مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

کارنامه قبولی مهندسی معماری دانشگاه دولتی ۱۴۰۲| آخرین قبولی و درصدهای لازم

کارنامه آخرین قبولی رشته مهندسی معماری 1402

علاقه مندی به رشته مهندسی معماری و ساختمان سازی و معماری را می توان شرط اول برای انتخاب رشته مهندسی معماری دانست. دانشجویان رشته مهندسی معماری باید ذهنی خلاق با قدرت تخیل و تجسم بسیار خوب داشته باشند تا بتوانند از آن در طراحی ساختمان ها کمک بگیرند. اطلاع از کارنامه آخرین رتبه قبولی رشته مهندسی معماری دانشگاه دولتی داوطلبان سال های گذشته در رشته ها و مناطق مختلف برای داوطلبانی که در کنکور سراسری ۱۴۰۳ شرکت کرده اند، اهمیت زیادی دارد. از این رو در این مقاله چندین نمونه از کارنامه قبولی مهندسی معماری ۱۴۰۲ و حداقل درصد لازم برای قبولی این رشته در سهمیه منطقه یک، دو و سه ارائه شده است.

فرصت های شغلی برای مهندسان معماری در ایران

مانند سایر حرفه ها، شما معمار موفقیت خود هستید.اگر سخت کوش و جاه طلب هستید، می توانید از مهندس معماری به مدیر تیم یا پروژه به مدیر سایت و یا حتی به مدیر عامل یا عضو هیئت مدیره تبدیل شوید.

مهندسان معماری در بخش دولتی می توانند در سمت مدیر دفتر، شورای شهر یا شهردار ساختمان کار کنند. فرصت های شغلی نیز بسته به موضوعی که انتخاب می کنید متفاوت است. پیشنهادات برای کار در خارج از کشور نیز متفاوت است.

اساساً وضعیت شغلی مهندسان معماری به صنعت ساختمان بستگی دارد، اما به طور کلی می توان آن را خوب توصیف کرد.این نیز به این واقعیت مربوط می شود که اتفاقات زیادی در صنعت ساختمان می افتد.

تحولات جدید به متخصصان جدید نیاز دارد که به نوبه خود به معنای چشم اندازهای پایدار برای آینده است. علاوه بر کارمند بودن، امکان کار به عنوان فریلنسر نیز وجود دارد. به هر حال، حدود ۲۵ درصد از مهندسان معماری خود اشتغال هستند.

نمونه کارنامه قبولی رشته مهندسی معماری ۱۴۰۲ در سهمیه منطقه۱

دانشگاه:  دانشگاه محقق اردبیلی
رشته: مهندسی معماری
رتبه کشوری:۴۲۲۸۴ رتبه در سهمیه: ۱۷۰۶۶
نام درس درصد
ریاضیات ۱۰
فیزیک ۱۰
شیمی ۹

نمونه کارنامه قبولی مهندسی معماری ۱۴۰۲ در سهمیه منطقه۲

دانشگاه:  دانشگاه ایلام
رشته: مهندسی معماری (نوبت دوم)
رتبه کشوری: ۶۸۶۱۳ رتبه در سهمیه: ۲۶۲۱۴
نام درس درصد
ریاضیات ۱۰
فیزیک ۱۰
شیمی ۸

 

نمونه کارنامه قبولی مهندسی معماری ۱۴۰۲ در سهمیه منطقه۳

دانشگاه:  دانشگاه ملایر
رشته: مهندسی معماری
رتبه کشوری: ۴۶۷۷۸ رتبه در سهمیه: ۱۰۶۶۰
نام درس درصد
ریاضیات ۱۱
فیزیک ۱۰
شیمی ۱۰

مشاوره انتخاب رشته مهندسی معماری ۱۴۰۳

توجه داشته باشید که رتبه های گفته شده رشته مهندسی معماری در بالا تقریبی بوده و با توجه به تغییر ظرفیت پذیرش نسبت به سال گذشته و حذف دروس عمومی، بهتر است تا داوطلبان این رتبه ها را به عنوان رتبه های قبولی خوشبینانه در نظر بگیرند.

همچنین حدود رتبه و کارنامه های قرار داده شده در مرکز مشاوره آرکا با دقت بسیار بالایی بررسی شده و به دلیل تغییرات اعلام شده در ظرفیت رشته ها و ایجاد محل های پذیرش جدید بایستی کارنامه داوطلب مورد نظر با دقت و حساسیت بیشتری بررسی گردد، چرا که امر انتخاب رشته میتواند در زندگی و شخصیت داوطلب تاثیر مستقیم داشته باشد، لذا به داوطلبان گرامی توصیه میشود برای بررسی بیشتر و نتایج بهتر، راهنمایی های لازم را از طریق تماس تلفنی کارشناسان مرکز مشاوران آرکا دریافت نمایند.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری نوبت اول ۱۴۰۳ | کلیه رشته ها، نکات مهم

آرکا مشاوره

زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

نحوه مشاهده نتایج کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳+ فرهنگیان

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید