مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

نمونه کارنامه قبولی دندانپزشکی تعهدی ۱۴۰۲| رتبه لازم برای قبولی ۱۴۰۳

نمونه کارنامه قبولی دندانپزشکی تعهدی 1402

اطلاع از نمونه کارنامه قبولی دندانپزشکی تعهدی داوطلبان سال های گذشته در مناطق مختلف برای داوطلبانی که در کنکور سراسری ۱۴۰۳ شرکت کرده اند، اهمیت زیادی دارد. به این دلیل که شرکت کنندگان به دنبال ارزیابی محدوده رتبه های قبولی هستند تا بتوانند با اطمینان بیشتر انتخاب رشته کنند. این موضوع برای رشته هایی که متقاضی زیادی دارند مانند رشته پزشکی تعهدی، اهمیت بالایی دارد.

دندانپزشکی تعهدی به عنوان یکی از روش های قبولی با رتبه و نمره پایین تر در دانشگاه های روزانه می باشد. داوطلبان در صورت قبولی در رشته دندانپزشکی تعهدی، لازم است تعهداتی را به دانشگاه قبولی ارائه نمایند  تا پس از فارغ التحصیلی در مناطق محروم خدمت نمایند.

رشته های دندانپزشکی تعهددار

با توجه به قانون وزارت بهداشت ، درمان و آموزش کشوری در راستای تامین نیروی انسانی ، ۳۰ درصد از ظرفیت رشته های مورد نیاز باید از طریق جذب دانشجو های بومی که با الویت مناطق محروم و متناسب با نیاز استان است. با نوع گزینش بومی استانی پذیرش می شوند. اﺳﺘﻔﺎده از اﻳﻦ سهمیه ها مستلزم سپردن تعهد سه برابر طول دوره تحصیل به صورت غیرقابل خرید و جابجایی می باشد.

ثبت نام از ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪشدگان اﻳﻦ ﺳﻬﻤﻴﻪ، ﺑﺼﻮرت ﻣﺸﺮوط ﺻﻮرت ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ و اﻳﻦ اﻓﺮاد ﻣﻮﻇﻔﻨﺪ ﺗﺎ ﭘﺎﻳﺎن ﺗﺮم اول ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ، ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺳﭙﺮدن ﺗﻌﻬﺪ ﻣﺤﻀﺮی ﺑـﻪ داﻧﺸـﮕﺎه ﻣﺤﻞ ﻗﺒﻮﻟﻲ ﺧﻮد اﻗﺪام ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ. در غیر این صورت قبولی شخص پذیرفته نیست.

مواردی نیز وجود دارد که به علت نزدیک نبودن یک رشته در یک استان ،ﺳﻬﻤﻴﻪ ﺑﻮﻣﻲ در استان های همجوار ایجاد شده است ، در این مورد داﻧﺸﮕﺎه ﻣﺤﻞ ﻗﺒﻮﻟﻲ داوﻃﻠﺐ یک تعهدی از داوطلب می گیرد که داوﻃﻠﺐ ﭘﺲ فارغ اﻟﺘﺤﺼﻴﻠﻲ به استان بومی خودش برود و خدمات را در همان استان ارائه بدهد.

حتما بخوانید: دندانپزشکی تعهدی ۱۴۰۳| نکات مهم

نمونه کارنامه قبولی رشته دندانپزشکی تعهدی ۱۴۰۲

آخرین رتبه قبولی دندان پزشکی تعهدی

رتبه در سهمیه

سهمیه های کنکور سراسری

محل پذیرش

۶۰۰ – ۷۰۰

۵ درصد ایثارگر

دانشگاه شاهرود، کاشان و زاهدان

۱۰۰۰ – ۱۴۰۰

۲۵ درصد ایثارگر

دانشگاه زابل و زنجان

۱۵۰۰ – ۱۸۰۰

سهمیه منطقه ۱

دانشگاه ایلام و سبزوار

۱۸۰۰ – ۲۵۰۰

سهمیه منطقه ۲

دانشگاه بندرعباس و دزفول

۲۱۰۰ – ۲۴۰۰

سهمیه منطقه ۳

دانشگاه ایلام و شیراز

نمونه درصدهای کارنامه قبولی دندانپزشکی تعهدی ۱۴۰۲

دانشگاه:  دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
رشته: علوم آزمایشگاهی
رتبه کشوری: ۵۰۰۲ رتبه در سهمیه منطقه ۳: ۹۹۸
نام درس درصد
تراز سوابق تحصیلی ۷۷۹۰
زمین شناسی ۵
ریاضیات ۱۹
زیست ۷۲
فیزیک ۲۸
شیمی ۷۰

مشاوره انتخاب رشته دندانپزشکی تعهدی ۱۴۰۳

توجه داشته باشید که رتبه های گفته شده رشته دندانپزشکی تعهدی در بالا تقریبی بوده و با توجه به تغییر ظرفیت پذیرش نسبت به سال گذشته بهتر است تا داوطلبان این رتبه ها را به عنوان رتبه های قبولی خوشبینانه در نظر بگیرند. از طرفی نیز امسال با افزایش ظرفیت در رشته های گروه مختلف پزشکی روبه رو هستیم.

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رشته قبولی با رتبه های اعلامی سازمان سنجش در کنکور سراسری ۱۴۰۳

همچنین حدود رتبه و کارنامه های قرار داده شده در مرکز مشاوره آرکا با دقت بسیار بالایی بررسی شده و به دلیل تغییرات اعلام شده در ظرفیت رشته ها و ایجاد محل های پذیرش جدید بایستی کارنامه داوطلب مورد نظر با دقت و حساسیت بیشتری بررسی گردد، چرا که امر انتخاب رشته میتواند در زندگی و شخصیت داوطلب تاثیر مستقیم داشته باشد، لذا به داوطلبان گرامی توصیه میشود برای بررسی بیشتر و نتایج بهتر، راهنمایی های لازم را از طریق تماس تلفنی کارشناسان مرکز مشاوران آرکا دریافت نمایند.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید. کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۳_ نکات طلایی

آرکا مشاوره

ضرایب دروس امتحانات نهایی ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

صفر تا صد مرخصی تحصیلی دانشگاه ۱۴۰۳ | تمام مقاطع و دانشگاه ها، آزاد، دولتی، پیام نور…

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید