مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

پذیرش بدون کنکور کاردانی به کارشناسی رشته علوم آزمایشگاهی ۱۴۰۳| جدیدترین تغییرات

کاردانی به کارشناسی رشته علوم آزمایشگاهی 1403

ادامه تحصیل از مقطع کاردانی به کارشناسی رشته پر طرفدار رشته علوم آزمایشگاهی ۱۴۰۳ یکی از دغدغه های امروزی داوطلبان گرامی میباشد؛ این رشته یکی از پرطرفدارترین رشته های گروه علوم تجربی است که جزو شاخه های علوم پزشکی به حساب می آید که تاثیر زیادی در بهداشت و کاهش هزینه‌های درمان داشته است. این رشته برای تشخیص و درمان و همچنین پیشگیری و پیگیری بیماری‌های مختلف علوم پزشکی کمک بسیاری کرده است. زمینه فعالیت این رشته بیشتر در ارتباط با آنالیز آزمایشگاهی خون و مایعات بافتهای بدن است.

افرادی که در رشته علوم آزمایشگاهی تحصیل می کنند با آزمایش های بیوشیمیایی و هماتولوژی می توانند پزشک در تشخیص بیماری یاری کنند. قبل از انقلاب این رشته هم به صورت کارشناسی دایر بود و بعد از آن در مقطع کاردانی و همچنین دکترای حرفه ای نیز دانشجو می پذیرد..

دانشجویان ترم آخر مقطع کاردانی یا فارغ التحصیلان این مقطع رشته علوم آزماییشگاهی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته، در صورت داشتن شرایط لازم، می توانند نسبت به ثبت نام کاردانی به کارشناسی شرکت نمایند. در صورتی که داوطلبان از رشته های کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳ اطلاعی نداشته باشند و شرایط لازم برای انتخاب رشته های با آزمون را رعایت ننمایند، در این صورت انتخاب درستی برای کنکور کاردانی به کارشناسی نخواهند داشت.

حتما بخوانید: سیر تا پیاز رشته علوم آزمایشگاهی | درآمد، شرایط

پذیرش بدون کنکور کاردانی به کارشناسی رشته علوم آزمایشگاهی ۱۴۰۳

دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در اطلاعیه درباره شیوه پذیرش رشته علوم آزمایشگاهی در آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۱۴۰۳ و بعد از آن اعلام کرد: بر اساس مصوبه سی و هفتمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو (به تاریخ ۱۸ دی ماه سال ۱۴۰۲)، از سال ۱۴۰۳ و بعد از آن، پذیرش دانشجو در رشته علوم آزمایشگاهی آزمون کاردانی به کارشناسی، به صورت صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) انجام می‌شود.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

ثبت نام پزشکی بدون کنکور ۱۴۰۳| چگونگی، شرایط پذیرش و …

آرکا مشاوره

دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ | نکات مهم

آرکا مشاوره

آخرین رتبه قبولی رشته مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت ایران

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید