مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

پردرآمد ترین رشته های هنر ۱۴۰۳| نکات طلایی ومهم

بررسی پر درآمدترین رشته های هنر ۱۴۰۳ مهم ترین دغهغه  برخی از داوطلبان می باشد که هر ساله داوطلبان زیادی در کنار کنکور رشته های اصلی خود (ریاضی، تجربی و انسانی) در کنکور رشته هنر هم شرکت می‌کنند. رشته تحصیلی شما تعیین کننده آینده شغلی و جایگاه اجتماعی شما است؛ پس تنها در صورتی که احساس می‌کنید در رشته هنر استعداد دارید یا به آن علاقه‌مند هستید، این رشته را انتخاب کنید.

طبیعتا در کنار علاقه و استعداد درآمد هم یکی از معیارهای مهم برای انتخاب رشته است و ما این موضوع را انکار نمی‌کنیم. هدف ما از نوشتن این محتوا بررسی بازار کار رشته‌های هنر در ایران و جهان، درآمد رشته‌های مختلف هنر، معرفی پردرآمد ترین رشته‌های هنر و نیز بررسی بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به خارج از کشور است. پس اگر شما هم می‌خواهید با عشق و علاقه رشته هنر را انتخاب کنید و با هنرتان دنیا را به مکان زیباتری برای زندگی تبدیل کنید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بررسی پردرآمد ترین رشته‌های هنر۱۴۰۳

پول ساز ترین رشته هنر 1403

بعضی از آدم‌ها فکر می‌کنن که توی رشته‌های هنری پول نیست؛ اما این باور کاملا درست نیست چون به دست آوردن پول از طریق رشته‌های هنری کاملا به خودتون بستگی داره و رشته‌هایی در هنر وجود داره که با ورود به اون‌ها و تلاش و تمرکز می‌تونین به موفقیت و پول برسین. در ادامه این رشته‌های پول‌ساز هنری رو بهتون معرفی می‌کنیم.

رشته گرافیک

رشته گرافیک این روزها خیلی طرفدار پیدا کرده. میشه گفت یکی از پول‌سازترین رشته‌های هنری ایران و جهان به حساب میاد. تمامی پوسترها، طرح روی بسته‌بندی‌ها تیشرت‌ها و انواع و اقسام طرح‌ها کار گرافیست‌هاست. گرافیست‌ها می‌تونن پروژه‌های مختلفی از سراسر دنیا بگیرن و به صورت دورکار کار کنن و درآمد خوبی هم داشته باشن.

رشته انیمیشن

تمامی این انیمیشن‌های خارجی که می‌بینین کار بهترین انیماتورهای دنیاست. همین کافیه که بگیم یکی از پول‌سازترین رشته‌های هنری ایران و جهان رشته ایمیشنه. ولی شما به عنوان کسی که قراره انیمیشن بخونه باید اونقدر خلاقیت داشته باشین و تلاش کنین تا توی بازار جهانی حرفی برای گفتن داشته باشین.

رشته عکاسی

حالا می‌رسیم به رشته عکاسی که این روزها خیلی طرفدار پیدا کرده و موقعیت‌های شغلی‌ خوبی هم براش وجود داره در حال حاضر. این چند سال اخیر که کسب و کارها مجازی شدن و تولید محتوای بصری اهمیت پیدا کرده، عکاس‌ها هم تونستن پروژه‌های پر درآمدی بگیرن.

پس می‌تونیم رشته عکاسی رو جزو پول‌سازترین رشته‌های هنری در نظر بگیریم. عکاسی هم گرایشی توی دانشگاه داره اما شما می‌تونین از هر چیزی عکس بگیرین. مثلا عکاسی مدلینگ، عکاسی طبیعت، عکاسی صنعتی و انواع دیگه که می‌تونین انتخاب کنین و توی اون حوزه عکاسی کنین. حتی عکاسی سینما.

رشته طراحی مد و لباس

لباس همیشه مهم بوده و هست. طراحی لباس می‌تونه یکی از پول‌سازترین رشته‌های هنری باشه. از طراحی لباس میشه برای مد و فشن استفاده کرد و همینطور در فضای سینما هم قطعا طراحی لباس اهمیت زیادی داره. طراح لباس به صورت شخصی و یا پروژه‌ای مثل طراحی لباس سینما می‌تونه کار کنه و درآمد زیادی داشته باشه.

رشته طراحی گریم

طراحی گریم بخصوص در سینما و تئاتر می‌تونه رشته پول‌ساز هنری باشه. طراحی گریم برای عکاسی‌های مدلینگ هم کاربرد داره که قطعا درآمدش هم خوبه. پس این رشته رو هم می‌تونین به عنوان یکی از رشته‌های هنری در نظر بگیرین و اگر بهش علاقه دارین انتخابش کنین.

فقط حواستون باشه گریم آرایش کردن نیست و خیلی گسترده‌تره. تمامی زخم‌ها، کبودی‌ها و انواع طراحی‌های چهره‌پردازی که در سینما و تئاتر می‌بینین کار گریمورهای حرفه‌ایه. پس بدونین که این رشته جذاب‌تر و گسترده‌تر از آرایشگریه و با اون فرق داره.

حتما بخوانبد:لیست رشته های کنکور هنر ۱۴۰۳ نکات طلایی وبروز

موقعیت شغلی در رشته های هنری پردرآمد

یکی از مهمترین ملاک های موفقیت در رشته های کنکور هنر، میزان خلاقیت، استعداد و نوآوری فرد است. این نکته به قدری حائر اهمیت است که با رعایت نکردن آن نه تنها موفقیت از آن شما نخواهد بود، بلکه رشته هایی که به عنوان پولساز ترین رشته های هنر معرفی شده اند نیز اهمیت نخواهند داشت. چرا که در نهایت این ذوق و خلاقیت هنرمند است که منجر به پولسازی می شود.

شما با داشتن بالا ترین مدرک تحصیلی در رشته هنر تبدیل به هنرمندی ثروتمند نخواهید شد، پس تمرکز بر روی آینده شغلی خود را جدی بگیرید و سعی کنید تا تمامی مهارت هایی را که می توانند در موفقیت شما نقش داشته باشند، فرا گیرید. فراموش نکنید که دیگر مانند گذشته، داشتن مدرک تحصیلی بالا منجر به استخدام در شرکت های بزرگ نمی شود و شما نیازمند مهارت، تجربه، خلاقیت و نو آوری خواهید بود

جدول مقایسه درآمد رشته‌های هنر در ایران

درآمدهایی که در این جدول ثبت شده‌اند به صورت حدودی هستند و همان طور که گفتیم درآمد افراد بر اساس استعداد و تجربه آن‌ها با هم فرق دارد:

رشته درآمد در ماه
سینما بسته به نوع رشته از ۱۰ میلیون تا بیش از چند ۱۰۰ میلیون تومان
طراحی صنعتی از ۲۰ میلیون به بالا
بازیگری بسیار متغیر و وابسته به نقش
طراحی مد و لباس حدود ۳۰ میلیون تومان
دکوراسیون داخلی از ۲۰ میلیون تا ۸۰ میلیون تومان
عکاسی میانگین ۳۰ میلیون تومان
گرافیک از ۱۰ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان

بهترین رشته‌های هنر برای مهاجرت

درآمد و بازار کار رشته‌های هنر به فرهنگ هر منطقه و کشور بستگی دارد و برخی از رشته‌ها موقعیت بهتری در برخی مناطق دارند و حتی برخی از رشته‌های هنری بومی یک کشور هستند. کشورهای یونان، فرانسه، ترکیه، ایتالیا، آلمان و کانادا از جمله بهترین کشورها برای مهاجرت‌اند.

مقایسه درآمد رشته‌های هنری در چند کشور مختلف

  • رشته بازیگری
کشور درآمد درسال
فرانسه ۴۲۰۰۰ تا ۷۳۰۰۰ یورو
ایتالیا ۳۷۰۰۰ تا ۶۴۰۰۰ یورو
کانادا ۴۱۰۰۰ دلار
ترکیه ۵۰۰۰۰ دلار
آلمان ۷۰۰۰۰ یورو
  • رشته گرافیک
کشور درآمد درسال
فرانسه ۳۱۰۰۰ یورو
ایتالیا ۲۲۷۰۰ یورو
کانادا ۵۳۵۰۰ دلار
ترکیه ۲۵۰۰۰ لیر
آلمان ۴۳۰۰۰ یورو
  • رشته عکاسی
کشور درآمد درسال
فرانسه ۳۳۰۰۰ یورو
ایتالیا ۲۶۰۰۰ یورو
کانادا ۴۷۰۰۰ دلار
ترکیه ۵۳۰۰۰ لیر
آلمان ۲۵۵۰۰ یورو
  • رشته طراحی لباس
کشور درآمد درسال
فرانسه ۶۸۴۰۰ یورو
ایتالیا ۵۵۰۰۰ یورو
کانادا ۷۵۰۰۰ دلار
ترکیه ۱۱۷۰۰۰ لیر
آلمان ۴۳۰۰۰ یورو
  • رشته طراحی صنعتی
کشور درآمد درسال
فرانسه ۴۰۶۰۰ یورو
ایتالیا ۲۶۰۰۰ یورو
کانادا ۵۹۵۰۰ دلار
ترکیه

۵۵۳۰۰

لیر

آلمان ۴۲۳۰۰ یورو

بهترین رشته هنر برای دختر

  • موسیقی
  • نقاشی
  • هنر فرش
  • گرافیک
  • معماری داخلی
  • نقشه کشی معماری
    رشته های پردرآمد هنر

    حتما بخوانید:لیست رشته های کنکور هنر ۱۴۰۳ نکات طلایی وبروز

    در این مطلب به صورت جامع و کامل رشته های پردرآمد هنر را به داوطلبان معرفی کرد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که داوطلبان هنگام انتخاب رشته باید به آن توجه داشته باشند، علاقه و استعداد است. این بدین معنی است که داوطلبان باید با توجه به علاقه و استعداد خود به سراغ یک رشته دانشگاهی بروند. زمانی رشته های پردرآمد هنر برای داوطلبان مفید خواهند بود که داوطلبان به این رشته‌ها علاقه داشته باشند. کنکور سراسری یکی از مهم‌ترین چالش‌های تحصیلی برای داوطلبان محسوب می‌شود. اما انتخاب رشته مناسب نیز برای داوطلبان اهمیت زیادی دارد. داوطلبانی که به دنبال قبولی در بهترین رشته‌های دانشگاهی هستند باید دروس کنکور را با استفاده از بهترین منابع مطالعه کنند.
  • در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

    کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

    مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

حذف اضطراری دروس دانشگاه سراسری ۱۴۰۳| زمان، شرایط و …

آرکا مشاوره

کارت شرکت در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳| نحوه دریافت، نکات مهم

آرکا مشاوره

تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید