مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

کارنامه قبولی مهندسی مکانیک دانشگاه دولتی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ | آخرین قبولی و درصدهای لازم

کارنامه قبولی رشته مهندسی مکانیک 1402

برخی از داوطلبان اطلاعات کافی در مورد رشته مهندسی مکانیک ندارند و همین موضوع نیز موجب ایجاد ابهاماتی در ذهن آن‌ها می‌شود. داوطلبان تصور می‌کنند که فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی مکانیک وظیفه تعمیر و رسیدگی به ماشین را دارند. این طرز فکر بسیار اشتباه است و ارتباطی با رشته مهندسی مکانیک ندارد. رشته مهندسی مکانیک حرکت اجسام و نیروهای وارد بر آن را بررسی می‌کند و این کامل‌ترین تعریف این رشته مهندسی است. اطلاع از کارنامه آخرین رتبه قبولی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه دولتی داوطلبان سال های گذشته در رشته ها و مناطق مختلف برای داوطلبانی که در کنکور سراسری ۱۴۰۲ شرکت کرده اند، اهمیت زیادی دارد. از این رو در این مقاله چندین نمونه از کارنامه قبولی مهندسی مکانیک ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ و حداقل درصد لازم برای قبولی این رشته در سهمیه منطقه یک، دو و سه ارائه شده است.

درآمد رشته مهندسی مکانیک

طبق آخرین آمار یک مهندس مکانیک که به عنوان کارشناس در حوزه های مختلف شاغل می شود، به طور میانگین بین ۶,۰۰۰,۰۰۰ تا ۱۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان حقوق می گیرد و اگر این افراد کارآفرین باشند و کار مستقلی در حوزه تخصصی شان، راه اندازی کرده باشند، شرایط متفاوت است.

آنها با توجه به میزان فعالیت، تخصص، تلاش و پشت کارشان، درآمد های متفاوتی دارند.

نمونه کارنامه قبولی رشته مهندسی مکانیک ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در سهمیه منطقه۱

دانشگاه:  دانشگاه تبریز-میانه
رشته: مهندسی مکانیک
رتبه کشوری:۵۶۴۷۷ رتبه در سهمیه: ۲۱۳۹۱
نام درس درصد
ریاضیات ۱۰
فیزیک ۱۰
شیمی ۱۰

نمونه کارنامه قبولی مهندسی مکانیک ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در سهمیه منطقه۲

دانشگاه:  دانشگاه زابل
رشته: مهندسی مکانیک
رتبه کشوری: ۸۷۰۱۳ رتبه در سهمیه: ۳۳۶۵۹
نام درس درصد
ریاضیات ۱۰
فیزیک ۱۰
شیمی ۹

 

نمونه کارنامه قبولی مهندسی مکانیک ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در سهمیه منطقه۳

دانشگاه:  دانشگاه دریانوردی چابهار
رشته: مهندسی مکانیک
رتبه کشوری: ۹۹۵۰۵ رتبه در سهمیه: ۲۷۰۷۵
نام درس درصد
ریاضیات ۹
فیزیک ۱۰
شیمی ۹

مشاوره انتخاب رشته مهندسی مکانیک ۱۴۰۲

توجه داشته باشید که رتبه های گفته شده رشته مهندسی مکانیک در بالا تقریبی بوده و با توجه به تغییر ظرفیت پذیرش نسبت به سال گذشته و حذف دروس عمومی، بهتر است تا داوطلبان این رتبه ها را به عنوان رتبه های قبولی خوشبینانه در نظر بگیرند.

همچنین حدود رتبه و کارنامه های قرار داده شده در مرکز مشاوره آرکا با دقت بسیار بالایی بررسی شده و به دلیل تغییرات اعلام شده در ظرفیت رشته ها و ایجاد محل های پذیرش جدید بایستی کارنامه داوطلب مورد نظر با دقت و حساسیت بیشتری بررسی گردد، چرا که امر انتخاب رشته میتواند در زندگی و شخصیت داوطلب تاثیر مستقیم داشته باشد، لذا به داوطلبان گرامی توصیه میشود برای بررسی بیشتر و نتایج بهتر، راهنمایی های لازم را از طریق تماس تلفنی کارشناسان مرکز مشاوران آرکا دریافت نمایند.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

رد مصوبه کنکوری مجلس توسط شورای نگهبان _ بازگشت تاثیر قطعی معدل

آرکا مشاوره

کارنامه قبولی فوریت های پزشکی دانشگاه دولتی ۱۴۰۲| آخرین قبولی و درصدهای لازم

آرکا مشاوره

کارنامه قبولی مهندسی نفت دانشگاه دولتی ۱۴۰۲| آخرین قبولی و درصدهای لازم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید