مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

نحوه انتخاب رشته کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳| نکات مهم

نحوه انتخاب رشته کنکور دانشگاه فرهنگیان 1403

نحوه انتخاب رشته کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ یکی از تاثیرگذارترین مراحل ورود به دانشگاه فرهنگیان و معلم شدن برای داوطلبان کنکور است. در فرآیند انتخاب رشته کنکور فرهنگیان داوطلبان پس از شناخت دقیق کلیه رشته های تحصیلی و دانشگاههای مختلف کشور، بر اساس علاقه مندی و توانایی خود، اقدام به انتخاب رشته می نمایند. آنچه در انتخاب رشته کنکور اختصاصی کنکور ویژه فرهنگیان بسیار مهم است، شناخت آینده تحصیلی و شغلی رشته های مختلف است. در ادامه به بررسی نکات مهم در انتخاب رشته میپردازیم، با توجه به آخرین اطلاعیه های سازمان سنجش کشور ورود به دانشگاه فرهنگیان، از طریق شرکت در آزمون سراسری و آزمون اختصاصی فرهنگیان ۱۴۰۳ امکان پذیر است. همچنین انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان از انتخاب رشته کنکور سراسری به صورت مجزا برگزار می شود.

زمان انتخاب رشته کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ برای نخستین بار به صورت مستقل در اردیبهشت ماه برگزار شد که دارای شرایط خاصی میباشد که در مقاله مربوطه توضیحات کامل ارائه شده است.

طی اطلاعیه سازمان، سامانه جامع آزمون سراسري» براي انتخاب کدرشته‌محل‌هاي دانشگاه فرهنگيان به صورت اينترنتي از روز سه‌شنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۰۸فعال شده و تا روز شنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۲ادامه خواهد داشت.

اعتبار دو ساله نتایج گزینش معلمی 

بخش ارزیابی شایستگی‌های معلمی که ۲۵ درصد کل نمره پذیرش را به خود اختصاص می‌دهد، در دو بخش شایستگی‌های عمومی و اختصاصی صورت می پذیرد و هر داوطلب در این دو بخش مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. نکته‌ قابل توجه این است که نتایج این ارزیابی تا دو سال اعتبار خواهد داشت و برای داوطلب قابل استفاده است.

حتما بخوانید: آمادگی مصاحبه شایستگی های عمومی و اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ | نکات طلایی

منابع کنکور اختصاصی فرهنگیان ۱۴۰۳

یکی از مهمترین مباحث برای داوطلبان، اطلاع از منابع کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ می باشد. همان طور که بیان شد با توجه به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، آزمون دانشگاه فرهنگیان به صورت مجزا و براساس دروس اختصاصی براساس نوع گروه آزمایشی برگزار می گردد. لازم به ذکر است که لازمه قبولی در دانشگاه فرهنگیان کسب نمره لازم در آزمون کتبی می باشد.

خاطر نشان می گردد که داوطلبان باید نسبت به برنامه ریزی دقیق جهت مطالعه منابع اشاره شده برای کنکور اختصاصی تربیت معلم اقدام نموده تا براساس برنامه ریزی روزانه، هفتگی و ماهانه و همچنین ثبت نام آزمون آزمایشی سنجش بتوانند رتبه و نمره مناسبی برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان کسب نمایند. پس از آن با شرکت در مصاحبه و کسب حد نصاب لازم می توانند به وارد دانشگاه فرهنگیان شده و به تحصیل بپردازند.

حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ | نکات مهم

نحوه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

انتخاب رشته کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ بصورت جداگانه از انتخاب رشته آزمون سراسری در سایت سازمان سنجش انجام می پذیرد. توصیه می گردد پیش از ورود به سامانه برای انجام این فرایند، با مطالعه دقیق  دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان لیست رشته های مورد نظر خود را به ترتیب اولویت مشخص نموده و سپس مطابق راهنمای زیر انتخاب رشته خود را به انجام رسانید.

  • وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org شده و طبق تصویر زیر، گزینه سراسریرا انتخاب کنید.

مرحله اول انتخاب رشته کنکور

  • روی لینک فعال “سامانه انتخاب رشته های تحصیلی آزمون کنکور سراسری سال ۱۴۰۳” کلیک کنید.

مرحله دوم انتخاب رشته کنکور

  • مجدد گزینه سامانه انتخاب رشته های تحصیلی آزمون کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را انتخاب نمایید.

مرحله سوم انتخاب رشته کنکور

مرحله چهارم انتخاب رشته کنکور

  • بر روی آیکون مربوط به “انتخاب رشته” کلیک کنید.

مرحله پنجم انتخاب رشته کنکور

  • شما می بایست پس از عبور از سه مرحله اصلاح و تایید اطلاعات، تکمیل فرم انتخاب رشته و در نهایت مشاهده و پرینت اطلاعات ثبت شده، روند انجام انتخاب رشته را به اتمام رسانده و در نهایت کدرهگیری خود را دریافت نمایید.مرحله ششم انتخاب رشته کنکور
حتما بخوانید: دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور اختصاصی فرهنگیان ۱۴۰۳ | نکات مهم

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در همه رشته های دانشگاهی و همچنین رشته های دانشگاه فرهنگیان، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند، با توجه به اینکه انتخاب رشته کنکور رابطه مستقیمی با آینده شغلی و اجتماعی داوطلب دارد، صفر تا ۱۰۰ انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا به صورت حضوری و غیر حضوری انجام میشود.

مرکز مشاوره آرکا

 

مطالب مرتبط:

ثبت نام بدون کنکور رشته دندانپزشکی ۱۴۰۳ | شرایط لازم و …

آرکا مشاوره

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳_ تمام مقاطع

آرکا مشاوره

سیر تا پیاز رشته طراحی لباس | بازار کار، گرایش، ثبت نام

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید