مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

کد۵ دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳| نکات مهم

کد 5 فرهنگیان 1403

در پاسخ به سوال کد ۵ فرهنگیان ۱۴۰۳ چیست؟ می توان گفت که این کد، اعتراض به رد شدن در مرحله مصاحبه عمومی جهت ورود به فرهنگیان خواهد بود. کد پنج فرهنگیان تنها مختص افرادی بوده که قابلیت شرکت در مصاحبه عمومی را داشته باشند. نتایج کد ۵ دانشگاه فرهنگیان معمولا در اوایل بهمن ماه منتشر می شود.داوطلبان علاقه مند ورود به رشته های تحصیلی پردیس های دانشگاه سراسری در صورت عدم قبولی در مصاحبه منتظر اعلام نتیجه اعتراض مانده تا از شانس قبولی مجدد خود اطلاع یابند. برخی افراد با اعتراض به مصاحبه عموی با استفاده از کد پنج آشنایی نداشته و نیاز به راهنمایی در این باره دارند. ارزیابی عمومی یکی از مراحل پذیرش افراد جهت ورود به دانشگاه فرهنگیان می باشد که قبولی در آن موجب ورود فرد به رشته مورد علاقه خود خواهد شد.

کد ۵ دانشگاه فرهنگیان چیست؟

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، با توجه به علایق و رتبه خود می توانند انتخاب رشته نمایند. سپس سازمان سنجش پس از بررسی رشته های منتخب داوطلب با توجه به رتبه وی، وضعیت وی را از نظر قبول یا رد شدن در کارنامه سبز یا کارنامه نهایی کنکور منتشر می کند. این کارنامه شامل سطر ستون های مختلفی است که یکی از ستون های آن حاوی کدهایی از جمله *، ۵، ۷و …. است که کدهای ۵ و ۷ مربوط به دانشگاه فرهنگیان می باشد. یکی از کدهای مهم در کارنامه سبز، کد ۵ می باشد. در ادامه این بخش به این پرسش پاسخ داده خواهد شد که کد ۵ دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ چیست؟

داوطلبانی که در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان قبول نشده باشند، امکان مشاهده کد پنج در کارنامه نهایی خود را دارند. کد ۵ دانشگاه فرهنگیان در کارنامه سبز یا کارنامه نهایی، به این معنی است که داوطلب، در مرحله مصاحبه عمومی که شامل سوالات دینی و احکام و… می باشد، قبول نشده است، با این حال می تواند نسبت به نتیجه اعتراض نماید.

حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ | نکات مهم

بنابراین با توجه به آنچه در این بخش بیان شد، کد پنج در کارنامه، یک فرصت دیگر به داوطلب می دهد تا در مورد نتیجه نهایی درخواست تجدید نظر کند. لازم به ذکر است که کد ۷ دانشگاه فرهنگیان به معنای رد شدن در مصاحبه تخصصی یا دارای شرایط سنی نبودند و یا اینکه در روز مصاحبه تخصصی غیبت داشته اند، می باشد که افراد می توانند با مراجعه حضوری به هسته های گزینش آموزش و پرورش جهت اعتراض به کد ۵ یا ۷ فرهنگیان ۱۴۰۳اقدام نمایند و منتظر نتایج کد پنج باشند.

کد ۵ فرهنگیان شامل چه داوطلبانی می شود

در بخش قبل شرح داده شد که مفهوم کد ۵ دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ چیست و بیان شد که این کد در کارنامه سبز یا کارنامه نهایی برای برخی از داوطلبان قابل مشاهده خواهد بود و به معنای حق اعتراض برای داوطلب کنکور فرهنگیان می باشد. اما کد ۵ فرهنگیان شامل چه داوطلبانی می شود؟ در ادامه به این پرسش پاسخ داده خواهد شد.

مصاحبه دانشگاه فرهنگیانو از دو بخش مصاحبه عمومی و تخصصی تشکیل شده است. در زمان مصاحبه عمومی فرهنگیان که مربوط به سوالات روانشناسی، عقیدتی و … می باشد، ممکن است کاربر موفق به کسب نمره قبولی نشود. در این صورت، کاربر می تواند در صورت مشاهده کد پنج در کارنامه خود، نسبت به ثبت درخواست مجدد پرونده اقدام نماید. پس از آن باید منتظر اعلام نتایج بماند و این امکان وجود دارد که داوطلبان با کد ۵، پس از اعتراض به کد ۵، موفق به قبولی در این دانشگاه شوند.

کد ۵ فرهنگیان ۱۴۰۳ شامل داوطلبانی می شود که موفق به حضور در مصاحبه می شوند. شرکت در مصاحبه نیز نیازمند این است که داوطلب پس از اعلام نتایج کنکور، واجد شرایط شرکت در مصاحبه باشد. در این صورت ممکن است داوطلب کد ۵ دریافت نماید. اعتراض به کد پنج دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ این شانس را به داوطلب می دهد تا موفق به قبولی در دانشگاه فرهنگیان در مرحله تکمیل ظرفیت این دانشگاه شود.

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رشته قبولی با رتبه های اعلامی سازمان سنجش در کنکور سراسری ۱۴۰۳

نحوه اعتراض به کد ۵ فرهنگیان۱۴۰۳

اعتراض به رد شدن در مرحله مصاحبه عمومی پاسخ به سوال کد ۵ فرهنگیان چیست، می باشد که تنها به افرادی تعلق گرفته که قابلیت شرکت در مصاحبه را دارند. لازم به ذکر است که شیوه ثبت اعتراض به مصاحبه عمومی دانشگاه فرهنگیان هنوز از سوی آموزش و پرورش یا دانشگاه فرهنگیان اعلام نشده، اما پیش بینی می شود که افراد بتوانند از طریق مراجعه حضوری به هسته های گزینش آموزش و پرورش، بتوانند اعتراض خود را به کد ۵ فرهنگیان اعلام نمایند.

نحوه اعتراض به کد ۵ فرهنگیان بی شباهت به اعتراض به کد ۷ دانشگاه فرهنگیان نیست. نحوه اعتراض بدین صورت بوده که فرد در وهله اول بایستی به هسته گزینش وزرات آموزش و پرورش نزدیک به محل سکونت خود مراجعه نماید. در همین راستا مدارک مورد نیاز را آماده کرده و در هنگام مراجعه به تحویل هر یک می پردازد. سپس نیاز به این داشته تا درخواست و اعتراض خود را ارائه دهد. 

سپس فرآیند ثبت اعتراض خود را طی کرده و موفق به انجام این کار خواهد شد. داوطلب در راستای اعتراض به نتایج با کد پنج نیاز به این داشته تا مدارک خود را از قبل آماده کرده باشد. در این رویه فرد اقدام به ثبت اعتراض خود نسبت به کد ۵ فرهنگیان می نماید. لازم به ذکر است که به محض انتشار هر گونه اخبار و اطلاعیه در خصوص نحوه اعتراض به کد ۵ فرهنگیان در این قسمت اطلاع رسانی خواهد شد.

حتما بخوانید:آمادگی مصاحبه ارزیابی شایستگی عمومی و اختصاصی استخدامی آموزگاری ۱۴۰۳| ابتدایی و استثنایی

نتایج کد ۵ دانشگاه فرهنگیان

کارنامه نهایی کنکور از طریق سازمان سنجش در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت و شامل اطلاعات مختلفی است. عدم قبولی در دانشگاه فرهنگیان می تواند به دلایل مختلفی مانند عدم موفقیت در مصاحبه های عمومی و اختصاصی باشد. کدهای ۵ و ۷ در کارنامه نهایی مربوط به آموزش و پرورش می باشد. همانگونه که پیشتر نیز بیان شد، کد ۵ فرهنگیان به معنای اعطای حق اعتراض به کد ۵ برای داوطلب می باشد. در بخش قبل نحوه اعتراض شرح داده شد، در ادامه این بخش به نتایج کد ۵ دانشگاه فرهنگیان پرداخته خواهد شد.

پس از ثبت اعتراض به کد پنج دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳کاربر می تواند با مراجعه روزانه به سایت سازمان سنجش و منابع معتبر اطلاع رسانی در این زمینه، به محض منتشر شدن نتایج، نسبت به دریافت آن اقدام نماید. پس از انتشار نتایج کد ۵ فرهنگیان، داوطلب می تواند به سایت سنجش و یا به صورت حضوری، از نتیجه کد ۵ خود اطلاع حاصل نماید.

داوطلبان می بایست توجه داشته باشد که اعتراض به کد ۵ دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ هیچ گونه تاثیر منفی در قبولی وی نخواهد داشت و در بیشتر مواقع نیز منجر به قبولی فرد در دانشگاه فرهنگیان خواهد شد. بنابراین با توجه به آنچه در این مقاله گفته شد، کاربر کارنامه سبز خود را دریافت و در صورت مشاهده کد ۵ حتما نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام نماید.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

لیست رشته های دارای طرح اجباری کنکور تجربی ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۳|نکات مهم

آرکا مشاوره

صفر تا صد مرخصی تحصیلی دانشگاه ۱۴۰۳ | تمام مقاطع و دانشگاه ها، آزاد، دولتی، پیام نور…

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید