مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

داوطلبانی که پس از مشاهده اعلام نتایج اولیه کنکور مجاز به انتخاب رشته دوره های روزانه یا غیر روزانه شده اند و در زمان انتخاب رشته کد رشته محل های خود را اشتباه وارد کرده یا قصد تغییر اطلاعات دارند، می توانند در زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ با مراجعه به سایت سازمان سنجش به ویرایش فرم خود اقدام نمایند.

نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

 متقاضیان می توانند از طریق سامانه سنجش نسبت به ویرایش انتخاب رشته خود اقدام نمایند. نحوه ویرایش به دو روش زیر امکان پذیر می باشد:

  1. با استفاده از شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام
  2. از طریق شماره پرونده، کد ملی و سال تولد

در مرحله بعد چنانچه اطلاعات وارد شده توسط کاربر صحیح باشد، میز کار داوطلب نمایش داده می شود و از آنجا می تواند وارد گزینه ویرایش انتخاب رشته شود و به اصلاح موارد مورد نظر خود بپردازد.

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رشته قبولی با رتبه های اعلامی سازمان سنجش در کنکور سراسری ۱۴۰۳

موارد قابل ویرایش 

✅ داوطلبان در قسمت ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ می توانند تعداد کدرشته محل های انتخابی خود را کم یا زیاد کنند. همچنین داوطلبان می توانند نحوه چینش رشته‌های انتخابی و ترتیب اولویت بندی خود را تغییر دهند. 

✅ یکی دیگر از موارد قابل ویرایش انتخاب رشته کنکور اصلاح معدل دیپلم می باشد.

✅ آن دسته از داوطلبان که در زمان انتخاب رشته کارت علاقه مندی دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی را خریداری نکرده اند، در زمان انتخاب‌رشته در صورت انتخاب کدرشته محل های این دانشگاه ها نسبت به خریداری کارت علاقه مندی اقدام کرده و کدرشته محل های انتخابی را در فرم انتخاب‌رشته وارد کنند.

زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

هر ساله سازمان سنجش همزمان با شروع انتخاب رشته امکان ویرایش کد رشته محل ها اعم از حذف، اضافه نمودن یا جابه جایی انتخاب ها را در اختیار داوطلبان قرار می دهد. بدین معنا که داوطلبان پس از پایان مراحل انتخاب رشته و تایید نهایی و دریافت پرینت انتخاب رشته خود در صورت تمایل می توانند تا پایان زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ با مراجعه مجدد به سایت سازمان سنجش نسبت به ویرایش انتخاب های خود اقدام نمایند.

در سال گذشته سازمان سنجش در ساعات پایانی انتخاب رشته دانشگاه، مهلت مجددی از تاریخ ۱۵ الی ۱۷ شهریور ماه برای داوطلبانی که در زمان انتخاب رشته موفق به ثبت کد رشته محل های خود نشدند، در نظر گرفت. پیش بینی می شود داوطلبان برای ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیز در این بازه می توانند اقدام نمایند.

حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ | راهنمای جامع، زمان، نکات مهم

توصیه های مهم در انتخاب رشته کنکور سراسری

جهت اطلاع رسانی به داوطلبانی که در موقعیت حساس و سرنوشت ساز انتخاب رشته یا ویرایش آن قرار دارند، نکاتی را ذکر نموده ایم که مطالعه آن ها خالی از لطف نیست.

  • داوطلبان می توانند از یک کد رشته تا سقف ۱۵۰ کد رشته محل را در سایت انتخاب رشته کنکور سراسری به ثبت برسانند.
  • ثبت کد رشته های خود را به روز آخر موکول نکنید.
  • حتی الامکان سعی کنید کد رشته های خود را براساس تراز و رتبه خود انتخاب نمایید.
  • کد رشته های مورد علاقه شما نسبت به کد رشته های دیگر ارجعیت دارد.
  • کد رشته های خود را بر روی کاغذ نوشته و چندین بار آن را چک کنید.
  • از راهنمایی های افراد با تجربه در این زمینه غافل نشوید.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

پزشکی تعهدی ۱۴۰۳ | حقوق، مزایا و معایب…

آرکا مشاوره

دانلود فرم انصراف از قبولی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

نکات مهم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳| نکات طلایی

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید