مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳| مهلت، تعداد دفعات ویرایش

پس از تکمیل فرم انتخاب رشته، سازمان سنجش امکانی برای ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ فراهم می‌کند تا داوطلبانی که در درج اطلاعات و یا رشته‌های تحصیلی خود دچار اشتباه شده‌اند، نسبت به ویرایش انتخاب رشته سراسری اقدام کنند. داوطلبانی که در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد شرکت کرده اند، می توانند پس از ثبت نهایی و تکمیل فرم انتخاب رشته در سایت azmoon.org در صورت لزوم، فرم انتخاب رشته خود را با اضافه کردن رشته های جدید، حذف رشته های انتخابی و یا جابجایی الویت ها ویرایش کنند. فرصت ویرایش انتخاب دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به تمام داوطلبان داده می شود و اگر شما هم بنا به هر دلیلی فرم انتخاب رشته خود را اشتباه تکمیل کرده اید، می توانید از این فرصت استفاده کنید.

زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده اند و می خواهند در دانشگاه آزاد تحصیل نمایند، می بایست ابتدا دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد خود را با دقت مطالعه نموده سپس با مراجعه به سایت azmoon.iau.ir و پرداخت هزینه انتخاب رشته برای انجام این فرآیند اقدام کنند. ممکن است برخی از متقاضیان پس از ثبت کد رشته های مورد نظر خود مجددا فرم مربوطه را بررسی نموده و متوجه اشکالات و نواقصی در آن بشوند و یا بخواهند تعداد بیشتری انتخاب داشته باشند.

مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، امکانی را برای داوطلبان ایجاد کرده است که بر مبنای آن بتوانند نسبت به ایجاد تغییرات لازم اقدام کنند. بر اساس این که مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد از ۱ تا ۱۱ شهریور ماه است، شرکت کنندگان فرصت دارند در طی همین بازه زمانی ویرایش خود را انجام دهند، البته ممکن است این مهلت مورد تمدید نیز قرار بگیرد که در ادامه مطلب شرح خواهیم داد.

تعداد دفعات ویرایش انتخاب رشته ۱۴۰۳

براساس آنچه در دفترچه‌ی انتخاب رشته ذکر شده است، تعداد دفعات ویرایش انتخاب رشته، ۸ نوبت است. متقاضیان می‌توانند در بازه زمانی انتخاب رشته تا ۸ نوبت رشته‌های انتخابی خود را ویرایش کنند. داوطلبان برای ویرایش اطلاعات می‌توانند در بازه‌ی زمانی مقرر با مراجعه به سایت سنجش، نسبت به تصحیح فرم انتخاب رشته اقدام کنند.

 

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ (کلینک)

نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور آزاد ۱۴۰۳

داوطلبان برای ویرایش کد رشته هایی که در فرم خود درج نموده اند، می بایست در زمان مقرر با مراجعه مجدد به سایت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد و طی مراحل زیر، به رفع اشکالات موجود پرداخته و یا تغییرات مورد نظر خود را اعمال نمایند.

۱. ابتدا وارد سایت به نشانی azmoon.iau.ir شده و گزینه “سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ آزاد اسلامی (به جز رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دانپزشکی) انتخاب نمایید.

ویرایش انتخاب رشته دامشگاه ازاد

۲. در ادامه  کد ملی خود و کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد را که در انتهای کارنامه کنکور قرار دارد، درج نمایید.

۳. در این مرحله می توانید فرم انتخاب رشته را مشاهده نمایید و از طریق گزینه های موجود در فرم، تغییرات لازم را ایجاد کنید.

۴. حتما پس از تغییرات جدید گزینه ” ثبت نهایی ” را بزنید تا ویرایش با موفقیت ثبت شود.

دانلود دفترچه ثبت نام با و بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ تمامی مقاطع

تمدید مهلت ویرایش انتخاب رشته ۱۴۰۳

یکی دیگر از فرصت هایی که جهت ویرایش انتخاب رشته در اختیار متقاضیان قرار داده می شود، تمدید مهلت انتخاب رشته می باشد. لذا افرادی که در بازه زمانی تعیین شده موفق به انجام انتخاب رشته نشده باشند و یا قصد ویرایش انتخاب رشته را دارند، می بایست در بازه زمانی تمدید شده برای انجام این فرآیند اقدام کنند.

با توجه به اینکه مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ تا ساعت ۲۴ روز شنبه مورخ ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ مورد تمدید قرار گرفت، متقاضیان می توانند تا پایان بازه تمدید مهلت انتخاب رشته به ویرایش اطلاعات مربوطه بپردازند.( بروز رسانی خواهد شد)

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

سیر تا پیاز آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳ | شرایط و زمان ثبت نام و…

آرکا مشاوره

مجوز انتخاب واحد دانشگاه آزاد _ نحوه دریافت مجوز _ نکات مهم

آرکا مشاوره

پردرآمد ترین رشته های هنر ۱۴۰۳| نکات طلایی ومهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید