مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

لیست رشته های دانشگاه بقیه الله ۱۴۰۳

لیست رشته های دانشگاه بقیه الله 1403

دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تهران یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور برای علاقه مندان به تحصیل در رشته های مربوط به علوم پزشکی است. در چند سال اخیر به تعداد دانشکده های این دانشگاه افزوده شده است و در زمینه هایی مانند پزشکی، دندان پزشکی، پرستاری و داروسازی می توان در آن تحصیل کرد. اما بسیاری از افراد از این موضوع خبر نداشته و به دلیل عدم اطلاع از رشته ها و شرایط ثبت نام در دانشگاه بقیه الله تهران ۱۴۰۳، فرصت تحصیل در این دانشگاه را از دست می دهند. 

شرایط ثبت نام دانشگاه بقیه الله ۱۴۰۳

یکی از مهم ترین نکات در هنگام ثبت نام، مطالعه شرایط ثبت نام است که این مورد نیز در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه بقیه الله به صورت کامل آورده شده است. برای سهولت بیشتر نیز ما در این قسمت شرایط را بررسی خواهیم کرد.

شرایط عمومی:

  • اعتقاد به دین اسلام ، انقلاب اسلامی و نظام
  • اعتقاد به ولایت فقیه
  • عدم سوء سابقه
  • انجام احکام
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • سلامتی جسمی و روحی

شرایط اختصاصی:

  • حداقل سن در هنگام پذیرش داوطلبان ۱۶ و حداکثر سن ۲۲ سال تمام می باشد.
  • سن به ازای بسیج فعال جبران می شود.
  • دوره سربازی نیز از سن افراد کاسته می شود.
  • در شرایط برابر و مساوی اولویت با اعضای درجه یک خانواده ایثارگران، جانبازان، شهدا، آزادگان، رزمندگان و همچنین اعضا بسیج خواهد بود.
  • ارائه کارت پایان خدمت و یا معافیت برای آقایان
  • احراز صلاحیت کتبی و موفقیت در مصاحبه علمی، روانسنجی و تست ورزش
  • ارائه امکانات مختلف به دانشجویان

شرایط علمی:

یکی از شرایط علمی برای قبولی در دانشگاه بقیه الله این است که تراز علمی ۹۵۰۰ و بالاتر در کنکور سراسری برای پذیرش در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بدست آورید.

دومین شرط علمی برای قبولی در دانشگاه بقیه الله این است که تراز علمی ۸۰۰۰ و بالاتر در کنکور سراسری برای پذیرش در رشته های کارشناسی بدست آورید.

سومین شرط کسب تراز علمی ۷۰۰۰ و بالاتر در کنکور سراسری برای پذیرش در رشته های کاردانی می باشد.

حتما بخوانید: آمادگی مصاحبه دانشگاه بقیه الله ۱۴۰۳| نکات مهم

نحوه ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه بقیه الله ۱۴۰۳

همانطور که گفته در اغلب رشته های دانشگاه بقیه الله از طریق با آزمون پذیرش صورت گرفته و به همین دلیل نیز ممکن است متقاضیان رشته های بدون کنکور برایشان این سوال مطرح شود که آیا برای ثبت نام باید به شیوه متفاوتی عمل کنند و یا به طور کلی اقدامات لازم برای این منظور به چه صورتی خواهد بود.

در این باره باید گفت که نحوه ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه بقیه الله ۱۴۰۳ کاملا شبیه به رشته های با کنکور بود و به هیچ وجه نیازی به تکمیل فرم تقاضانامه جداگانه یا تیک زدن گزینه خاصی در فرم ثبت نامی کنکور سراسری نمی باشد. برای این منظور لازم است تا داوطلبان همزمان با شروع مهلت نام نویسی آزمون سراسری، به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و در آنجا مراحلی که در زیر آمده است تا را طی نمایند.

زمان ثبت نام دانشگاه بقیه الله تهران ۱۴۰۳

در مورد زمان ثبت نام دانشگاه بقیه الله تهران ۱۴۰۳ باید گفت این مرکز آموزشی در سال های گذشته تمامی دانشجویان جدید را موظف به شرکت در کنکور سراسری دانسته و به هیچ عنوان پذیرش بدون آزمون نداشته است، اما در سال جاری برای اولین بار، افراد می توانند در دو رشته تحصیلی به صورت پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی وارد این مرکز آموزشی شده و در آن ادامه تحصیل دهند. به همین دلیل زمان نام نویسی در مرکز آموزشی بقیه الله ۱۴۰۳ به دو دسته با آزمون و بدون آزمون تقسیم خواهد شد.

حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ | راهنمای جامع، زمان، نکات مهم

رشته های دانشگاه بقیه الله ۱۴۰۳

اگر در رابطه با رشته های دانشگاه سوال دارید، نیاز است که دفترچه انتخاب رشته دانشگاه بقیه الله را به دقت مطالعه نمایید. در این دفترچه لیست رشته ها به صورت کامل آورده شده است. برای سهولت بیشتر ما لیست رشته ها را در ادامه آورده ایم که این لیست برای سال های گذشته می باشد که در صورت تغییر رشته ها ما در این مطلب آن را به روز رسانی خواهیم کرد.

پزشکی پرستاری
داروسازی تکنولوژی اتاق عمل
بهداشت عمومی علوم آزمایشگاهی
علوم تغذیه مدیریت خدمات بهداشت درمانی
مهندسی بهداشت محیط هوشبری
کاردانی فوریت های پزشکی مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار

ظرفیت رشته های بدون کنکور دانشگاه بقیه الله ۱۴۰۳

طبیعتا برای پذیرش در هر کدام از رشته های تحصیلی یک ظرفیت محدود توسط دانشگاه ها مشخص می شود. این ظرفیت برای دانشگاه بقیه الله که دارای شرایط خاص می باشد به نسبت محدودتر بوده و به همین منوال نیز معمولا رقابت شدیدی در بین داوطلبان ورود به آن وجود خواهد دارد. از این رو ممکن است متقاضیان رشته های بدون آزمون نیز به دنبال آگاهی از میزان ظرفیت پذیرش در این دانشگاه باشند.

حقیقت این است که ظرفیت رشته های بدون کنکور دانشگاه بقیه الله ۱۴۰۳ در حال حاضر قابل عنوان نیست، چراکه این مورد پس از نتایج اولیه و در زمان انتخاب رشته از طریق دفترچه راهنما منتشر می شود. بهم همین منظور باید منتظر انتشار این دفترچه بود، اما به محض اعلام هر گونه اطلاعیه ای در این خصوص جدیدترین اخبار در این مقاله درج خواهد شد.

مسلما برخورداری از شرایط لازم برای قبولی در این قیبل رشته ها ضروری است. اما در این میان، گاهی اوقات افراد دارای سهمیه ایثارگران، جانبازان، شهدا، دارندگان کارت بسیج فعال، سابقه فعالیت قبلی در سپاه پاسداران و یا بومی در اولویت پذیرش در نحوه ثبت نام در لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه بقیه الله قرار خواهند گرفت.

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رشته قبولی با رتبه های اعلامی سازمان سنجش در کنکور سراسری ۱۴۰۳

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه بقیه الله

دانشگاه بقیه الله مانند تمامی مراکز دیگر پس از پذیرفته شدن یک سری افراد مشخص، برای تکمیل ظرفیت نیز دوباره شروع به پذیرش می کند. این تعداد پذیرش به دلیل لغو قبولی یا انصراف یک سری از افراد، انجام می شود. البته تاریخ دقیق تکمیل ظرفیت هیچگاه از قبل مشخص نمی شود؛ زیرا بستگی به تعداد قبول شده ها و تعداد انصراف دهنده ها دارد.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه بقیه الله

برای انجام انتخاب رشته تکمیل ظرفیت باید از راه سازمان سنجش اقدام نمایید. در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه بقیه الله نیز رشته های اعلام شده برای تکمیل ظرفیت مشخص خواهد شد. در خصوص انتخاب رشته تکمیل ظرفیت نیاز است بدانید که برای تمامی دانشگاه ها تکمیل ظرفیت هماهنگ انجام خواهد شد.

بیشتر بدانید: تبدیل تراز به رتبه کنکور ۱۴۰۳| نرم افزار تخمین رتبه با تراز

شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه بقیه الله

در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه بقیه الله یک سری شرایط آورده است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

افرادی که مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه نشده اند، نمی توانند به انتخاب رشته بپردازند.

اگر در یک رشته پذیرفته شده باشید نیز می توانید در تکمیل ظرفیت شرکت کنید.

اگر دانشجو هستید و در تکمیل ظرفیت پذیرش شوید ، رشته قبولی قبلی شما لغو می شود.

برای شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری نیازی به انصراف از دانشگاه نمی باشد.

برای تکمیل ظرفیت کنکور نیازی به مراجعه حضوری نیست و اینترنتی انجام می شود.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

درصد هر تست یا سوال در کنکور ۱۴۰۳ | تجربی، انسانی، ریاضی، زبان و هنر

آرکا مشاوره

شرایط ثبت نام دانشگاه امام باقر کنکور ۱۴۰۳| دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی

آرکا مشاوره

فراموشی رمز دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی۱۴۰۳| تمامی پایه ها

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید