مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه آزاد ۱۴۰۳| بدون کنکور

مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403

برای ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ لازم است داوطلبان از پیش مدارکی را آماده نمایند تا بتوانند ثبت نام را بدون اتلاف وقت و با دقت بالا انجام دهند. مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۳ برای تمامی مقاطع شامل مدرک مربوط به سوابق تحصیلی، اطلاعات فردی، اطلاعات شناسنامه ای، محل سکونت و … است. 

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری و قرار گرفتن نتایج بر روی سایت، داوطلبانی که در این مرحله پذیرفته شده اند خود را برای اقدامات بعدی یعنی ثبت نام قطعی در دانشگاه آماده می کنند. اما دسته دیگری از داوطلبان هم هستند که در صورت عدم قبولی و یا بنا به هر دلیلی موفق به پذیرش در رشته های کنکور نشده اند و سراغ ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد می روند.

چند سالی است که شاهد پذیرش داوطلبان به صورت بدون کنکور در دانشگاه آزاد هستیم و معمولا این دانشگاه در مقاطع کاردانی و کارشناسی در دو نوبت مهر و بهمن از داوطلبان به صورت بدون کنکور ثبت نام به عمل می آورد. متقاضیان پس از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد منتظر دریافت اعلام نتایج خود می باشند تا با پذیرفته شدن، مدارک لازم را برای تکمیل پروسه ثبت نام را به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند. مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ذکر شده است که ما در ادامه، این مدارک را برای شما ذکر خواهیم نمود.

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

همان طور که اشاره شد داوطلبان برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ باید مدارک و اطلاعاتی اعم از مدارک و اطلاعات فردی – شناسنامه ای، سوابق تحصیلی و محل سکونت خود را چه برای ثبت نام ورودی مهر و چه برای ثبت نام ورودی بهمن ماه آماده نمایند. مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

اطلاعات فردی

نام و نام خانوادگی

کد ملی

تلفن همراه

ملیت

کد رهگیری مختص اتباع غیر ایرانی

عکس ۳ * ۴

 
اطلاعات شناسنامه ای

شماره شناسنامه

سری و سریال شناسنامه

تاریخ تولد

محل تولد

کارت ملی

 

اطلاعات مربوط به محل سکونت

آدرس

شماره تلفن ثابت منزل

کد پستی

 

اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی

عنوان آخرین مدرک تحصیلی

مقطع آخرین مدرک تحصیلی

معدل آخرین مدرک تحصیلی

تاریخ فارغ التحصیلی

ریز نمرات

ارائه تعهدنامه کتبی مبنی بر ادامه تحصیل در یک رشته محل

دفترچه راهنمای انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ برای ورودی مهر و بهمن همزمان با شروع ثبت نام هر دوره در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد به نشانی azmoon.org منتشر و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. توصیه می کنیم داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دفترچه راهنمای ثبت نام مقاله زیر را نیز مطالعه نمایند.

مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳ | ثبت نام حضوری پذیرفته شدگان

آن دسته از داوطلبانی که پس از اعلام نتایج در دانشگاه پذیرفته شده اند، باید نسبت به نام نویسی نهایی خود اقدام کنند. نام نویسی نهایی داوطلبان پذیرفته شده در دو مرحله اینترنتی و حضوری انجام می گیرد. داوطلبان در مهلت تعیین شده از سوی دانشگاه آزاد به سایت آموزشیار مراجعه کرده و با استفاده از شماره دانشجویی موقت خود مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳ آپلود نمایید.

پس از آن باید داوطلب باید مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳ که در سایت آموزشیار بارگزاری کرده به دانشگاه ارائه دهد. در ادامه به معرفی مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد  می پردازیم.

✅فرم های موجود در سایت آموزشیار را دانلود و تکمیل کنید.

✅اصل مدرک یا گواهی فارغ التحصیلی آخرین مقطع تحصیلی + کپی کامل مدارک

✅ارائه اصل شناسنامه عکس دار + دو سری کپی از تمامی صفحات آن

✅اصل کارت ملی + دو سری کپی از پشت و رو

✅۶ قطعه عکس ۳ * ۴ داوطلب در سال جاری گرفته باشد.

✅اصل مدرک وضعیت نظام وظیفه + دو سری کپی کامل

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

معرفی کامل رشته رادیولوژی یا پرتوشناسی $ درآمد، بازار کار، مزایا، شرایط و …

آرکا مشاوره

کارنامه قبولی مهندسی نفت دانشگاه دولتی ۱۴۰۲| آخرین قبولی و درصدهای لازم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید