مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

آزمون استخدامی دبیری و هنر آموزی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

آزمون استخدامی دبیری و هنر آموزی آموزش و پرورش 1402/آرکا

سالانه تعداد زیادی از داوطلبان متقاضی استخدام در دستگاه های اجرایی، منتظر آغاز ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش می باشند. در سال جاری با افزایش روند متقاضیان و افزایش کمبود نیرو در این وزراتخانه، تصمیم گرفته شد که آزمون رشته های شغلی آموزگاری، دبیری و هنرآموزی به صورت جدا برای متقاضیان علاقه مند برگزار شود.

پس از برگزاری آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش، نوبت به برگزاری آزمون استخدامی دبیری ۱۴۰۲ می رسد. متقاضیان برای ثبت نام در آزمون می بایست ابتدا به طور کامل اطلاعات مربوط به شرکت در این آزمون را از دفترچه راهنمای ثبت نام مطالعه نموده، سپس برای ثبت نام اقدام نمایند. در این مقاله به منظور ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص آزمون معلمی ۱۴۰۲، زمان ثبت نام، دفترچه، شرایط و مدارک لازم، رشته ها، نحوه ثبت نام و دیگر مراحل آزمون دبیری آموزش و پرورش پرداخته شده است.

حتما بخوانید: ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ | اسفندماه، شرایط و…

زمان برگزاری آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۲

زمان بندی های مرتبط با زمان ثبت نام آزمون دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۲ و همچنین برگزاری و اعلام نتایج آن از طریق سازمان سنجش به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. مطابق آخرین اطلاعیه های منتشر شده از سوی این سازمان، آزمون دبیری آموزش و پرورش ، پس از آزمون آموزگاری و در ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۲ برگزار می گردد.

البته زمان برگزاری این آزمون از طریق دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش به داوطلبان و علاقه مندان، اطلاع رسانی می شود. برای اطلاع دقیق از اخبار مربوط به زمان برگزاری آزمون معلمی و تغییرات احتمالی، می توانید اخبار را از طریق این سایت و همچنین با عضویت در کانال تلگرام و اینستاگرام آرکا مشاوره دنبال نمایید.

مراحل آزمون زمان در سال ۱۴۰۲
انتشار دفترچه ثبت نام ۲۵ تا ۳۱ خرداد ماه
زمان ثبت نام تیرماه
تمدید مهلت ثبت نام سه روز پس از اتمام مهلت اولیه
زمان کارت ورود به جلسه ۵ مرداد ماه
زمان برگزاری آزمون ۱۲ مرداد ماه
تاریخ اعلام نتایج ۷ شهریورماه

 

اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۲

از آنجایی که پروسه استخدام دبیر در آموزش پرورش طی دو مرحله انجام می گیرد، تمامی پذیرفته شدگان آزمون کتبی می بایست در مرحله دوم یعنی ارزیابی تکمیلی نیز شرکت نمایند. لازم به ذکر است دعوت شدگان به مصاحبه افرادی هستند که ضمن دریافت کارنامه آزمون کتبی خود، نمرات آن ها در حد قابل قبول می باشد. بنابراین زمان اعلام نتایج آزمون دبیری ۱۴۰۲ در دو مرحله اولیه و نهایی انجام می پذیرد  که هم اکنون (۷ شهریور ماه) نتایج اولیه اعلام شده است. جهت مشاهده نتایج آزمون خود کلیک نمایید.

نحوه ثبت نام آزمون دبیری ۱۴۰۲

پس از مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون دبیری ۱۴۰۲، نوبت به تکمیل فرم ثبت نام آزمون می رسد. داوطلبان متقاضی می بایست پس از اعلام زمان ثبت نام به سایت سنجش و آموزش کشور مراجعه نموده سپس در بازه زمانی مقرر شده نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام کنند. در این بخش از مقاله نحوه ثبت نام آزمون دبیری آموزش و پرورش به صورت راهنمای تصویری ارائه شده است.

در مرحله اول داوطلبان می بایست به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و در بخش سایر آزمون های استخدامی، گزینه ثبت نام آزمون استخدامی دبیری ۱۴۰۲ وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته های دبیری و هنرآموز را انتخاب کنند و همانند مراحل ثبت نام آزمون آزموزگاری آموزش و پروش تمام مراحل را گام به گام انجام دهند.

شرایط ثبت نام آزمون دبیری ۱۴۰۲

متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش برای رشته های شغلی دبیری و هنر آموز می بایست برای دریافت تاییدیه مرحله ثبت نام که منجر به تکمیل فرم می شود، باید شرایط ثبت نام را به طور کامل مطالعه نموده و در صورت داشتن تمامی شرایط ثبت نام آزمون دبیری، به سایت ثبت نامی مراجعه کنند. با توجه به اینکه احتمال تشابه شرایط عمومی ثبت نام آزمون دبیری آموزش و پرورش با استخدام آموزگار ابتدایی و آزمون سال های پیشین وجود دارد، در این بخش از مقاله شرایط عمومی قرار داده شده است.

شرایط عمومی ثبت نام آزمون دبیری ۱۴۰۲

داشتن تابعیت کشور ایران

اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان موجود در قانون اساسی

التزام به قانون جمهوری اسلامی ایران

انجام دوره خدمت یا معافیت قانونی برای داوطلبان آقا

داشتن سلامت جسمانی و نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات و سابقه محکومیت جزایی موثر

نداشتن ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی

متقاضی نباید جزو نیروهای خرید خدمت دستگاه های اجرایی و یا بازنشسته باشد.

داشتن حداقل ۲۰ سال تمام و داشتن حداکثر ۴۰ سال تمام

شرایط تخصصی ثبت نام آزمون دبیری ۱۴۰۲

علاوه بر شرایط عمومی، داوطلب باید تمامی شرایط تخصصی آزمون دبیری را جهت شرکت در این آزمون را داشته باشد. با توجه به عدم انتشار دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی مورد بحث، شرایط اختصاصی برای داوطلبان هنوز اعلام نشده و لذا موارد زیر با توجه به آزمون سال گذشته جمع آوری شده اند. از جمله شرایط مهم تخصصی برای شرکت در آزمون دبیری ۱۴۰۲ علاوه بر صحت اطلاعات شخصی و تحصیلی موارد زیر هستند و به محض انتشار دفترچه مربوطه، اطلاعات تکمیلی علاوه وب سایت حاضر در کانال تلگرامی و پیج اینستاگرام نیز اعلام خواهد گردید.

امکان تغییر محل خدمت پس از قبولی نهایی برای هیچ یک از داوطلبان وجود ندارد.

پذیرفته شدن در محل های عشایری دارای چند منطقه، پس از گذراندن دوره مهارت آموزی، محل خدمتشان توسط آموزش و پرورش اعلام می گردد و در انتخاب محل دخل و تصرفی ندارند.

فارغ التحصیلان مراکر تربیت معلم، تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان که متعهد به سازمان آموزش و پرورش هستند، شرایط شرکت در آزمون استخدامی دبیری و سایر آزمون ها را ندارند.

پذیرفته شدگان در پردیس های دانشگاه فرهنگیان پس از اتمام دوره مهارت آموزی، علاوه بر اینکه نیاز به کسب مدارک روخوانی و روانخوانی قرآن کریم دارند، باید مدرک ICDL را نیز به مدارک خود اضافه نمایند.

دفترچه ثبت نام آزمون دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دفترچه ثبت نام آزمون دبیری آموزش و پرورش 1402

به طور کلی برای اطلاع متقاضیان از شرایط عمومی و اختصاصی، عناوین شغلی، رشته های مورد نیاز، مواد آزمون، ظرفیت ها و دیگر موارد ثبت نام آزمون استخدامی دبیری ۱۴۰۲، دفترچه ای تحت عنوان دفترچه ثبت نام آزمون منتشر می شود. این دفترچه برای آزمون معلمی همزمان با آغاز زمان ثبت نام در سایت سنجش و آموزش کشور منتشر شده است. داوطلبان گرامی میتوانند دفترچه مربوطه را از لینک زیر دانلود نمایند ست.

دانلود دفترچه استخدامی دبیری و هنر آموزی آموزش و پرورش۱۴۰۲

منابع آزمون دبیری استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

متقاضیان ثبت نام در آزمون دبیری می بایست به منظور موفقیت در آزمون کتبی، منابعی که در دفترچه ثبت نامی منتشر شده است را مطالعه نمایند. بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده، منابع آزمون دبیری به سه دسته عمومی، تخصصی و اختصاصی تقسیم شده است. تمامی داوطلبان آزمون می بایست بر اساس رشته انتخابی خود منابع اعلام شده را به منظور کسب حد نصاب آزمون دبیری مطالعه نمایند.

با توجه به اینکه هنوز دفترچه ثبت نامی آزمون دبیری ۱۴۰۲منتشر نشده، در این بخش از مقاله منابع عمومی و اختصاصی قرار داده شده است. لازم به ذکر است منابع درج شده در این بخش مشابه با آزمون استخدام آموزگار ابتدایی بوده و بنا بر اطلاعات منتشر شده، منابع تخصصی آزمون دبیری با آزمون آموزگاری متفاوت خواهد بود.

منابع عمومی آزمون دبیری استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

منابع عمومی آزمون دبیری ۱۴۰۲
تاریخ و فرهنگ تمدن خدمات متقابل ایران و اسلام/ مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران
تعلیم و تربیت اسلامی مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی-عمومی جمهوری اسلامی/ بخش دوم مبانی، قسمت های چیستی، چرایی و چگونگی تربیت رسمی-عمومی
معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی همرزمان امام حسین/ طرح کلی اندیشه های اسلامی در قران(بخش اول)
دانش سیاسی، اجتماعی و حقوق اساسی قانون اساسی کشور/ وصیتنامه الهی سیاسی امام خمینی/ بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی
توانایی های عمومی و ذهنی

منابع اختصاصی آزمون دبیری استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

منابع  اختصاصی آزمون دبیری ۱۴۰۲
اسناد و قوانین بالادستی آموزش و پرورش سیاست های كلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش/سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی – مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی/آیین نامه اجرایی مدارس، مصوب سال ۱۴۰۰ شورای عالی آموزش و پرورش
روش ها و فنون تدریس با تاكید بر محور های: مبانی نظری تدریس و یادگیری،  مدیریت و طراحی فعالیت های آموزش، اصول و شیوه های مدیریت کلاس درس، مهارت های خلق موقعیت و فرصت های یادگیری، آشنایی با روش های تدریس مبتنی بر شناخت گرایی و سازنده گرایی با رویكرد تحولی، راهبردهای یاددهی و یادگیری، مهارت های اساسی مورد نیاز معلم پیش از تدریس، حین تدریس، پس از تدریس، مدل ها و الگوهای تدریس
روانشناسی تربیتی بر اساس نوع رشته شغلی
سنجش و اندازه گیری پیشرفت تحصیلی با تاكید بر محور تعریف مفاهیم و اصطلاحات مرتبط، سنجش مشاهده ای، سنجش عملكردی، سنجش عاطفی، سنجش رفتاری، سنجش تكوینی، پوشه كار /كتاب راهنمای معلم در ارزشیابی توصیفی كد ۵۳/۵ سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

اگر بعد از خواندن این مقاله، سوال یا چالسی در خصوص آزمون دبیری ۱۴۰۲ آموزش و پرورش داشتید  می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره آرکا تماس بگیرید. کارشناسان بانک استخدام تمام سوالات شما را به بهترین شکل ممکن پاسخگو هستند.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های داشگاه فرهنگیان و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مطالب مرتبط:

شروع ثبت نام آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان ۱۴۰۳| دفترچه، نکات مهم

آرکا مشاوره

آزمون رایانه ای در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

آمادگی مصاحبه کارشناس رسمی دادگستری کانون ۱۴۰۲| امور بانکی

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید