مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

کارنامه قبولی مامایی دانشگاه دولتی ۱۴۰۲| آخرین قبولی و درصدهای لازم

کارنامه قبولی مامایی 1402

رشته مامایی به عنوان یکی از رشته‌های پرمتقاضی شناخته می‌شود. هر ساله تعداد زیادی از افراد متقاضی برای تحصیل در این رشته رقابت می‌کنند. هدف اصلی تحصیل در این رشته، حفاظت و مراقبت از بهداشت مادر و کودک در طول بارداری و پس از آن است. ماما به مادر در زمینه‌های مربوط به بارداری، زمان زایمان و پسازایمان مشاوره می‌دهد و او را همراهی می‌کند. اطلاع از کارنامه آخرین رتبه قبولی رشته مامایی دانشگاه دولتی داوطلبان سال های گذشته در رشته ها و مناطق مختلف برای داوطلبانی که در کنکور سراسری ۱۴۰۳ شرکت کرده اند، اهمیت زیادی دارد. از این رو در این مقاله چندین نمونه از کارنامه قبولی کارشناسی مامایی ۱۴۰۲ و حداقل درصد لازم برای قبولی این رشته در سهمیه منطقه یک، دو و سه ارائه شده است.

درآمد رشته مامایی و بازارکار

مامایی یکی از مشاغل مهم و پرکاربرد در تمام جوامع محسوب می‎‌شود. فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی رشته مامایی بعد از فراغت از تحصیل، می‌توانند در مراکز دولتی مانند: بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، زایشگاه‌ها و مراکز بهداشت و درمان مشغول به کار شوند.

همچنین دانشجویان فارغ‌التحصیل در صورتی که بتوانند هزینه‌های تأسیس مطب را تأمین کنند، (بعد از انجام حدودأ ۷۵ زایمان طبیعی) می‌توانند نسبت به اخذ مجوز تأسیس مطب اقدام کرده و به ارائه خدمات بهداشتی – درمانی به صورت خصوصی بپردازند. البته این دسته از افراد می‌توانند در دانشکده‌های پرستاری و مامایی سرپرستی دانشجویان مامایی در دوران کارآموزی را بر عهده گیرند.

بعلاوه دانشجویان در صورت ادامه تحصیل تا مقطع کارشناسی ارشد می‌توانند در سطح بیمارستان‌ها، بعنوان سرپرست یا مدیر بخش‌های مختلف درمانی و سوپروایزر آموزشی مشغول به فعالیت شوند. البته فعالیت در پست‌های مدیریتی و ستادی مراکز مختلف بهداشتی – درمانی، شاخه‌ای دیگر از فعالیت این افراد به حساب می‌آید.

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رشته قبولی با رتبه های اعلامی سازمان سنجش در کنکور سراسری ۱۴۰۳

نمونه کارنامه قبولی رشته مامایی ۱۴۰۲ در سهمیه منطقه۱

دانشگاه:  دانشگاه علوم پزشکی اراک
رشته:  مامایی
رتبه کشوری:۷۷۶۳۲
رتبه در سهمیه:۱۸۹۷۶
نام درس درصد
زمین شناسی ۶
ریاضیات ۱۰
زیست ۲۶
فیزیک ۱۰
شیمی ۱۰

نمونه کارنامه قبولی رشته مامایی ۱۴۰۲ در سهمیه منطقه۲

دانشگاه:  دانشگاه علوم پزشکی بم
رشته: مامایی
رتبه کشوری: ۵۴۱۲۱ رتبه در سهمیه: ۲۲۶۰۴
نام درس درصد
زمین شناسی ۱۰
ریاضیات ۱۸
زیست ۱۶
فیزیک ۲۵
شیمی ۱۷

نمونه کارنامه قبولی مامایی ۱۴۰۲ در سهمیه منطقه۳

دانشگاه:  دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر
رشته: مامایی
رتبه کشوری: ۶۸۸۴۴ رتبه در سهمیه: ۲۳۱۷۳
نام درس درصد
زمین شناسی ۱۱
ریاضیات ۸
زیست ۹
فیزیک ۱۰
شیمی ۱۸
حتما بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳| نکات سرنوشت ساز

مشاوره انتخاب رشته مامایی ۱۴۰۳

توجه داشته باشید که رتبه های گفته شده رشته مامایی در بالا تقریبی بوده و با توجه به تغییر ظرفیت پذیرش نسبت به سال گذشته و حذف دروس عمومی، تاثیر ۵۰ درصد سوابق تحصیلی،سال فارغ التحصیلی و… بهتر است تا داوطلبان این رتبه ها را به عنوان رتبه های قبولی خوشبینانه در نظر بگیرند و ممکن است با افزایش یا کاهش سوابق تحصیلی درصدهای اعلامی فوق تغییر نمایند.

همچنین حدود رتبه و کارنامه های قرار داده شده در مرکز مشاوره آرکا با دقت بسیار بالایی بررسی شده و به دلیل تغییرات اعلام شده در ظرفیت رشته ها و ایجاد محل های پذیرش جدید بایستی کارنامه داوطلب مورد نظر با دقت و حساسیت بیشتری بررسی گردد، چرا که امر انتخاب رشته میتواند در زندگی و شخصیت داوطلب تاثیر مستقیم داشته باشد، لذا به داوطلبان گرامی توصیه میشود برای بررسی بیشتر و نتایج بهتر، راهنمایی های لازم را از طریق تماس تلفنی کارشناسان مرکز مشاوران آرکا دریافت نمایند.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

معرفی کامل رشته مهندسی کامپیوتر$درآمد، بازار کار، شرایط و ….

آرکا مشاوره

کارنامه و حداقل درصد لازم برای قبولی آموزش زیست شناسی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲

آرکا مشاوره

آخرین رتبه قبولی اتاق عمل دانشگاه شهید بهشتی تهران ۱۴۰۲ | مناطق و سهمیه

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید