای رشته های تجربی، انسانی و ریاضی هر ساله توسط سازمان سنجش اعلام میشود و داوطلبان می توانند با توجه به فهرست حذفیات منتشر شده منابع درسی لازم برای قبولی در این آزمون رو آماده نمایند و برای مباحث حذف شده که اهمیت کمتری دارند زمانی برای مطالعه اختصاص ندهند. فهرست حذفیات کنکور سراسری معمولا شامل مباحث کم اهمیت، پاورقی ها و بخش هایی از کتاب درسی میباشد. به محض مشخص شدن لیست اعلام شده حذفیات کنکور در دو نوبت اردیبهشت و تیرماه، داوطلبان می توانند به سایت سنجش مراجعه کنند.

لیست حذفیات کنکور ۱۴۰۳

هر ساله داوطلبان زیادی برای شرکت در کنکور سراسری ثبت نام می کنند. از این رو حذفیات کنکور اردیبهشت ماه برای متقاضیان کنکور سراسری از اهمیت به سزایی برخوردار است و افراد قبل از هر چیز باید از لیست حذفیات کنکور ۱۴۰۳ با خبر شده و آن را به دقت مطالعه نمایند. کسانی که برنامه ریزی خاص و دقیقی را برای مطالعه آزمون کنکور سراسری دارند لازم است جهت جلوگیری از اتلاف وقت خود از این حذفیات کنکور اطلاع داشته باشند.

سازمان سنجش که برگزاری کنکور سراسری انسانی، تجربی و ریاضی را بر عهده دارد تمامی اطلاعیه هایی که مربوط به کنکور سراسری می باشد را از طریق سایت خود به نشانی sanjesh.org منتشر کرده و در دسترس متقاضیان قرار می دهد. اطلاعیه حذفیات کنکور ۱۴۰۳ تجربی – انسانی – ریاضی سنجش​ نیز یکی از اطلاعیه های مهمی می باشد که توسط خود سایت سازمان سنجش منتشر شده است. داوطلبان برای اطلاع از لیست حذفیات کنکور تیر ماه ۱۴۰۳ نیز می توانند دفترچه حذفیات کنکور ۱۴۰۳ را منبع خود قرار داده و از آن استفاده کنند.

بیشتر بدانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

حذفیات کنکور سراسری اردیبهشت ماه و تیر ماه ۱۴۰۳ طبق قوانین سازمان سنجش کاملا برابر است و تغییری در لیست حذفیات کنکور ۱۴۰۳ به وجود نخواهد آمد. لیست حذفیات کنکور ۱۴۰۳ شامل بخش هایی از کتاب های درسی مانند فعالیت ها، بیشتر بدانیم و پاورقی ها می باشد. اما توصیه می شود افراد حتما لیست حذفیات کنکور سراسری را به دقت مطالعه کنند و بی جهت تمامی پاورقی ها یا بیشتر بدانیم ها را جزو حذفیات ندانند، لازم به ذکر است که حذفیات کنکور سراسری تنها همان حذفیاتی هستند که از طریق سایت سازمان سنجش به طور رسمی منتشر می گردد.

عنوان فایل لینک دانلود
حذفیات کنکور سراسری کلیه رشته ها ۱۴۰۳ دانلود فایل

حذفیات کنکور ۱۴۰۳ ریاضی

کنکور ۱۴۰۳ ریاضی از درس های فیزیک، شیمی و ریاضیات تشکیل شده است بنابراین داوطلبان این گروه آزمایشی فقط ۳ درس تخصصی را مطالعه خواهند کرد. حذفیات کنکور ۱۴۰۳ رشته ریاضی در جدول بالا قرار داده شده است.

حذفیات کنکور تجربی ۱۴۰۳

به طور کلی هر ساله یک دفترچه با عنوان حذفیات کنکور توسط سازمان سنجش منتشر می شود. از این رو داوطلبان کنکور سراسری تمام رشته ها مانند رشته تجربی و رشته ریاضی باید همان دفترچه را دانلود کنند. لازم به ذکر است که حذفیات کنکور تجربی ۱۴۰۳ به دو بخش حذفیات دروس اختصاصی رشته تجربی و دروس مشترک بین رشته تجربی و ریاضی تقسیم می شود.

به طور کلی باید گفت حذفیات کنکور ۱۴۰۳ سنجش شامل​ تمامی رشته ها اعم از رشته تجربی، ریاضی، انسانی و معارف اسلامی یکی هستند و حذفیات کنکور اردیبهشت ماه همان حذفیات کنکور تیر ماه نیز می باشد. افراد برای اطلاع از حذفیات دروس اختصاصی رشته تجربی باید به جدول حذفیات دروس اختصاصی تجربی که در دفترچه توسط سازمان سنجش منتشر شده است، مراجعه کنند.

حذفیات کنکور ۱۴۰۳ رشته تجربی در در جدول بالا قرار داده شده است.

فهرست حذفیات کنکور انسانی ۱۴۰۳

افرادی که تمایل به شرکت در گروه آزمایشی علوم انسانی را دارند، می بایست زمان ثبت نام کنکور سراسری گروه علوم انسانی را در فرم ثبت نام خود انتخاب نمایند و تا زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۳ فرصت دارند با مطالعه منابع کنکور سراسری انسانی که از طریق سازمان سنجش معرفی شده، خود را جهت شرکت در این آزمون آماده نمایند. لیست حذفیات در جدول فوق قرار داده شده است.

بیشتر بدانید: صفر تا صد ترمیم معدل کنکور سراسری ۱۴۰۳

مشاوره منابع حذفی کنکور سراسری ۱۴۰۳

در ارتباط با مشاوره منابع حذفی کنکور سراسری ۱۴۰۳ لازم به ذکر است که افراد بهتر است قبل از هرگونه برنامه ریزی درسی و شروع مطالعه برای کنکور ابتدا لیست حذفیات کنکور ۱۴۰۳ را مطالعه کنند. از آن جایی که متقاضیان کنکور اردیبهشت ماه و یا تیر ماه برای رقابت با دیگران وقت زیادی ندارند باید از کوچک ترین فرصت ها استفاده کنند و زمان را هدر ندهند. ازین رو توجه به لیست حذفیات کنکور برای متقاضیان کنکور رشته های انسانی، تجربی، ریاضی و معارف اهمیت به سزایی داشته و باعث صرفه جویی در وقت خواهد شد.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

صفر تا ۱۰۰ کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ | نکات مهم

آرکا مشاوره

تاثیر معدل در کنکور فنی حرفه ای | شرط معدل

آرکا مشاوره

صفر تا صد نقل و انتقالی و مهمانی دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ | شرایط، زمان و …

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید