مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

اصلاحیه دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ | تغییرات دفترچه، نکات مهم

اصلاحیه دفترچه ثبت نام کنکور 1403

با شروع شدن زمان ثبت نام کنکور سراسری نوبت اول و دوم هر یک از داوطلبان می توانند با دانلود دفترچه ثبت نام آزمون سراسری از جزئیات لازم برای ثبت نام مطلع شوند. البته در برخی موارد ممکن است شرایطی تغییر کند، که در این صورت سازمان سنجش در قالب اصلاحیه ای کلیه تغییرات ایجاد شده را به اطلاع داوطلبان می رساند تا این افراد بتوانند با آگاهی از شرایط تغییر یافته اقدام به ثبت نام کنند. با توجه به اهمیت دفترچه ثبت نام برای بسیاری از متقاضیان کنکور در ادامه این مقاله علاوه بر توضیح در خصوص جزئیات  اصلاحیه دفترچه ثبت نام کنکور سراسری در تمامی بخش های آن شرح داده می شود.

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۳ و اطلاعیه تاریخ ۱۴۰۲/۹/۵، ضمن اعلام اصلاحات دفترچه راهنمای یاد شده «به شرح ذیل این اطلاعیه»، به اطلاع می‌رساند متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون می‌توانند در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام تا پایان روز شنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۹/۱۱ به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام کنند.
 ضمناً آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام کنند.

موارد اصلاحی مربوط به دفترچه راهنمای ثبت‌نام:


۱) بخش «۲-۲» شرایط و ضوابط آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان مندرج در صفحه ۲۱ دفترچه راهنمای ثبت‌نام:
الف) مواد امتحانی و ضرایب دفترچه ویژه آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم صرفاً شامل دو مادهٔ امتحانی زیر است:
۱- “هوش و استعداد معلمی” با ضریب ۳
۲- “تعلیم و تربیت اسلامی” با ضریب ۲
عنوان منابع درسی و مطالعاتی برای دو ماده امتحانی فوق بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش تا تاریخ ۱۴۰۲/۹/۲۰ اعلام خواهد شد.
لازم به توضیح است ماده امتحانی “فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی” از دفترچه ویژه آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان، حذف شد.

ب) شرط معدل از ضوابط پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان حذف شد.

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 
 

 

مطالب مرتبط:

تاثیر سهمیه ۵ و ۲۵ درصدی ایثارگران در کنکور ۱۴۰۳ | نحوه اعمال سهمیه، میزان تاثیر و…

آرکا مشاوره

مشاوره کنکور سراسری ۱۴۰۳ | نکات مهم و طلایی

آرکا مشاوره

معرفی کامل رشته اویونیک هواپیما | شرایط، درآمد و …

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید